Gotland Ring 18 maj 2013

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Tony »

john wrote:Kanske ev åker med med GT,n 8)
många som säger ev :wink:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by john »

Allt hänger på jobb o ledighet och stämmningen i klubben numera!
Har haft känslan att man ska ha "ball"bil förut från endel för o "passa"in 8)
John Ignell Enviken
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Tony »

john wrote:Allt hänger på jobb o ledighet och stämmningen i klubben numera!
Har haft känslan att man ska ha "ball"bil förut från endel för o "passa"in 8)
Tycker man skall gilla sitt eget bil val och skita i vad andra tycker,dessutom tycker jag du har en ball bil.
I mångas ögon så är inte ens märket renault en ball bil.

Angående jobb och ledighet anser jag inte det är något problem, ser man redan dom hindren är man inte intresserad av att lösa dom.
jag själv jobbar 3 skift på ett av världens största kärnkraftsverk som nu står avställt för revision (mest hektiska tiden på hela året), var inplanerad Fm skift i schemat och behövde ersättare för att få ledigt, den personalen som normalt är tillgänglig från andra skiftlag jobbar extra för att det är så mycket jobb, ändå fick jag tag på en ersättare och kunde ta ledigt och åka, Allt detta för att jag vill inte missa träffen.
jag tom missar en annan träff som jag gärna åker till pga denna, fast den tar jag inte ledigt för. :D
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Alpine Linus »

john wrote:Allt hänger på jobb o ledighet och stämmningen i klubben numera!
Har haft känslan att man ska ha "ball"bil förut från endel för o "passa"in 8)
den känslan har jag aldrig haft... Eller så har jag ignorerat det helt enkelt....
Sedan ligger ju allt detta i betraktarens ögon och jag vet inte hur du tänker men mina bilval speglar ju mina tankar om vad som är en ball bil och inte tankarna hos dem som kommer glo på bilen!

somsagt.... Leffe har somsagt bevisat att det går att åka bana med standard Scenic diesel.
Fattar inte varför fler inte kommer :(
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Dennis »

john wrote: Har haft känslan att man ska ha "ball"bil förut från endel för o "passa"in 8)
-Vad är det för anti reklam :?: :?: :roll: Det finns inte på denna träffen!
Här åker vi och har kul oavsett vad man har för bil. OCH!! bilvalet har ingen betydelse.
Vad är en ball bil? -Nu får du förklara dig John!
Nu var det ett gäng cv4 på besök i depån, de hade säkert lika roligt bara med att titta och sedan åka på sight-seeing.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by mange »

Håller med de andra. huvudsaken är att du själv gillar din bil. Och vad är en ball bil? en R16 ? jag gillar R16 så för mig är den ball :lol:
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Stymie »

Bra debatt tycker jag! Jag kan garantera att jag inte kommer i L'escargot de Bourgogne (R16 -67). Det vore dock kul att komma med någonting!

Apropå jobb så är jag företagare med ca 60 timmar i veckan på jobbet. Uppe på det så har jag flera ideella uppdrag. Jag är ordförande i en golfklubb, ordförande i ett golfsamarbete mellan 8 klubbar i Mälardalen, webmaster för båda föreningarna plus en samfällighet. I golfklubben är jag med i två kommittéer utöver ordföranderollen och driver viss juniorverksamhet/skolsamverkan. Jag lägger ca 500 timmar om året på golf-"jobbet". Lördagarna håller jag oftast rent i kalendern för att kunna roa mig med bilarna. Ifjol tog jag ut 4 veckors semester på raken för första gången på 20 år, tidigare har det varit max 2 veckor. När folk pratar om tidsbrist så brukar jag skratta. :lol:
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Dennis »

Stymie wrote:Upptagen, upptagen, upptagen!
Allt är fråga om prioritering! Du verkar ha gjort ditt val att prioritera :!:
Vi som varit på Gotlandsträffen prioriterar den ifortsättningen också.
För egen del så hade jag lätt prioriterat bort varenda fastlandsträff, men missa Gotland, -NÄÄÄ :!:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Stymie »

Dennis wrote:
Stymie wrote:Upptagen, upptagen, upptagen!
Upprepning, upprepning, upprepning
Vissa uppdrag kan man inte prioritera bort. Speciellt inte förtroendeuppdrag. Att vilja är en sak, att kunna är en annan. Nåja ... bilder vill ni inte visa så jag får väl åka till Gotland och titta nästa år. :P
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Tony »

Ja men du har ju själv valt förtroende uppdraget, dvs tagit på dig saker som gör att du inte kan låta bli, dvs en prioritering
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Stymie »

Tony wrote:Ja men du har ju själv valt förtroende uppdraget, dvs tagit på dig saker som gör att du inte kan låta bli, dvs en prioritering
Det håller jag med om, men jag är i alla fall intresserad och vill se mer av klubbaktiviteterna. Det kan väl inte vara fel? Prioriteringen gjordes innan jag visste något om Gotland, dvs för många år sedan. Om jag sen inte kan vara med så är det bara jag som drabbas, ingen annan. :cry:

Allt gott! Kul med aktiviteter där folk har skoj! Delad glädje är dubbel glädje :racesmile:
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Tony »

Stymie wrote:
Tony wrote:Ja men du har ju själv valt förtroende uppdraget, dvs tagit på dig saker som gör att du inte kan låta bli, dvs en prioritering
Det håller jag med om, men jag är i alla fall intresserad och vill se mer av klubbaktiviteterna. Det kan väl inte vara fel? Prioriteringen gjordes innan jag visste något om Gotland, dvs för många år sedan. Om jag sen inte kan vara med så är det bara jag som drabbas, ingen annan. :cry:

Allt gott! Kul med aktiviteter där folk har skoj! Delad glädje är dubbel glädje :racesmile:
Visst är det så, menar bara att det finns för många som kommer på ursäkter för att inte kunna komma, och då menar jag inte dig.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Alpine Linus »

Stymie wrote:
Tony wrote:Ja men du har ju själv valt förtroende uppdraget, dvs tagit på dig saker som gör att du inte kan låta bli, dvs en prioritering
Det håller jag med om, men jag är i alla fall intresserad och vill se mer av klubbaktiviteterna. Det kan väl inte vara fel? Prioriteringen gjordes innan jag visste något om Gotland, dvs för många år sedan. Om jag sen inte kan vara med så är det bara jag som drabbas, ingen annan. :cry:

Allt gott! Kul med aktiviteter där folk har skoj! Delad glädje är dubbel glädje :racesmile:
Bilder kommer komma när jag fått dem en gång igenom Photoshop!
Va mest lite retsam till alla tråkmånsar som inte tar tillfället i akt när folk lägger ner kropp och själ i arrangemang som det här.
För mig känns det konstigt att inte ta tillvara på klubbens aktiviteter då jag anser det vara återbäringen på klubbavgiften som man pröjsar årligen.

Sedan att du prioriterar golf framför Gotland kan ju varken jag eller någon annan göra någonting åt. Men tycker inte det skall skyllas på andra med tex. "Man måste ha ball bil för att vara med å leka med dem stora pojkarna".
Då känns det ju bara som man är osäker på sig själv och sina val....

Gällande att lämna R16 ifrån banan.... varför?

Image

Image

Image

Image

Image

Tog bara några snabba exempel... orkar inte leta mer ;)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by john »

Jag skulle gärna komma på Gotlands träffen och dom fikaträffarna vi hade,har o käka pizzakvällarna med.
Men fick för några år sen känslan att det var en grupp i gruppen så att säga och man skulle ha en "ball"bil för o va med i svängarna!
Men det kanske har ändrats på sista åren?
Kan nog bli så att man återkommer i klubben nu då 8)
Sen kan det vara så att man kör 3 skift på jobbet och då kan
det vara svårt o bara sticka iväg om det är så att man jobbar helg,kvälls,nattpass 8)
Och Golf spelar jag inte överhuvudtaget.
John Ignell Enviken
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 18 maj 2013

Post by Alpine Linus »

john wrote:Jag skulle gärna komma på Gotlands träffen och dom fikaträffarna vi hade,har o käka pizzakvällarna med.
Men fick för några år sen känslan att det var en grupp i gruppen så att säga och man skulle ha en "ball"bil för o va med i svängarna!
Men det kanske har ändrats på sista åren?
Kan nog bli så att man återkommer i klubben nu då 8)
Sen kan det vara så att man kör 3 skift på jobbet och då kan
det vara svårt o bara sticka iväg om det är så att man jobbar helg,kvälls,nattpass 8)
Och Golf spelar jag inte överhuvudtaget.
Jag har inte den upplevelsen av dem som jag har haft chansen att få kontakten med inom renaultklubben... dock så verkar många negativa till att träffas.... jag kanske missar något!

Ingen golf, då är du ett steg närmre Gotland 2014!!!!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Post Reply