Gotland Ring 14 maj 2011

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Alpine Linus »

Redan bokad ;) allt är färdigt förutom just boendet!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

Ring han på koburg. där har jag bott tidigare år 8)
http://www.koburg.se/
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

HAr kollat med peter och vi blir ett helt gäng med folk runt en 17- 18 bil iaf
Ett litet axplock på bilar

5 st A310
2 st R8 gordini
1 st doffe
1 st 5 Alpine


Några porschar och några corvetter

Vi kommer att ha skitskoj vi är en del bil men samtidigt inte för många vilket ger så gott som obegrensat med bantid!

Fler som blir sugna! Ring Peter :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Alpine Linus »

Tänkte hänga på dennis direkt till Ljugarn redan på fredag kväll verkar de som, om jag förstod honom rätt. Men annars får jag höra med ditt tips ;)

För övrigt verkar det bli ett bra gäng också!
Rev ut baksätet i den lilla blå igår så jag får in mina väntade R-däck, som borde skickas idag med bussgods!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Dennis »

Alpine Linus wrote:Tänkte hänga på dennis direkt till Ljugarn redan på fredag kväll verkar de som, om jag förstod honom rätt. Men annars får jag höra med ditt tips ;)
Ja det går fint! Jag sticker ner till vandrarhemmet direkt efter ankomst till Visby.
Ring Håkan och boka rum. Han lägger ut nyckel så det är inga problem att komma in. 0702052351
Last edited by Dennis on 03 May 2011, 16:56, edited 1 time in total.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Alpine Linus »

Dennis wrote:
Alpine Linus wrote:Tänkte hänga på dennis direkt till Ljugarn redan på fredag kväll verkar de som, om jag förstod honom rätt. Men annars får jag höra med ditt tips ;)
Ja det går fint! Jag sticker ner till vandrarhemmet direkt efter ankomst till Visby.
Ring Håkan och boka rum. Han lägger ut nyckel så det är inga problem att komma in. 0702052351

Verkar som Leffe åker samma båt. Vi har lite meck under fredagen, bromscylinder på hans 310'a (om han inte fixat det) och så ska min va på bänken.
Ska ni mecka hos dig innan avfärd till färjan? A5an hade också behövt upp i bänken en vacker dag, krabbaten spikar :/
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Dennis »

Alpine Linus wrote:
Dennis wrote:
Alpine Linus wrote:Tänkte hänga på dennis direkt till Ljugarn redan på fredag kväll verkar de som, om jag förstod honom rätt. Men annars får jag höra med ditt tips ;)
Ja det går fint! Jag sticker ner till vandrarhemmet direkt efter ankomst till Visby.
Ring Håkan och boka rum. Han lägger ut nyckel så det är inga problem att komma in. 0702052351

Verkar som Leffe åker samma båt. Vi har lite meck under fredagen, bromscylinder på hans 310'a (om han inte fixat det) och så ska min va på bänken.
Ska ni mecka hos dig innan avfärd till färjan? A5an hade också behövt upp i bänken en vacker dag, krabbaten spikar :/
:oops: Tar tillbaka det där! är ju nu på fredag som vi ska fixa. Faan det är ju en hel vecka kvar extra. :D
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Falk »

Verkar ju bli skoj det där...
Hade inte detta krockat med LCCS's årliga R13-träff på Knutan så hade jag nog allt varit lite intresserad av att hänga på... :roll: 8)
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Alpine Linus »

Dennis wrote::oops: Tar tillbaka det där! är ju nu på fredag som vi ska fixa. Faan det är ju en hel vecka kvar extra. :D
HAHAHA då så! Landet fritt!
Du har ägt bilen i 11 år va? får man låg och fråga vad du gav för den vid inköpstillfället? Är lite intresserad av värdeökningen ;)

@ FALK, När du säger R13 kommer jag att tänka på en del Gamla tidsenliga navkapslar jag har liggandes i garaget, oanvända i kartong ;) Tror du det finns R13 folk som kan vara intresserade även om dem är otroligt fula om man tittar med dagens ögon?
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Tony »

Ni får ha det så kul, jag står över detta året, Jobbar detta året och har inte fixat någon ersättare och jag har inte haft tid att fixa min R19 som var nöd bil förra året och den riktiga är inte fixad än,, men nästa år då jävlar skall 5an dit om det blir något nästa år ??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Alpine Linus »

Tony wrote:Ni får ha det så kul, jag står över detta året, har inte haft tid att fixa min R19 som var nöd bil förra året och den riktiga är inte fixad än,, men nästa år då jävlar skall 5an dit om det blir något nästa år ??
Attans! synd!
Klart det blir ett nästa år? right? :S Jag måste få klart min femma me;) snor pappas denna gången XD han ska roa sig med annat.
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:
Tony wrote:Ni får ha det så kul, jag står över detta året, har inte haft tid att fixa min R19 som var nöd bil förra året och den riktiga är inte fixad än,, men nästa år då jävlar skall 5an dit om det blir något nästa år ??
Attans! synd!
Klart det blir ett nästa år? right? :S Jag måste få klart min femma me;) snor pappas denna gången XD han ska roa sig med annat.
bra när man kan göra det, tror inte jag tar farsans Micra som nästan välter om man svänger, känns inte som karossen sitter fast med underredet..
Men vi får ta våra egna bilar nästa år skall bli kul att prova hur 250+hk funkar på ringen.. GR är så jäkla kul att köra på
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Alpine Linus »

Tony wrote:
Alpine Linus wrote:
Tony wrote:Ni får ha det så kul, jag står över detta året, har inte haft tid att fixa min R19 som var nöd bil förra året och den riktiga är inte fixad än,, men nästa år då jävlar skall 5an dit om det blir något nästa år ??
Attans! synd!
Klart det blir ett nästa år? right? :S Jag måste få klart min femma me;) snor pappas denna gången XD han ska roa sig med annat.
bra när man kan göra det, tror inte jag tar farsans Micra som nästan välter om man svänger, känns inte som karossen sitter fast med underredet..
Men vi får ta våra egna bilar nästa år skall bli kul att prova hur 250+hk funkar på ringen.. GR är så jäkla kul att köra på
Hahaha njea har inte hört några rykten om ban-optimerade micror faktis :( tyvärr.
Tur att far har likadan bil som mig iaf xD
Siktar också på 250hk men lär tyvärr inte vara klar nästa sommar tyvärr.... kanske om jag planerar in dendär lotto vinsten..... hmmm..... :lol:

För övrigt aldrig svängt på Gotland så ska bli roligt som fan, synd att du inte kunde hänga med :?
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

Tony wrote:Ni får ha det så kul, jag står över detta året, Jobbar detta året och har inte fixat någon ersättare och jag har inte haft tid att fixa min R19 som var nöd bil förra året och den riktiga är inte fixad än,, men nästa år då jävlar skall 5an dit om det blir något nästa år ??
Vaa! du får snabbfixa den ta ledigt och hänga med :D låter lite krångligt men som du vet så kommer du inte ångra dig :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Tony »

mange wrote:
Tony wrote:Ni får ha det så kul, jag står över detta året, Jobbar detta året och har inte fixat någon ersättare och jag har inte haft tid att fixa min R19 som var nöd bil förra året och den riktiga är inte fixad än,, men nästa år då jävlar skall 5an dit om det blir något nästa år ??
Vaa! du får snabbfixa den ta ledigt och hänga med :D låter lite krångligt men som du vet så kommer du inte ångra dig :D
Det är alltid sjukt kul att köra där,och så har vi ju så roligt hela tiden så visst ångrar man sig att man inte är med, Mest ångrar jag nog mig för att jag inte har 5an klar än..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply