Söker veteranfordon för filminspelning!

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Anna-Karin
Posts: 1
Joined: 20 Aug 2012, 20:05
Location: Göteborg

Söker veteranfordon för filminspelning!

Post by Anna-Karin »

Hej!
Mitt namn är Anna-Karin och jag söker veteranfordon å förare som vill medverka på bioduken! Bilar, Moppar, MC, Lastbilar, cyklar från 60tal å framåt.

Jag arbetar med rekvisita för en långfilmsinspelning, vi ska filma en historia kallad ‘Mig Äger Ingen’ som utspelar sig i en svensk stad 1972-73 samt 1979. Den bygger på boken med samma namn av Åsa Linderborg, Regissör är Kjell-Åke Andersson och produktionsbolaget bakom heter Filmlance International AB.

Jag önskar komma i kontakt med medlemmar som är intresserade av att låta sina fordon synas på bioduken! Alla vardagsfordon i svensk mellanstor stad söks, ju nyare de är 1972 alt 1979 ju finare skick å tidigare årsmodeller i det skick de bör ha vid tiden för vår film. Vi har flera scener som utspelar sig i stadsmiljö där tidsenliga fordon ska synas, både i rörelse och parkerade, med lr utan förare i bild. Alla fordon körs av sin egen förare vid inspelningstillfället om vi inte kommer överens om annat.

Vi kommer att filma med start 18e september i Uddevalla, Vänersborg, Göteborg och Luleå och beräknas vara klar i början av november. Statistersättning utgår till de som medverkar. I skrivande stund har vi inte en klar inspelningsplan så jag kan inte säga när vi filmar på de olika platserna, jag är tacksam att få veta vem som vill å kan deltaga på olika platser under perioden!

Jag är tacksam om denna info kan spridas, läggas upp på medlemssidan lr luftas på nästa träff. Kanske är det ett förslag på klubbutflykt?
Väl mött i 1970talet!

Fridens Liljor!

Anna-Karin Cameron
cameronsfilmfordon@gmail.com
0739-851708
Post Reply