Francophilia 2004

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Silldro
Posts: 82
Joined: 28 Jan 2003, 23:15
Location: Sweden
Contact:

Post by Silldro »

Nu är jag hemkommen ifrån garaget. Lite småfix imorgon sen är det bara att lasta och åka. Men nu har även Emils bil ny fin bromsvätska vilket nog är bra att ha [:)]

Dyker upp på campingen vid middagstid hoppas jag.
Pär Hansson
Posts: 27
Joined: 08 Jul 2003, 13:39
Location: Sweden
Contact:

Post by Pär Hansson »

Så det blir en hel del renåister vid Vänerns strand ikväll också! Trevligt! Bara lyx-Joel som sviker, eller? ;)

Jag tar med mig en säck björk-klabbar att starta och underhålla glöden med iaf. Eric J tar med sig en påse kol. Är det nån av er som kan ta med sig lite bränsle också?
Pär Hansson
Posts: 27
Joined: 08 Jul 2003, 13:39
Location: Sweden
Contact:

Post by Pär Hansson »

Inget snack här?

Lite besviken att jag inte hakade på Clio-Lassarna bättre på Kinnekulle eftersom Falk inte brände mig såååå svårt på Gelleråsen.

Men Kinnekulle ska ju vara väldigt förarkrävande, så....... Trots att jag har det klart bättre bilmaterialet så sket det sig på förarfronten! :)

Tack för en trevlig banträff med er renaultister och låt det bli fler!
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Jag är också lite förvånad att det inte är något snack här... [?]

Banåkarintresset verkar vara synnerligen begränsat inom Renaultsfären. Vi som gillar bankörning är oerhört tacksamma att vi får leka med er i Peugeot Sport Club. Banträffen på Kullen, arrangerad av PSC, var den bästa jag besökt. Ser redan fram mot nästa års begivenheter. Stort tack! [:)]

Förövrigt har du nog helt rätt Pär, Kullen är till 100% en förarbana... [:D] [:D]
[;)]
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Min första "banträff", och jag trivdes som tusan. Kommer förvänta mig att alla de andra är lika välorganiserade, gör jag fel då? Man ska väl vara kräsen..?

Tackar för dagen, var roligt att glida runt banan igen. Önskar bara jag hade ekonomi så man kunde testa lite och inte bara finåka runt banan. Men som sagt, kul bara att få testa på asfalten på Kullen igen - längtar inte alls efter att få tävla där igen :-D
Silldro
Posts: 82
Joined: 28 Jan 2003, 23:15
Location: Sweden
Contact:

Post by Silldro »

Var också min första banträff. Var väldigt kul!

Allt funkade prima så det var bara att njuta av att köra varv efter varv. Clio Cup bilen var snabb! [8D]

Några bilder finns här
http://217.215.74.105/gallery/view_albu ... ame=Kullen
Pär Hansson
Posts: 27
Joined: 08 Jul 2003, 13:39
Location: Sweden
Contact:

Post by Pär Hansson »

Vill ni ha mer bankörning?
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Pär Hansson</i>
<br />Vill ni ha mer bankörning?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Behöver man ens svara på det? Klart vi vill! Dock blir det inget mer för min bil i år, ska snart ställas av o gås igenom under vintern [B)]

Men om ekonomin tillåter kommer jag och bilen medverka på flertalet banträffar kommande år [:p]
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Pär Hansson</i>
<br />Vill ni ha mer bankörning?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

[:D]

Vi är ju några stycken bantorskar som "råkar" köra Renault. Att <b><i>vi</i></b> vill "ha mer bankörning" är ju inte så svårt att lista ut. [8D]

Eftersom Renault hos den breda massan här i Sverige inte anses som ett särskilt sportigt alternativ (tack Volvo och dess återförsäljare) är det ju inte speciellt troligt att man skaffar en Renault för att man gillar att åka bana, av den anledningen är antalet banintresserade inom CRS mycket lågt. Klubbens kärna, styrelse etc., är vad jag förstår (rätta mig om jag har fel) inte uttalat körintresserad. P.g.a. det ringa antalet svängare inom klubben står hoppet för oss med Renaulter som gillar att köra/svänga aktivt till samarbete med andra klubbar. t.ex. SVKG och PSC. Både "Bankalaset" och "Francophilia" är två jätteroliga event. Jag är tycker det är lite trist att det inte dyker upp fler Renaulter på de evenenmangen, det gäller i synnerhet Francophilia. Vad jag förstår så besöktes "en dag på racerbanan" på Kullen, som ju hölls dagen innan Francophilia, av ett antal "sportiga" Renaulter. Synd att de inte visade sig på söndagen. Till Bilsport SS på Emmaboda fick man ju efter lite "tjat" ihop ett tillräckligt antal bilar trots en del avhopp. Några ställde också upp med kort varsel för att fylla ut fältet.

Tack för att du frågar, Pär. Vi som gillar att svänga är, som du vet, otroligt tacksamma att vi får komma och leka med er. [:D]
Silldro
Posts: 82
Joined: 28 Jan 2003, 23:15
Location: Sweden
Contact:

Post by Silldro »

Lite konstigt att det inte var fler som ville köra. Svårt att ha roligare med sin bil tycker jag.

Iofs är jag nog rätt ensam med att ha köpt en Renault för att till stor del köra bana och konbana med :) Undantaget Emil som har gjort samma sak...
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Tyvärr så bor man på fel ställe för att kunna utöva något roligt med bilen,om man inte skall bli olaglig,finns ingen som ens kan stava till konbana ,blackrace eller bana eller något liknande dom närmaste 30milen,så bilen är inte anpassad för sådana övningar...
Post Reply