Gotland Ring 14 maj 2011

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Dennis »

mange wrote:
Dennis wrote:
mange wrote:Tror en nyckelfärdig bil är melodin. en med lite småfix som man kan fixa vartefter :D
Hörde att det var fel motor samt testarossaribborna är inte allt för upphetsande :D
Men man kan ju alltid pruta 8)
Vad då fel motor? kan inte se i annonsen ngt om vad det är för motor?

Ribborna är väl för att skydda hjulhusen vid konbanekörning ser ju ut som kofösargaller på ångloken i vildavästen :mrgreen:men de verkar vara ganska lätt att återställa :)
Peter hade tittat på den för länge sedan... satt en vanlig volvosnurra i den då
Ahh bojsänke i den, fy faan :!: Att det finns de som satt i 21Turbo snurra vet jag.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

Alpine Linus wrote:Mange, Filmerna är perfekta! Jag kommenterade inte ljudet :roll: men det måste gå att lösa på något sätt? brusreduceringsskummgummi (långt ord) framför mikrofonen?
Precis borde gå att lösa. kag fortsätter att exprementera skall även prova lite mer inne i bilen
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Dennis »

Jag vill tillbaks!!!!!!! :racesmile: :mrgreen:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Tony »

Dennis wrote:Jag vill tillbaks!!!!!!! :racesmile: :mrgreen:
Jag åxå..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

det är en stund till maj .... men den som väntare på något gott :D Men snart så är det dags 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Dennis »

Hrmm.. Frågan dyker upp, -Va ska man åka i...
A310 är för tillfället den som är mest utprovad,men klart minst effekt i. Men revansch och sätta en bra tid på ett varv som man inte har kopplingstrul vore ju kul.

Usa alpinen har jag ju kört där 2 ggr så det känns lite som den faller bort i prio.

21 Turbon, Ja ja vill prova den men hinner jag få till den. Behöver säkert lite bättre kränghämmare och fjädrar också utöver pågående ombyggnad av turbo och bränsle.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

kanske är tur att det är långt till Maj :D själv vill jag åka racer CV men inser att det hinner jag inte ..... men kanske GTT då åker man ju dessutom bekvämt tilloch från banan..... men Doffen är ju sååå skoj....hmmm Ilandsproblem :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Dennis »

Ja,a varför får man ALLTID den där "skojjkänslan" när man sätter sig i ngt gammalt som är lite trimmat. Känns som hela bilen skriker till en att -GASA, bromsa, växla, sväng, Kliv på igen! En slags underlig komunikation. Bilen bara tigger om att köras aktivt :racesmile:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Tony »

Dennis wrote:Ja,a varför får man ALLTID den där "skojjkänslan" när man sätter sig i ngt gammalt som är lite trimmat. Känns som hela bilen skriker till en att -GASA, bromsa, växla, sväng, Kliv på igen! En slags underlig komunikation. Bilen bara tigger om att köras aktivt :racesmile:
Kanske för att nya bilar inte gör det, man känner knappt någon komunikation mellan ratten och däcken, i en gammal bil är det du som kör och inte massa hjälpmedel och elektronik som förstör känslan
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

Tony wrote:
Dennis wrote:Ja,a varför får man ALLTID den där "skojjkänslan" när man sätter sig i ngt gammalt som är lite trimmat. Känns som hela bilen skriker till en att -GASA, bromsa, växla, sväng, Kliv på igen! En slags underlig komunikation. Bilen bara tigger om att köras aktivt :racesmile:
Kanske för att nya bilar inte gör det, man känner knappt någon komunikation mellan ratten och däcken, i en gammal bil är det du som kör och inte massa hjälpmedel och elektronik som förstör känslan
håller med. Rå körkänsla är det man får sen att det kanke inte alltid är helt lätthanterat spär väl på rolighetskänslan :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Alpine Linus »

Jag vill tillbaka också! Tänker iaf ta med mig drivaxlar nästa gång!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

låter som en bra ide :D synd att du inte kunde köra något iår....men men du för köra destå mer nästa år 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply