Emmaboda 15 maj?

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

WoxY
Posts: 55
Joined: 29 Jul 2003, 20:25
Location: Oslo Norway
Contact:

Post by WoxY »

Låter juh kul...

var juh där nere förra året.. inte omöjligt att jag åker ner i år igen [:)][:)]
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Ni som ska till Emmaboda. Ett tips är att ta det lite lugnt så att vi slipper incidenter & tidningsrubriker.


En person som talat med trafikpolisen i Östergötland citerade:<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
"08-orna tar vi på morgonen vid kolmården"
"Efteråt är ungdomarna sporrade och kör som tusan"
"Påskens siffror (113 indragna kort i Östergötland ) ligger risigt till"<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Japp, nu är det väl dags? Har för mig imorgon 3 MAJ är sista dagen för anmälan?!
Lilja Lindqvist
Posts: 37
Joined: 06 May 2003, 09:27
Location: Sweden

Post by Lilja Lindqvist »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Miss Mégane</i>
<br />Japp, nu är det väl dags? Har för mig imorgon 3 MAJ är sista dagen för anmälan?!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Kan tyvärr ej anmäla mig till Emmaboda. Har ej fått registeringsnr
på min Clio Sport fas III. Lilja
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Tyvärr kan man ju inte "boka plats" på Emmaboda [V]. M a o bör vi enligt Bilsport anlända i gemensam trupp för att få stå tillsammans. De rekommenderar oss att komma runt 6-tiden, och kan inte garantera plats någonstans efter 9.00, då de börjar släppa in ej föranmälda.

Vill man komma häråt redan under fredagen (med tanke på att det är dags *tidigt* på lördagen) finns än så länge plats ledig här hemma hos oss, om man inte är för kräsen med login (dvs medtag sovsäck etc). Bra att få veta så snart som möjligt, så hör av er till mig om det är aktuellt!

Önskar man lyxigare variant än "hemma-hos-varianten" finns givetvis hotell i olika prisklasser.
Lågprishotell/vandrarhem Svanen, på Ängö ca 5-10 min promenad från innerstan.
Mer info på: http://www.hotellsvanen.se/svensk/index1.html

På Stensö Camping (ca 2 km söder om centrum) campar man eller bor i stuga.
0480-888 03, 41 77 00
http://www.camping.se/product.asp?dv_cp ... orsidan=on

Här finns tips på fler ställen:
http://www.kalmar.se/templates/Page.aspx?id=2214

Hör av er om ni har frågetecken jag ev. kan räta ut! Maila eller ring. Uppgifter finns på Medlemssidorna. Jag är #31.
jono1071
Posts: 45
Joined: 08 Dec 2002, 18:56
Location: Sweden
Contact:

Post by jono1071 »

Grrr... va fan... inte såååå tidigt! lär ju funka iallafall vid 7? Vi brukade vara vid utställningarna vid 8:a med 300:an och då var det fortfarande lungt på områdena. Kollade gulasidorna och det är 33 mil till emmaboda från Örebro vilket skulle innbära att man kan dra härifrån vid 03.30 vilket funkar bra för mig, ska bara höra med min resekamrat! Har även hört att clion är mycket nattsnabb :-)
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Jag tycker vi borde vara där 06.00. Vet ju hur det kommer vara, värsta haussen! Blir säkert ännu värre i år då evenemanget växer o växer...

Glider gärna ner till dig Renée på fredag dag/eft. o slaggar över "som vanligt" :)) om det går bra?
Ska försöka hinna fixa golvet + ljudet i bilen också. Verkar som om buren drar ut på tiden tyvärr.
Renée, slå en pling i veckan om du har tid.
/Joel
jono1071
Posts: 45
Joined: 08 Dec 2002, 18:56
Location: Sweden
Contact:

Post by jono1071 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by joel</i>
<br />Jag tycker vi borde vara där 06.00. Vet ju hur det kommer vara, värsta haussen! Blir säkert ännu värre i år då evenemanget växer o växer...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Kan nog ordna med kl 6 också, jagar sovplats i Eksjö/Nässjö. Vi tar nog sällskap ner med Eksjögänget (Lukas Kooz mfl). De ska leta efter tvättstället vid 6-snåret.
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Enligt utskick från Bilsport till anmälda: "Insläppet börjar kl. 8.00 och du måste vara på plats innan kl. 10.30 för att vara garanterad plats inne på området. Efter det släpps oanmälda bilar i mån av plats in till utställningen."

När jag snackade med dem på tfn sa de 6-tiden (*hemskt tidigt tycker jag*). Men man vet ju att det brukar vara rätt hyfsade köer...

Givetvis går det bra att sova över här! [:)] Joel, kommer Tanja med? (så jag vet hur många platser jag ska boka [;)][:D])

Skulle vilja ha reda på alla romboider som kommer till Emmaboda! De jag vet om är:
- Jonas & Katja med Mégane coupé
- Joel (& Tanja?!) med Clio
- Jonas från Ödåkra med Clio
- Johan med Clio
- Dennis & Linda med Alpine
- Jocke & jag med Mégane coupé

Vi bör försöka samordna oss så vi kan åka in samtidigt, så vi får stå tillsammans!

Kommer fler?! [:p][:)] Hur är det t ex med Tony, zerotonine, Idis, Norden, Arto, Buff och Woxy?

För min del blir det troligast verkstadsdag med Dennis imorgon och då hinner vi förhoppningsvis spåna lite inför Emmaboda. Jag har inte fått några tips, önskemål eller förslag på "hyss" vi kan hitta på. Har ni några funderingar är jag ytterst intresserad!

Har tänkt att vi ska ha upp ett "montertält". Vore inte helt fel att ha en liten "Renault-relax" att tillgå. [;)][:D] Jag tar med tält & bord. Tyvärr har jag bara 2 stolar, så om ni som kommer har möjlighet att få med er något också vore det ju helt kanon!

Joel, lite klubbmaterial & info vore önskvärt om möjligt![:)] Finns fler dekaler att tillgå vore det fint! Jag kommer ta med för försäljning klubb t-shirts & de dekaler jag har här.
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Jag var tyvärr redan uppbokad nästa helg. Flickan min och jag ska flytta ihop och först måste hon ut ur sin lägenhet så det är vad jag kommer pyssla med nästa helg. Hade dock mycket hellre varit o kikat på bilar.
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Renée: Jag kollar med herr ordförande ang. märken. Inga problem :)
Nåt mer? Givetvis ska kameran med! eh...
Stolar är som sagt bra att ha. Vet hur det är med event, finns oftast få platser att sitta förrutom på marken. Dahlberg har ju stripe:ade Renaultstolar, kollar det också!
Kylbox? Dricka? Mat? Skyltar till bilarna? Avspärrningsband? Koner?

Tanja kommer inte med, eller till 90% iaf. Måste pussa lite o dubbelkolla! (Edit: nope, hon jobbar tyvärr)

Norden: Hårda tider! ;-)) Grymt synd att du missar detta, men flytta ihop med tjejjen är ju speciellt det med :) Hejjahejja!

Nu börjar det ryka i knutarna. Ska bli kul o få visa upp klubben på Emmaboda!
jono1071
Posts: 45
Joined: 08 Dec 2002, 18:56
Location: Sweden
Contact:

Post by jono1071 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Har tänkt att vi ska ha upp ett "montertält". Vore inte helt fel att ha en liten "Renault-relax" att tillgå. [;)][:D] Jag tar med tält & bord. Tyvärr har jag bara 2 stolar, så om ni som kommer har möjlighet att få med er något också vore det ju helt kanon!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag har fyra ikeaklaffstolar som kan få följa med ner, sen har vi nog ett par solstolar också om de överlevde förra sommaren...
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Mmmm... Låter lovande! [:)][^]
Klubbmontern & dess innehåll tycker jag vi utformar tillsammans, så ta med vad ni tycker vi ska ha... Typ koner, avspärrningsband etc om ni vill det & så.

Skyltar till bilarna, typ sådana som gjordes till Calmar Classic vore ju inte alls fel, om möjligt. Var det Owe som gjorde dem har jag för mig?

Lite dryck som man kan köra efter vore väl lämpligt att ha till hands vid montern. Jag tänkte ta med lite cider eller så...

Mat finns inne på området, men vi kanske ska ha något ätbart vid montern? Vad tycker ni?

Synd att Tanja jobbar. Gör ju jag numera för full rulle också, men har lyckats få (förhoppningsvis om allt klaffar) några timmar extra ledigt...[:p] Hälsa Tanja iaf!

Lycka till med tjejen & flytten Norden![:)][^]
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Ska se om jag kan ta fram en mall att ha i framrutan eller på hållarna vi hade på bilsalongerna i Sthlm/GBG. Det blir lite meckigt om alla ska skicka info till mig (eftersom min hårddisk har kraschat *suck*). En mall som var och en får fylla i för hand blir smidigast. Vi vet ju inte heller om det dyker upp nån mer medlem? Bara för denne att fylla i pappret då. :)

Ska även försöka skaka fram avspärrningsgrejjerna vi hade på bilsalongerna.
Köpte en kylbox och kylpaket idag + två solstolar. Tar med mig rubbet.

Nödvändigt: Vatten! PET eller dunkar. Vet att jag på Tullinge förra året halsade i mig minst en PET-flaska i värmen.
Mat? Ska vi fixa stadiga baguetter eller typ köpa färdiga pastasallader och ta med? Går ju att ha i kylboxen. Finns ju även korvstånd på plats för den som gillar sånt.

Vi som slaggar över hos Renée kan ju samordna och fixa ihop nåt gott.
Renée, när slutar du på fredag? Jag är ledig hela dan nämligen och kan komma ner när som helst.
/j
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Kan du inte lägga ut mallen på nätet, så kan man fylla i den hemma (kanske t o m på datorn)?
Så kan man ju givetvis ha med några "oskrivna blad" också!

Vatten har vi gott (om) i Kalmar! [:)][^]

Troligast är att denna vecka blir rejält stressig för mig. Utöver ganska rejält jobbschema är det dessutom en massa pill för att få ihop Méganen & så lite puts också... På fredag har jag lyckats få min sluttid till 14 enl schemat, men det brukar vara otroligt stressigt fredagar + massa saker som hänger på mig och som jag måste få klart innan jag kan pysa, så det är lite osäkert om exakt vilken tid det blir jag kan få sluta. Fast kommer du/ni innan jag har slutat kan ni ju svänga förbi jobbet (nära bostaden) innan och hämta nyckel.

Mat finns det väl rätt hyfsat med på Emmaboda, men en baguette eller så sitter ju aldrig fel, om tid finnes...

Nu måste jag duscha av oljan, så man är hyfsat fräsch tills jobbet börjar! [;)][:D]
Post Reply