Fest För Franska Fordon, 2012-05-19

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

User avatar
nonna
Posts: 21
Joined: 19 Jun 2011, 19:13
Location: Gävle

Re: Fest För Franska Fordon, 2012-05-19

Post by nonna »

Hej.
Besökte Fest För Franska Fordon och tyckte det var ett i det stora hela väldigt trevligt arrangemang. Dock håller jag med tractionAvant att det förekom ett rätt bryskt dirigerade av bilarna. Kan hålla med om att det är trevligt att Renaulterna står samlade, men jag/vi följde de instruktioner som getts här i forumet att Renaulterna brukar stå till höger och det var tydligen inte rätt. Mitt förslag är att även Renault (liksom Citroen och Peugeot) har en flagga att samlas kring; det finns säkert någon Renaulthandlare som kan sponsa med en sådan. Vill dock betona att jag/vi trots denna malör tyckte att det var ett mycket trevlig dag och att vi kommer att försöka återkomma nästa år!

Hälsningar
Nonna Krohn
Ägare till Fasan, Renault Floride -63.
Inte någon mekare, vill bara att bilen ska se snygg ut och fungera bra.
tractionAvant
Posts: 2
Joined: 19 May 2012, 19:03
Location: strängnäs

Re: Fest För Franska Fordon, 2012-05-19

Post by tractionAvant »

Ett utmärkt svar Magnus!
/Håkan
Håkan Becker
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Fest För Franska Fordon, 2012-05-19

Post by mange »

nonna wrote:Hej.
Besökte Fest För Franska Fordon och tyckte det var ett i det stora hela väldigt trevligt arrangemang. Dock håller jag med tractionAvant att det förekom ett rätt bryskt dirigerade av bilarna. Kan hålla med om att det är trevligt att Renaulterna står samlade, men jag/vi följde de instruktioner som getts här i forumet att Renaulterna brukar stå till höger och det var tydligen inte rätt. Mitt förslag är att även Renault (liksom Citroen och Peugeot) har en flagga att samlas kring; det finns säkert någon Renaulthandlare som kan sponsa med en sådan. Vill dock betona att jag/vi trots denna malör tyckte att det var ett mycket trevlig dag och att vi kommer att försöka återkomma nästa år!

Hälsningar
Tror vi till nästa är skall släppa tanken med att stå märkesvis. för att slippa revirtänkandet.

Han aldrig prata med dig men du kom iaf med på bild när ni åkte
(det var jag som fotade när ni åkte ut genom grinarna)
tractionAvant wrote:Ett utmärkt svar Magnus!
/Håkan
Det är bra att sådanthär kommer upp... lättare att försöka göra något åt det.

syns på CV träff i sommar!
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Fest För Franska Fordon, 2012-05-19

Post by Alpine Linus »

Hej allesammans!

Har själv aldrig lyckats besöka träffen men har hört mycket gott om den!
Såg ditt inlägg nästan direkt när du skrev det och funderade ett tag på vad man kunde kommit med som svar på tal, men då Magnus känner Mats lite bättre så lyckades han klämma ur ett bättre svar än vad jag hade kommit med! Får också som Magnus säger påpeka att alla människor i klubben är inte likadana!
Tycker det är bra att du, Håkan, säger till om sånt här för det är endast då det finns möjlighet till förbättring!
Hoppas att detta inte har förstört renault biten som finns i ditt hjärta.

Mvh
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Fest För Franska Fordon, 2012-05-19

Post by Dennis »

Tycker som alla andra att det är roligt med mixen.

Och var skulle jag stått parkerad? Alpine före -76 är renault drivlina och sedan blandade simca och peugeot prylar!
Avantime är tillverkad av Matra och heter i tyska regbeviset Matra Avantime

Skulle nog varit tvungen att skruva isär bilarna på plats och lagt några högar med delar på rätt ställe :mrgreen: :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
nonna
Posts: 21
Joined: 19 Jun 2011, 19:13
Location: Gävle

Re: Fest För Franska Fordon, 2012-05-19

Post by nonna »

Mange!
Synd att vi inte hann prata. Allt och alla var så nytt så tiden bara rusade iväg. Men det var jättekul, främst att se en till Floride och att prata med alla trevliga människor som gick omkring och tittade. Vi glömde kameran hemma, så mobilen gick varm, dessvärre med sämre kvalitet, så om du lägger ut bilderna någonstans så vore det kul att se alla fina bilar igen!

Hälsningar
Nonna Krohn
Ägare till Fasan, Renault Floride -63.
Inte någon mekare, vill bara att bilen ska se snygg ut och fungera bra.
Post Reply