Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by mange »

Som många kanske redan vet så är det i år (2011) dags för oss i Sverige att arrangera Nordisk Renault Träff och vi i klubben efterfråga hungriga arrangörer.

Traditionen omkring den årliga nordiska Renaultträffen började 1991, då träffen för första gången anordnades på Åland genom ett initiativ från svenska och finska Renaultklubbarna. Sedan dess har traditionen fortsatt.

Eftersom traditionen är att Norge, Sverige, Finland och Danmark delar på arrangerandet genom att arrangera var en träff var 4´de år så är det i år dags för oss i sverige att hålla i träffen.
I år är det alltså 4 år sedan det var träff i Sverige, föregående träffen arrangerades i Sunne och var en trevlig och välbesökt träff som arrangerades av klubbmedlemmar i CRS.

Det vi nu efterfrågar är arrangörer till denna träff. En liten grupp av människor som är sugna på att hålla i och anordna detta.

Låter det intressant?

isf hör av er till mig :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by Tony »

mange wrote:Som många kanske redan vet så är det i år dags för oss i Sverige att arrangera Nordisk Renault Träff och vi i klubben efterfråga hungriga arrangörer.

Traditionen omkring den årliga nordiska Renaultträffen började 1991, då träffen för första gången anordnades på Åland genom ett initiativ från svenska och finska Renaultklubbarna. Sedan dess har traditionen fortsatt.

Eftersom traditionen är att Norge, Sverige, Finland och Danmark delar på arrangerandet genom att arrangera var en träff var 4´de år så är det i år dags för oss i sverige att hålla i träffen.
I år är det alltså 4 år sedan det var träff i Sverige, föregående träffen arrangerades i Sunne och var en trevlig och välbesökt träff som arrangerades av klubbmedlemmar i CRS.

Det vi nu efterfrågar är arrangörer till denna träff. En liten grupp av människor som är sugna på att hålla i och anordna detta.

Låter det intressant?

isf hör av er till mig :D
hoppas det är nästa år annars har vi inte lång tid på oss. :D
vi jobbar på det om jag säger så..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by mange »

Hahah. justja. klart det är nästa år 2011... ändrar 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by Mathias »

Jag kan tänka mig att hjälpa till med lite sysslor på plats under själva träffen :) Dock pga avståndet för min del från Norge (oavsett om det blir under semestern eller ej för min del), så blir det lite svårt att engagera sig i några större saker.

Kan också vara behjälplig med att utforma/skriva träffprogram, samt översätta till engelska, sådant man kan göra på "distans". Fixade med lite såna saker sist när vi hade träffen i Sunne.
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by mange »

Det är bra 8) . Kommer säkerligen att behöva en alltiallo :D . Även fler allt i allo behövs... men den stora biten att hålla i alla trådar är det som behövs aldra mest... finns det några intresserade. :P
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by fuzzion »

Jag kan också vara lite allt i allo. Kan ordna fram prylar som kan tänka behövas (el-utrustning osv.) eventuellt även en PA-anläggning men det beror lite på vart träffen hamnar :)
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by john »

Är nog Herr Ordförande i klubben som är den som SKALL anordna o hålla i det hela!! :roll:
John Ignell Enviken
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by mange »

nja det håller jag inte med om. är inte hållbart om allt ligger på ordförande. men visst är det härligt att bara behöva stå vid sidanav och gnälla istället för att göra något :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by john »

Var ju inte direkt det jag sa men ok,Herr ordförande kanske skulle börja använda forumet han med precis som många andra gör,så kanske det blir mer kontakt sinsemellan?? :?
John Ignell Enviken
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by fuzzion »

Instämmer med John att vår ordförande borde använda forumet.
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by mange »

Det kan man ju tycka :D man skall nog inte säga att det är omöjligt men han har inte det intresset... han gillar telefonen :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Matthias.GTE
Posts: 2
Joined: 17 Sep 2010, 16:21
Location: Cologne

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by Matthias.GTE »

mange wrote:Som många kanske redan vet så är det i år (2011) dags för oss i Sverige att arrangera Nordisk Renault Träff och vi i klubben efterfråga hungriga arrangörer.

Traditionen omkring den årliga nordiska Renaultträffen började 1991, då träffen för första gången anordnades på Åland genom ett initiativ från svenska och finska Renaultklubbarna. Sedan dess har traditionen fortsatt.

Eftersom traditionen är att Norge, Sverige, Finland och Danmark delar på arrangerandet genom att arrangera var en träff var 4´de år så är det i år dags för oss i sverige att hålla i träffen.
I år är det alltså 4 år sedan det var träff i Sverige, föregående träffen arrangerades i Sunne och var en trevlig och välbesökt träff som arrangerades av klubbmedlemmar i CRS.

Det vi nu efterfrågar är arrangörer till denna träff. En liten grupp av människor som är sugna på att hålla i och anordna detta.

Låter det intressant?

isf hör av er till mig :D

Hej,

jag heter Matthias och bor i Köln i Tyskland.

Jag har läst i denna forum sedan länge och har sett att det Nordiska Möte 2011 skulle äga rum i sverige. Jag är medlem av „Lingens Renault 5 klubben“.
Vi är omkring 10 medlemmar och har deltagit regelbundet på möten i Tyskland, Frankrike, Belgien, Nederländerna och Storbritannien. I denna året var vi bl a på "les 30 ans de la R5 Turbo" i Clermot Ferrant/Frankrike, hos den "French Car
Days" i Rockingham/England och olika andra möten i Nederländerna och
Tyskland.

Vi skulle gärna vara med på den Nordiska Möten. Vet ni datum och plats
redan?

Många hälsningar
Matthias
Matthias Balk
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by mange »

hej
Idagsläget har vi ingen tid plats eller arrangörer för träffen. tyvärr men vi hoppas på att det kommer. :D

Vi har fler träffar som ni får besöka om ni vill. bla en i göteborg i slutet på maj samt en på gotland i början på maj. hör av er om ni är intresserade

mvh
///M
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Matthias.GTE
Posts: 2
Joined: 17 Sep 2010, 16:21
Location: Cologne

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by Matthias.GTE »

mange wrote:hej
Idagsläget har vi ingen tid plats eller arrangörer för träffen. tyvärr men vi hoppas på att det kommer. :D

Vi har fler träffar som ni får besöka om ni vill. bla en i göteborg i slutet på maj samt en på gotland i början på maj. hör av er om ni är intresserade

mvh
///M

Hej,

tack för svaret! Vi är interesserad av att vara med på ett större träff. Är nordisaka träff den största i skandinavien? Hur många deltagere finns det normalt? Finns det fotos på nätet av tidigare träffs för att få ett intryck? Äga möte rum ett, två eller fler dagar?

Komma med den ena frågan efter den andra :D :D

Tack så hemsk mycket!
Matthias
Matthias Balk
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Upprop för arrangerandet av Nordisk renaulträff

Post by mange »

Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply