Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:
mange wrote:Nu är allt bokat. Det blev lördagen den 23 februari

Mer info finns här
http://www.clubrenaultsverige.com/meeti ... asp?id=254

Kommer att bli en kanondag!

Helvete va bra att de blev i februari.... Hade grejor bokade den 2 mars!!!!
Inte för att jag har mycket till bil att frambringa men kommer nog ändå för den goda sakens skull..... När vet vi hur många som kommer!? Skulle vara bra att veta?! :roll:

Om man har gasglada vänner med utomstående märke så förstod jag det som att detta inte skulle vara något problem..... Och Tony, kommer du komma? Har rn uppsättning r-däck till dig!

Dax att ladda kamerorna (alternativt inhandla fler) så kör vi så det bara ryker!!!!
Hoppas på bra väder för att kunna dokumentera lite :)
Har siktat på det,men r däcken blir nog lite hala :wink: :mrgreen:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by Alpine Linus »

Tony wrote:
Alpine Linus wrote:
mange wrote:Nu är allt bokat. Det blev lördagen den 23 februari

Mer info finns här
http://www.clubrenaultsverige.com/meeti ... asp?id=254

Kommer att bli en kanondag!

Helvete va bra att de blev i februari.... Hade grejor bokade den 2 mars!!!!
Inte för att jag har mycket till bil att frambringa men kommer nog ändå för den goda sakens skull..... När vet vi hur många som kommer!? Skulle vara bra att veta?! :roll:

Om man har gasglada vänner med utomstående märke så förstod jag det som att detta inte skulle vara något problem..... Och Tony, kommer du komma? Har rn uppsättning r-däck till dig!

Dax att ladda kamerorna (alternativt inhandla fler) så kör vi så det bara ryker!!!!
Hoppas på bra väder för att kunna dokumentera lite :)
Har siktat på det,men r däcken blir nog lite hala :wink: :mrgreen:

Fan visste att det skulle komma !!!!
Jävla småländska humor ;P :lol:

Blir det jobbigt om jag tar med dem isåfall? tar ju rätt mkt plats ändå....
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by Tony »

Jag skall nog få plats med dom.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by Tony »

Liten tanke, hur förhindrar man att traktens volvo raggare gratis åker runt på sjön med isdäck i en månad och sen skall vi komma dit och betala?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by Robin »

Damn...hade de varit i mars hade ja dykt ner med koleosen å visa vart skåpet ska stå ;)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by mange »

Tony wrote:Liten tanke, hur förhindrar man att traktens volvo raggare gratis åker runt på sjön med isdäck i en månad och sen skall vi komma dit och betala?
Förhindra kan vi inte och volvo/BMW raggare finns det men de flesta har inga isdäck :D så det är nog inga problem. Men antagligen så täcker klubben plogkostnaden.
Robin wrote:Damn...hade de varit i mars hade ja dykt ner med koleosen å visa vart skåpet ska stå ;)
Synd!

Så här skoj var det i helgen på annan plats i Dalarna

http://www.youtube.com/watch?v=Kb7085Dvxlw

Så missa inte att åka dit 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by Tony »

mange wrote:
Tony wrote:Liten tanke, hur förhindrar man att traktens volvo raggare gratis åker runt på sjön med isdäck i en månad och sen skall vi komma dit och betala?
Förhindra kan vi inte och volvo/BMW raggare finns det men de flesta har inga isdäck :D så det är nog inga problem. Men antagligen så täcker klubben plogkostnaden.
Här nere verkar det vara mer regel än undantag att dom har isdäck.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by Alpine Linus »

vi får hålla tummarna på att dem är dåliga på att ha isdäck i borlänge helt enkelt! :)

Någon som håller sig up to date angående träffen i helhet?
Vilka kommer/vad för bilar?
Hur utvecklar sig isen?

Jag kommer nog med största sannorlikhet att komma med minst 1 god vän (Anton Ekström, som var med på Gotland och tog kort och bjöd på leenden under helgen.) Vi kommer som vanligt att försöka beväpna oss med lite kameror och dylikt! :racesmile:
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by mange »

Roffe och Lennart är de som sitter inne med mest information. Det jag har hört är att det kommer en bunt gordinis någon rally 16V och så ni på forumet som tänkt komma.

Perfekt med fotografer!

Det är kallt däruppe så isen borde vara aldeles utmärkt! och där det är plogat blir ju isen ännu bättre.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by Alpine Linus »

mange wrote:Roffe och Lennart är de som sitter inne med mest information. Det jag har hört är att det kommer en bunt gordinis någon rally 16V och så ni på forumet som tänkt komma.

Perfekt med fotografer!

Det är kallt däruppe så isen borde vara aldeles utmärkt! och där det är plogat blir ju isen ännu bättre.
Låter bra, försökte rycka å dra lite i Bergqvist också men verkar som lite halvljummet intresse men vi får väll se!
Får ringa Roffe nästa helg och se hur det ser ut, försöka ordna någon samåkning.
De värsta är ju att han är pensionär nu så vi hyser inte samma förmåner vad de gäller möjlighet till tidig avfärd! :mrgreen:
Jag börjar bli riktigt sugen och går även och funderar på om det kan vara värt att köpa nya fina GoPro kameran.... vi får se om jag hinner motivera mig tillräckligt!!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by mange »

Det närmar sig!

har pratat med Lennart och de hade spolat isen och plogat en gång till. så isen är OK
Frågade även om pubertala Volvoraggare med isdäck. Han sa att det var svårt att hitta nerfarten till isen vilket hade sollat bort en del+ att de flesta raggarna däruppe inte har råd med isdäck = så isen är inte förstörd.

Så som det ser ut just nu så kör vi på Lördag. men om ni tänkt vara med så ring gärna Lennart så om nått oförutsett händer så kan han meddela er innan ni åker upp (iof väldigt liten chans att isen skall bli dålig på 1 vecka, men man vet aldrig)

Här finns nummret
http://www.clubrenaultsverige.com/meeti ... asp?id=254


Häng på! vi kommer ha skitskoj!
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by Dennis »

Har skaffat isdäck till A-310'n men jag får väl nöta på isen här hemma. Verkar ju inte finnas ngn stans att bo. fullbelagt!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by Alpine Linus »

Dennis wrote:Har skaffat isdäck till A-310'n men jag får väl nöta på isen här hemma. Verkar ju inte finnas ngn stans att bo. fullbelagt!
Va nu inte så Negativ! :)
Jag och Lennart letar och jag har minst 2 ställen som är intressanta, ringer dig imorgon efter jag pratat mer med Lennart (som erbjöd sig att forska, under morgondagen, för min och eran räkning)!
Annars betalar vi Mange för en krossad ruta i stugan (A) :mrgreen: :racesmile:
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by Tony »

Det är väl det förbannade vasaloppet.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Isbaneträff i februari Mars EDIT, nu bestämt 2013-02-23

Post by mange »

Som sagt om alla i min lilla familj är friska så åker jag upp. Om jag åker upp så får ni bo hos mig 8) jag håller tummarna 8)
föresten hur många ville bo hos mig?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply