Gotland Ring 12 maj 2012

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Gotland Ring 12 maj 2012

Post by mange »

Banan är bokad och förberedelser pågår. Info hur man anmäler sig kommer i nästkommande tidning.

Vill man inte åka bana och vill vara med ändå så går även det bra :D 1000 kr kostar det om man vill åka bana. boende och färja tilkommer.

Kommer att bli en kanonträff. Vilka kommer! (och vad tänker ini åka i)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

jag har ju redan lovat att jag skall komma så jag skall bara se om jag får tag på en släpkärra där man kan köra upp femman på och sedan hänga efter "konkurs" 9-5an
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:jag har ju redan lovat att jag skall komma så jag skall bara se om jag får tag på en släpkärra där man kan köra upp femman på och sedan hänga efter "konkurs" 9-5an
kan ju inte var så svårt att få tag på ett släp som rymmer en liten stålmus på några kilo..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

Tony wrote:
Alpine Linus wrote:jag har ju redan lovat att jag skall komma så jag skall bara se om jag får tag på en släpkärra där man kan köra upp femman på och sedan hänga efter "konkurs" 9-5an
kan ju inte var så svårt att få tag på ett släp som rymmer en liten stålmus på några kilo..
nejdå, problemet är nog snarare att få tag i en tillräckligt liten för att den s
kall få köras med B-kort.
hur ser det ut för dig då inför den omtalade resan?
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:
Tony wrote:
Alpine Linus wrote:jag har ju redan lovat att jag skall komma så jag skall bara se om jag får tag på en släpkärra där man kan köra upp femman på och sedan hänga efter "konkurs" 9-5an
kan ju inte var så svårt att få tag på ett släp som rymmer en liten stålmus på några kilo..
nejdå, problemet är nog snarare att få tag i en tillräckligt liten för att den s
kall få köras med B-kort.
hur ser det ut för dig då inför den omtalade resan?
en 9-5 får nog dra dom flesta släpen på B kort. Ser mörkt ut än så länge.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

1460kg totalvikt... hittar inga släp att hyra eller låna i närheten av där jag bor :(
kanske ska våga köra den after all...
Jag måste få lite bevis för detdär med "tonys kurva" eller vad det va mange och peter snacka om förra gången! behöver ju inte ha någon r5 killer för att köra lite.... fixa fina däck till någon av 19na? du har gött om tid på dig...

jag har nog minst en kompis som hänger på med egen bil... tror jag har fått en kompis att fixa medlemskap så han kommer nog med sin relativt fina gte som jag ska fixa in bilder på när det finns tid...
förresten, ni som har super femmor.... är gte;n väldigt hård i fjädringen? tyckte den var hårdare än r5 alpinen :S funderar lite vad den tidigare ägaren gjort med den med tanke på att jag körde över ett fartgupp inne i göteborg och va fan tvungen att se efter så tänderna satt kvar.
Last edited by Alpine Linus on 26 Dec 2011, 01:12, edited 2 times in total.
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:1460kg totalvikt... hittar inga släp att hyra eller låna i närheten av där jag bor :(
kanske ska våga köra den after all...
Jag måste få lite bevis för detdär med "tonys kurva" eller vad det va mange och peter snacka om förra gången! behöver ju inte ha någon r5 killer för att köra lite.... fixa fina däck till någon av 19na? du har gött om tid på dig...

jag har nog minstben kompis som hänger på med egen bil... tror jag har fått en kompis att fixa medlemskap så han kommer nog med sin relativt fina gte som jag ska fixa in bilder på när det finns tid...
förresten, ni som har super femmor.... är gte;n väldigt hård i fjädringen? tyckte den var hårdare än r5 alpinen :S funderar lite vad den tidigare ägaren gjort med den med tanke på att jag körde över ett fartgupp inne i göteborg och va fan tvungen att se efter så tänderna satt kvar.
har jag en kurva ? har jag missat.
Har ingen 19 kvar.
vad jag kommer ihåg så var min 5a original ganska stötig vilket blev bättre med sänkfjädrar och konidämpare, om du tycker den 5an var hård skall du se min nuvarande, åker spax RSX och 17" däck med 35 profil, gungar du på bilen är det däcken som fjädrar :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

sorry laguna menade jag...
har för mig det va tonys kurva med tanke på att "r5 med spräckt front" nämndes i samma mening... hmm.... sedan denna gte:n är nog sänkt redan... stenhård med orginal fälgar. måste ta en närmre titt på den nästa helg. är lite på jakt efter en mutter till övre stötdämparfästet fram sedan får jag hjälpa honom att gå igenom den inför besiktning....
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Dennis »

Nä nä det är en annan person som har en kurva. Tonys front är ett annat äventyr :mrgreen:
Och att jag kommer är en självklarhet, med vad, ja det vet jag inte ännu?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:sorry laguna menade jag...
har för mig det va tonys kurva med tanke på att "r5 med spräckt front" nämndes i samma mening... hmm.... sedan denna gte:n är nog sänkt redan... stenhård med orginal fälgar. måste ta en närmre titt på den nästa helg. är lite på jakt efter en mutter till övre stötdämparfästet fram sedan får jag hjälpa honom att gå igenom den inför besiktning....
tror man kan ha roligare för sig än att lägga 1000kr på att släpa runt en 1,5tons dieselkombi runt GR.
fronten gick sönder på sviestad, på gotland har jag kört ner ett hjullager.
jag tyckte det blev bekvämare med 45mm sänkning och konidämpare, men det var så länge sedan jag körde någon standard 5a. när vi var på Gotland så körde vi en runda,kommer inte ihåg vem som var bakom men jag körde ner på diagonalen från en trottoarkant och när VF gick ner i vägen hängde HB i luften. 8)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

@ dennis. haha jag som har snurrat ihop allt igen då!!! 310a med fullt fungerande växellåda låter väll inte illa. eller va det 21 turbo vi snacka om förra gången som skulle få hänga med nästa gången?

@ tony. Det låter som när man på alpine 5an ska pumpa upp för att byta hb men får med sig vb också... och i vissa fall hf med för den delen. recept på skoj bil: styv, liten och turboladdad! för övrigt har du över 150 dagar (rätta mig om jag har fel) på dig att hitta något som inte är en 1500kg diesel kombi!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:@ dennis. haha jag som har snurrat ihop allt igen då!!! 310a med fullt fungerande växellåda låter väll inte illa. eller va det 21 turbo vi snacka om förra gången som skulle få hänga med nästa gången?

@ tony. Det låter som när man på alpine 5an ska pumpa upp för att byta hb men får med sig vb också... och i vissa fall hf med för den delen. recept på skoj bil: styv, liten och turboladdad! för övrigt har du över 150 dagar (rätta mig om jag har fel) på dig att hitta något som inte är en 1500kg diesel kombi!
ja då ligger nog megane 2,0 16v närmare till :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Dennis »

Tony wrote: ja då ligger nog megane 2,0 16cv närmare till :)
Meg. 16cv?? måste vara en meg. 3,0 v6 sugis då :wink: 16 skattehästkrafter 16cv.
Vad har du för planer med motorbyte F4R kan väl räcka:mrgreen:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Dennis wrote:
Tony wrote: ja då ligger nog megane 2,0 16cv närmare till :)
Meg. 16cv?? måste vara en meg. 3,0 v6 sugis då :wink: 16 skattehästkrafter 16cv.
Vad har du för planer med motorbyte F4R kan väl räcka:mrgreen:
jaja jag snubblade lite på tangentbordet..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Dennis »

Tony wrote:
Dennis wrote:
Tony wrote: ja då ligger nog megane 2,0 16cv närmare till :)
Meg. 16cv?? måste vara en meg. 3,0 v6 sugis då :wink: 16 skattehästkrafter 16cv.
Vad har du för planer med motorbyte F4R kan väl räcka:mrgreen:
jaja jag snubblade lite på tangentbordet..
En Meg. Trophy vore ju inte så tråkig :racesmile:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply