Årsmöte, björvik ring 2011

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Årsmöte, björvik ring 2011

Post by Alpine Linus »

Hejsan, tänkte bara titta hur det ser ut med aktiva renultare på björvik imorgon, blir nog att jag kommer upp med A5an, får ser om jag får med gammelgubben också.

Har jag missat ett schema för dagen i tidningen eller hur ser tidsplanerna ut?
Kommer hem till adressen som har en tidning senare ikv, dags att lusläsa kanske (framförhållning, vad är det?)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Årsmöte, björvik ring 2011

Post by Dennis »

Hur gick det?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Årsmöte, björvik ring 2011

Post by mange »

Har varit på semester så detta svar kommer lite sent. men det stod i juni tidningen, men håller med om att det även ska stå här...

Hur gick det vilka var där?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Re: Årsmöte, björvik ring 2011

Post by Mathias »

Gick bra med mötet, vi var dock inte jättemånga på plats, 13 st bara om jag minns rätt. Körde själv en testrunda med R5:an på flygrakan, men vid 150-160 km/h pressade den ut glykol från vattenpumpen så det blev ingen mer bankörning. :shock:

Efterdrog bultarna och sedan har det varit tätt, hela resan hem till Norge och därefter. Har dock inte pressat så hårt därefter :mrgreen:

Några körde lite bana, annars mest lite snackande med folket utöver standard årsmötetsförfarande. Har skrivit samman ett referat från mötet som jag mailade till Mats Grimme. Kan även sända till dig Mange om du vill ha ett exemplar? :)
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Årsmöte, björvik ring 2011

Post by mange »

Hmm synd att det inte var så många men vi får ta omtag till nästa år. något förslag på plats och vad vi skall göra? Mitt förslag är att göra det nere i Kalmartrakten och köra konbana samt bänka bilarna något som dennis kan fixa? :D

Ja skicka gärna även till mig.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Re: Årsmöte, björvik ring 2011

Post by Mathias »

Japp, det diskuterades lite alternativa träffar och ev andra former för träff i samband med årsmötet. Har skrivit ner lite om det i referatet från mötet. Har mailat över det till dig :)

Kalmar låter som ett bra förslag, finns mycket trevligt att se där och närheten till Öland i tillägg. Dessutom under semestertid är det ju vanligtvis Calmar Classic :D
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Årsmöte, björvik ring 2011

Post by Alpine Linus »

Onödigt att sitta på Bilder själv!
Halva nöjet är att dela!

Johans fina bil, nog såld nu, får se vad som dyker upp på gotland nästa år kanske?
Image
Image
Image
Image
Image
OCH rosthögen:
Image

Vi som körde hade skoj, hade varit skitkul med lite mer folk! Och nästa gång ska jag inte glömma att ta med R-däcken, johan van ju med några sekunder denna gången!

Längtar efter våren redan!

Mvh Linus
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Årsmöte, björvik ring 2011

Post by mange »

Härligt med bilder!

Nr 2 kan ju vara kalendermaterial. kan du skicka den till mig?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Årsmöte, björvik ring 2011

Post by Alpine Linus »

mange wrote:Härligt med bilder!

Nr 2 kan ju vara kalendermaterial. kan du skicka den till mig?
Gör det imorgon efter jobbet! högupplöst utav bara ***, saknade dig fast hörde att du blev kidnappad och det får väll gå för den här gången då!!!!

ska leta upp flera bilder på resten utav folket också så känn er inte allt för bortglömda ännu!

//Linus
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Årsmöte, björvik ring 2011

Post by mange »

härligt! ja tråkigt att inte kunna åka men så blir det ibland :D men det kommer fler chanser. Just nu funderar vi på vad vi skall göra nästa år på årsmötet. Några förslag?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Årsmöte, björvik ring 2011

Post by Alpine Linus »

mjo har också funderat lite, och vi kom ju fram till på mötet att vi ska skicka ut någon form av svarsformulär i kommande tidning så att folk kan avslöja vad dem vill se i träffar nu kommande säsong, jag sitter själv å funderar med full kraft, har inget att komma med direkt nu men kommer försöka komma på något och är MYCKET villig till att hjälpa till med andras förslag,


här kommer lite mer bilder, blev inte så mkt för hade dåligt batteri i kameran (bättre förberedelser nästa gång, från min sida.)

Image
Image
Image
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Årsmöte, björvik ring 2011

Post by mange »

Yes vi har pratat om detta skall skriva en blänkare i nästa tidning och se om vi får några svar
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply