Gotland Ring 14 maj 2011

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Dennis »

:mrgreen: Årets linslus eller? En liten gul färgklick lite överalt :D
Tack Peter för även detta året, en perfekt träff. Mycket uppskattat.
Och för att jag fik låna din bil några varv. Första gången jag känt på V6modellen av 310. Mycket mera välbalanserad än jag räknat med :racesmile:
Jotack,, jag vill gärna få bilder till min mail också :)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Alpine Linus »

Dennis wrote::mrgreen: Årets linslus eller? En liten gul färgklick lite överalt :D
Tack Peter för även detta året, en perfekt träff. Mycket uppskattat.
Och för att jag fik låna din bil några varv. Första gången jag känt på V6modellen av 310. Mycket mera välbalanserad än jag räknat med :racesmile:
Jotack,, jag vill gärna få bilder till min mail också :)
Skickar såfort jag laddat upp dem på inter-nätet, dem är nämligen för stora att skicka i mail så du kommer få en länk via mail =) din bil gör sig otroligt bra på bild, blev så sugen att jag va tvungen att leta efter en 1600 bara för skoj skull när jag kom hem, hittade denna direkt:
http://tinyurl.com/63eyuks
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
mrpatrik
Posts: 13
Joined: 17 May 2011, 21:27
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mrpatrik »

Tack alla trevliga människor för en superlyckad helg och att jag fick följa med trots jag kör ett främmande märke. Har redan börjat kolla runt efter en 310´a samt en Doffe á la Magnus stuk. Blev helt såld på dessa underbara bilar. Tack än en gång och hoppas man får följa med nästa gång, förhoppningsvis kör jag "rätt" bilmärke då.
Patrik Wallängen

Varför åka långsamt när man kan åka fort?
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:
Dennis wrote::mrgreen: Årets linslus eller? En liten gul färgklick lite överalt :D
Tack Peter för även detta året, en perfekt träff. Mycket uppskattat.
Och för att jag fik låna din bil några varv. Första gången jag känt på V6modellen av 310. Mycket mera välbalanserad än jag räknat med :racesmile:
Jotack,, jag vill gärna få bilder till min mail också :)
Skickar såfort jag laddat upp dem på inter-nätet, dem är nämligen för stora att skicka i mail så du kommer få en länk via mail =) din bil gör sig otroligt bra på bild, blev så sugen att jag va tvungen att leta efter en 1600 bara för skoj skull när jag kom hem, hittade denna direkt:
http://tinyurl.com/63eyuks
fy fan jag trodde inte dom var tillverkade för att gå offroad :shock:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Dennis »

Linus Kan du pm'a mig tiderna. vore kul att se vad grannlandets bilar presterade.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Dennis »

mrpatrik wrote:Tack alla trevliga människor för en superlyckad helg och att jag fick följa med trots jag kör ett främmande märke. Har redan börjat kolla runt efter en 310´a samt en Doffe á la Magnus stuk. Blev helt såld på dessa underbara bilar. Tack än en gång och hoppas man får följa med nästa gång, förhoppningsvis kör jag "rätt" bilmärke då.
Tycker det är en del av nöjjet att det just är öppet för "Främmande" märken :D
Lätt att man blir insnöad annars, samt att andra har möjligheten att se att Renå inte bara har tråkiga "åkatilldagisbilar"
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

Dennis wrote:
mrpatrik wrote:Tack alla trevliga människor för en superlyckad helg och att jag fick följa med trots jag kör ett främmande märke. Har redan börjat kolla runt efter en 310´a samt en Doffe á la Magnus stuk. Blev helt såld på dessa underbara bilar. Tack än en gång och hoppas man får följa med nästa gång, förhoppningsvis kör jag "rätt" bilmärke då.
Tycker det är en del av nöjjet att det just är öppet för "Främmande" märken :D
Lätt att man blir insnöad annars, samt att andra har möjligheten att se att Renå inte bara har tråkiga "åkatilldagisbilar"
Precis alltid kul när det även kommer lite annat roligt... men klart du skall skaffa dig en rennå :D har du sett 310 an på blocket? http://www.blocket.se/varmland/Renault_ ... ?ca=11&w=3

Peter B har bra koll på dessa prata med honom om du är sugen på en.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
mrpatrik
Posts: 13
Joined: 17 May 2011, 21:27
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mrpatrik »

Tycker det är en del av nöjjet att det just är öppet för "Främmande" märken :D
Lätt att man blir insnöad annars, samt att andra har möjligheten att se att Renå inte bara har tråkiga "åkatilldagisbilar"
Precis alltid kul när det även kommer lite annat roligt... men klart du skall skaffa dig en rennå :D har du sett 310 an på blocket? http://www.blocket.se/varmland/Renault_ ... ?ca=11&w=3

Peter B har bra koll på dessa prata med honom om du är sugen på en.[/quote][/quote]

Jo, har sett den på Blocket och den ser väldigt fin ut. Dock annan motor osv... Hmm. Har även kollat runt på mobile.de men de ligger väldigt högt i pris.

Var inne och tog en kaffe hos Peter B och fick lite tips. Tänkte åka förbi andra Peter B och ifall han vågar släppa ut mig i hans röda, att testa 310´an ordentligt. Men jag är sjukt sugen på en.

Vet inte riktigt än ifall jag letar ett objekt eller en nyckelfärdig? Har i dagsläget ingen bra plats att skruva på tyvärr. Eller kunskap för den delen, men man lär av misstagen har jag hört någon säga. Någon gång måste ju vara den första.
Patrik Wallängen

Varför åka långsamt när man kan åka fort?
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

Tror en nyckelfärdig bil är melodin. en med lite småfix som man kan fixa vartefter :D
Hörde att det var fel motor samt testarossaribborna är inte allt för upphetsande :D
Men man kan ju alltid pruta 8)



En film är upplagd. här jagar jag peter i hans fina A310

http://www.youtube.com/watch?v=HIyNAgTrpEY
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Dennis »

mange wrote:Tror en nyckelfärdig bil är melodin. en med lite småfix som man kan fixa vartefter :D
Hörde att det var fel motor samt testarossaribborna är inte allt för upphetsande :D
Men man kan ju alltid pruta 8)
Vad då fel motor? kan inte se i annonsen ngt om vad det är för motor?

Ribborna är väl för att skydda hjulhusen vid konbanekörning ser ju ut som kofösargaller på ångloken i vildavästen :mrgreen:men de verkar vara ganska lätt att återställa :)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Alpine Linus »

Dennis wrote:Linus Kan du pm'a mig tiderna. vore kul att se vad grannlandets bilar presterade.
Tyvärr har jag inte Tiderna utan jag bad Leo och Peter att spara dessa så dem är kvar i peter "beställa pizza" block förmodligen på Gotland om han inte tog med sig det på båten!


Gött med film uppe magnus! Kommer ha minst en GoPro på min färdiga bil sedan me ;) otroligt bra kvalite för liten peng!

Angående A310 inköp så tycker jag du, Patrik, ska hitta en nyckelfärdig bil med smårenoveringar som Magnus sa! Varför inte ta sig en liten semester ner igenom frankrike och titta vad marknaden har att erbjuda? Det är ju trotts allt sommar :twisted:
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
mrpatrik
Posts: 13
Joined: 17 May 2011, 21:27
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mrpatrik »

För de som är intresserad har jag kvar tiderna. De som är nyfikna kan dra iväg ett mail eller PM till mig.

patrik_wallangen@hotmail.com

Jo, en tripp ner till Rivieran verkar lockande. Ska putsa upp skolfranskan samt dra på mig en basker och söka med ljus-å-lykta efter en.
Kanske en tripp förbi Nürburgring på hemvägen för att snurra upp en och annan glassätarbil.

Jag har faktiskt planer på att testa Nürburgring. Tänkte mig ngn gång i juli alt. augusti. Någon som är sugen på att haka?
Patrik Wallängen

Varför åka långsamt när man kan åka fort?
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

Dennis wrote:
mange wrote:Tror en nyckelfärdig bil är melodin. en med lite småfix som man kan fixa vartefter :D
Hörde att det var fel motor samt testarossaribborna är inte allt för upphetsande :D
Men man kan ju alltid pruta 8)
Vad då fel motor? kan inte se i annonsen ngt om vad det är för motor?

Ribborna är väl för att skydda hjulhusen vid konbanekörning ser ju ut som kofösargaller på ångloken i vildavästen :mrgreen:men de verkar vara ganska lätt att återställa :)
Peter hade tittat på den för länge sedan... satt en vanlig volvosnurra i den då
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by mange »

Alpine Linus wrote:
Dennis wrote:Linus Kan du pm'a mig tiderna. vore kul att se vad grannlandets bilar presterade.
otroligt bra kvalite för liten peng!
Precis för den pengen är det OK dock tycker jag ljudet blev sådär... mycket vindbrus.... men det kanske går att fixa

Här kommer en film till

http://www.youtube.com/watch?v=wiAIo_g88I0
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 14 maj 2011

Post by Alpine Linus »

Mange, Filmerna är perfekta! Jag kommenterade inte ljudet :roll: men det måste gå att lösa på något sätt? brusreduceringsskummgummi (långt ord) framför mikrofonen?

Patrik, skicka gärna privat meddelande till mig med tiderna så skall jag arkivera dem till nästa år!

Angående Alpiner så är det bara att ta tjuren vid hornen! Inget Nürburgring för mig iår, fascinerad över att bilen klarade resan tur å retur till gotland (dryga 100 mil)!
Den fyrhjulsdrivna dragbilen är ju tyvärr under motorbyte här hemma också och det går sakta och osäkert framåt med det. :|
Håller iaf tummarna på att vi kanske har en till flitig träffbesökare till slutet av sommaren/början av nästa :lol:
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Post Reply