GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Alpine Linus »

Låter som du har lite för mkt bilar för att kunna tacka nej Jocke ;)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Joakim16v »

Alpine Linus wrote:Låter som du har lite för mkt bilar för att kunna tacka nej Jocke ;)
Haha.. Det är ju bara en som fungerar och regeringen har sagt nej till banåka med den :lol:
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Alpine Linus »

Joakim16v wrote:
Alpine Linus wrote:Låter som du har lite för mkt bilar för att kunna tacka nej Jocke ;)
Haha.. Det är ju bara en som fungerar och regeringen har sagt nej till banåka med den :lol:
Attans, hade vart roligt att se, du hade kunnat vara årets diesel ju, för hoppas Leffe får ihop något annat än en Scenic detta året! =)

Du har för övrigt tid till 21:an :D än är det inte dödfött :D
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Dennis »

Snart ska jag börja skruva ihop min motor. Var och hämtade balancerad vev, svänghjul och tryckplatta idag. Ska bara riva ur och chimsa om foderhöjden innan. Men det är ju gått om tid :roll: :wink:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Tony »

Dennis wrote:Snart ska jag börja skruva ihop min motor. Var och hämtade balancerad vev, svänghjul och tryckplatta idag. Ska bara riva ur och chimsa om foderhöjden innan. Men det är ju gått om tid :roll: :wink:
ja du skall ju typ börja nästa helg så det är ju lugnt
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Alpine Linus »

Känner fler som har långa listor med "att-göra-grejor".
Ska hem nästa helg så då borde man ju hinna bocka av dem 7-10 punkterna under veckan fram till avfärd.... Hoppas bara Benny fårhem deeeeeeelarna!!! Verkar ta en god tid
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Alpine Linus »

Finns ju fyra stycken Clio sport i prisklassen 30-35 000kr på blocket utspridda från Ystad till Nyköping via Lerum. Hoppas du kan hitta en utväg Patrik! Har du kvar RNO? :)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
mrpatrik
Posts: 13
Joined: 17 May 2011, 21:27
Location: Stockholm

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by mrpatrik »

Tyvärr är RNO inte i min ägo längre. Saknar den dock, speciellt när solen behagar komma fram.

Var och tittade samt provkörde en Clio 16V i veckan och är sjukt sugen, men fick nys om en motor till Mini-Turre'n till ett sjukt bra pris som jag ej kunde tacka nej till, som numera står på min garageuppfart och väntar på lite kärlek. Hoppas jag hinner få ner den innan GR. Dock är det en mindre snurra än den jag hade, men om tiden räcker till och den nya motorn fungerar ska jag nog åka ifrån Tony ändå ;)

Men jag måste erkänna att hade ekonomin räckt till (samt att Johanna inte hade kastat ut mig om jag kommit hem med ytterligare en leksak) hade jag definitivt köpt Clio'n. Blev sjukt imponerad över dess prestanda osv. Det ända jag hade gjort på den hade varit att byta till större bromsar :shock:
Patrik Wallängen

Varför åka långsamt när man kan åka fort?
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Tony »

mrpatrik wrote:Tyvärr är RNO inte i min ägo längre. Saknar den dock, speciellt när solen behagar komma fram.

Var och tittade samt provkörde en Clio 16V i veckan och är sjukt sugen, men fick nys om en motor till Mini-Turre'n till ett sjukt bra pris som jag ej kunde tacka nej till, som numera står på min garageuppfart och väntar på lite kärlek. Hoppas jag hinner få ner den innan GR. Dock är det en mindre snurra än den jag hade, men om tiden räcker till och den nya motorn fungerar ska jag nog åka ifrån Tony ändå ;)

Men jag måste erkänna att hade ekonomin räckt till (samt att Johanna inte hade kastat ut mig om jag kommit hem med ytterligare en leksak) hade jag definitivt köpt Clio'n. Blev sjukt imponerad över dess prestanda osv. Det ända jag hade gjort på den hade varit att byta till större bromsar :shock:
Härligt jobba på. Ser fram emot det :) håller på att göra mitt bästa för att ha vikt/effekten på min sida.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Alpine Linus »

Härligt Patrik!
Håller tummarna på att det löser sig!!! Jo bromsar på franska bilar är ju inte direkt överdimensionerade :)
Man får lätta bilen eller fixa större doningar men finns ju att ta grejor från andra bilar eller eftermarknads!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
mrpatrik
Posts: 13
Joined: 17 May 2011, 21:27
Location: Stockholm

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by mrpatrik »

Tack mina herrar!

Hoppas ni ligger i fas med era slädar.

Själv har jag fått ur den gamla motorn, och försökte trycka ned den "nya" med vaselin och provade t.o.m att kapa lite av främre plåten vid kylaren, men klart som f*n det inte direkt är Bolt-On.
Sitter bla. ett annat oljetråg som tar i styrningen samt behöver nog modifiera fästena ngt.
Även sprutet är annorlunda, så inte bara att jag måste lära mig mecka under tidspress, man ska också vara en IT-Guru.

Men jag gör mitt bästa för att hinna. Det är ju oceaner av tid kvar... Just det, behöver även ta en kurs i svetsning av avgassystem. Någon i Stockholmstrakten som är intresserad av att lära någon som knappt ser skillnad på aluminium/stål/rostfritt/plast/trä och som har hållit i en lödkolv typ 2 ggr i sitt liv?

Varför köpte jag inte Clio´n [smilie=crazy.gif] ?
Patrik Wallängen

Varför åka långsamt när man kan åka fort?
A310SWE
Posts: 24
Joined: 18 Feb 2013, 12:40
Location: Stockholm

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by A310SWE »

:racesmile:
Hejja på pöjkar alla som sliter för att få era bilar klara :D
Jag har bokat fint väder så ta med badbrallor ! Nästa vecka gör jag en sammanställning och mailar ut till er som kommer . Info om vilka som kommer bilar etc.
Linus , många har frågat om hamburgarna blir av på fredagen ? Visst fixar vi detta.

Fick fart på min A310 i går kväll även när jag svänger ......ett lite skitfel ! Kikade på ett par äldre 3 ports Weber och såg att avluftningen till tomgångs systemet togs från halsen i förgasaren och i mina förgasare satt avluftningen inne i flottörhuset vilket innebar när jag svänger dränks dessa luft hål med bensin.
kemisk metall -täppa igen och borra ny väg för luft likt de gamla webrarna ..
O vipps Forza även när jag svänger :racesmile: :mrgreen:

// Peter
Peter Bergqvist
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Tony »

A310SWE wrote::racesmile:
Hejja på pöjkar alla som sliter för att få era bilar klara :D
Jag har bokat fint väder så ta med badbrallor ! Nästa vecka gör jag en sammanställning och mailar ut till er som kommer . Info om vilka som kommer bilar etc.
Linus , många har frågat om hamburgarna blir av på fredagen ? Visst fixar vi detta.

Fick fart på min A310 i går kväll även när jag svänger ......ett lite skitfel ! Kikade på ett par äldre 3 ports Weber och såg att avluftningen till tomgångs systemet togs från halsen i förgasaren och i mina förgasare satt avluftningen inne i flottörhuset vilket innebar när jag svänger dränks dessa luft hål med bensin.
kemisk metall -täppa igen och borra ny väg för luft likt de gamla webrarna ..
O vipps Forza även när jag svänger :racesmile: :mrgreen:

// Peter
Jag är på för burgare :racesmile: Det är monaco på söndagen,skall vi kolla om dom fått fart på dom där jäkla v6 någon gång ?? O'learys och lite käk innan båten ???
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Dennis »

Riven häst är aldrig fel!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: GOTLAND RING 2014 24 MAJ

Post by Alpine Linus »

Dennis wrote:Riven häst är aldrig fel!
Västkusten mekar med största leende på läpparna en hamburgemiddag för fredag eftermiddag!!! Säg hur många som kommer bara så vi är förbereda + köper med lite hemliga ingredienser ;)

Kör nog ett gäng med mindre chili också denna gången! Har för mig några var lite skeptiska! :)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Post Reply