Gotland Ring den 23 maj 2015

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by t80196 »

Boka helgen redan nu!

Kom också ihåg, detta är en träff även för icke banåkarnördar, andra trevliga aktiviteter utlovas också.

Mer info kommer under hand här och på klubbens hemsida..
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Alpine Linus »

För er som lyckats missa att vi numera har en mer eller mindre årlig sammankomst, 2009-2014, på Gotland. Denna sammankomsten innebär bland annat en bokad bandag på Gotland Ring Lördagen den 23 Maj.

Tar lite intresseväckande info för folk som inte tidigare deltagit

Träffen är samlad kring Ljugarn där arrangör och Träff-Fadern har sitt sommarhus.
Åker du till Gotland med torsdagsbåten så innebär det en ankomst strax efter midnatt och att man har hela fredagen till sitt förfogande, antingen att själv eller i samspel med familj och/eller klubbmedlemmar utforska Gotland, generellt umgänge i Ljugarn, däckspark, problemlösning eller Renault-proppaganda.

Boende:
Vi har hyrt 4-manna stugorna på Lövängens vandrarhem i Ljugarn, gå in på Ljugarn.com och du hittar dem under fliken "Bo".

Båt:
Gällande bokning av båtresan så löste Peter förra året en "rabattkod" som man kunde använda istället för att bli tvingad att ringa in till "Grupp- och Idrottsbokningen".
Rabattkoden brukar sätta priserna på en så pass acceptabel nivå att även folk som behöver bil + släp klarar sig utan en extrem käftsmäll.

Mat:
-Står för frukost själva.
-Fredag lunch har varit delat, vissa har med sig vissa åker till närliggande byar å käkar.
-Fredag Middag, Grillning av hamburgare, till självkostnadspris, hos Peter Bergqvist i Ljugarn! Medtager eget material till att skölja ner burgare och alternativt väcka den sociala sidan!
-Lördag något smått brukar lösas på banan som lunch. brukar även finnas möjlighet att stanna på matbutik på väg upp till banan.
-Lördag Middag, äts oftast på lokal krog eller liknande i Ljugarn, förbeställning brukar förekomma då det skall bli smidigast för både oss och aktuell krog (inte direkt högsäsong när vi är där).

Detta är somsagt bara hur det sett ut tidigare år och jag ville bara kunna ge dig en fingervisning på upplägget. Mer info kommer du, som medlem, kunna läsa om i kommande tidning,

Tänk på att detta bara är motivationsskapande inlägg och fingervisning för hur det gått till tidigare år. :racesmile:
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Dennis »

Traditionenlig garageträff hos mig i veckoslutet innan beroende hur mycket meck som återstår utlovas även i år :D
Går även bra att parkera släpvagnar hos mig så blir färjan billigare.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by mange »

Det börjar närma sig! Inbjudan kommer i nästa tidning men lägger ut den här redan nu.

Välkommna!

Inbjudan till träff på Gotland Ring lördag 23 maj 2015.

Usch åka på bana det värkar läbbigt!
Så kan man känna, men denna träff är så mycket mer än att bara åka bana!
Är du nybörjare och vill prova på så är detta ett ypperligt tillfälle att göra detta på ett avspänt och roligt sätt med trevliga klubbmedlemmar som hjälper få en trevlig upplevelse.
Eller så gör du som många andra, åker med och upplever allt roligt men kör inte på banan. Och glöm inte att ha en liten mini semester i samband med träffen, för det är OK att boka båt några dagar före eller efter helgen.

Lite om banan
Gotland Ring är en kuperad och underhållande bana i vacker natur. Banan är dessutom bred vilket kan vara bra om man som nybörjare missar lite. Denna bana är säkerligen en av de mest underhållande i Sverige. Ett lysande tillfälle för att lära känna sin bil under ordnade former!

Lite om ansvar och andra krav
De som kör på banan kör under eget ansvar i likhet med när allmänhetens körning ordnas på Gotland Ring. Det är ingen tävlingskörning, bilarna skall vara registrerade och vara godkända av bilprovningen. Inget krav på tidigare banerfarenhet endast körkort krävs.
Hjälm och heltäckande bomullskläder är ett krav när du kör på banan.
Förare och max en passagerare/ bil .

Förslag på boende
Klubbens bas för träffen är Ljugarn som ligger på östra Gotland, 45 km från Visby.
Pensionat Lövängen erbjuder en fin 4 bädds stuga med kök och badrum, Hör av er till Peter Bergqvist om ni ej är 4 så pusslar vi lite.

Detta låter skoj hur gör man för att anmäla sig!

1.Maila till Peter Bergqvist peter.bergqvist@sas.se eller ring på 073 254 55 03
Anmälan skall innehålla följande uppgifter:
* Antal personer
* Namn, adress, telefon,
* Bil och om du kommer köra på banan.

2.Om du vill köra på banan så betala in 1000kr/ bil på klubbens postgiro 485 35 32-2.
Skriv namn på betalningen så kassören vet vem som betalt.

3.Boka båt, för att få rabbat så utför bokningen enligt nedan.
OBS! boka i tid för det är pingst, bokar ni i sista sekund så kan platserna vara slut!

4.Boka boende i Ljugarn, ni får självklart bo var ni vill men pensionat Lövängen har tillfrågats boka enligt nedan:
Gå in på Pensionat lövängens hemsida (www.pensionatlovangen.se) och boka direkt via nätet eller ring 0498-493011.
Informera att du är från klubb Renault.


Boka båt och få rabbat!
Nedan en beskrivning från Destination Gotland hur man bokar båtbiljetten och får rabbat på resan.

Vi har döpt arrangemanget till ”Club Renault” och den kampanjkod som används vid bokning är: arrrenault2015

Deltagarna bokar sin resa med kampanjkoden direkt via vår hemsida (www.destinationgotland.se). När de loggar in med kampanjkoden har de möjlighet att boka sin resa till ett arrangemangspris. Priserna varierar beroende på vilka datum och avgångstider de önskar åka. På vissa avgångstider kan vi inte erbjuda arrangemangspris, exempelvis söndag eftermiddag från Visby till Nynäshamn. Dessa turer går att boka med kampanjkoden men då till ordinarie pris. När man är inloggad med kampanjkoden ser man tydligt det billigaste alternativet/priset för en vuxen på den aktuella dagen. Rabattdjupet ligger mellan 0-50 % gentemot ordinarie pris beroende på vilka datum och avgångstider man önskar åka. Inga undanlagda platser finns till arrangemanget, bokning i mån av plats gäller.

Antalet bokningar som kan göras på kampanjen är begränsat till 70, det vill säga det antalet deltagare som ni som arrangör angivit på förhand. Med kampanjkoden går det att boka sin resa en vecka före och en vecka efter arrangemanget. Det vill säga mellan 150515 – 150530. Det är ni som arrangör som ansvarar för att bokningskoden inte går ut till allmänheten utan till dem som ska delta i/runt arrangemanget.

Instruktioner för bokning av kampanjbiljett via hemsidan

Gå in på www.destinationgotland.se och välj ”Färja” eller ”Boka båtbiljett”, gå vidare till ”Bokning av båtbiljett”. När du kommit till Destination Gotlands färjebokning väljer man ”Sök och boka båtresa”, har du sedan tidigare kundnummer välj logga in. Nästa steg väljer du om du är folkbokförd på Gotland eller inte och du kommer då till steg 1 i själva bokningsprocessen. Här klickar du på ”Ange kampanjkod”(gulmarkerad). I rutan för kampanjkod anger du arrrenault2015
Du är nu kvar i steg 1 men aktuella kampanjpriset visas för aktuella resdagar. Det gulmarkerade priset är lägsta priset för respektive dag, (om inget gulmarkerade pris visas finns för tillfället inget kampanjpris tillgängligt för den aktuella dagen) här väljer du önskade resdagar och går vidare till steg 2 där du anger antal personer och fordon, i steg 3 väljer du avgångstider och komfortalternativ ombord. Slutför sedan bokningen genom att gå vidare till steg 4 och 5.

Är du osäker på hur du skall göra eller har några specifika önskemål är du välkommen att ringa Destination Gotlands Gruppbokning tel: 0771-22 33 50 eller maila gruppresor@destinationgotland.se
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Robin »

Jupp, måste bara kolla så man inte åker själv här uppifrån. Rätt glest med Renaultskador :D
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Dignell
Posts: 51
Joined: 29 Mar 2008, 17:46
Location: Tranås

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Dignell »

Hejsan,

Jag och Erik hakade på för två år sedan, jag med min Clio Sport och han med sin Lotus, detta trotts att vi inte är CRS medlemmar. Den gången "släppte" ni ett par platser under Renault Sektionen på Rejsa, är det något ni kan tänka er att göra även i år, jag är nämligen intresserad av att haka på.

Hälsningar / Mårten Dignell
Mårten Dignell
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Tony »

Dignell wrote:Hejsan,

Jag och Erik hakade på för två år sedan, jag med min Clio Sport och han med sin Lotus, detta trotts att vi inte är CRS medlemmar. Den gången "släppte" ni ett par platser under Renault Sektionen på Rejsa, är det något ni kan tänka er att göra även i år, jag är nämligen intresserad av att haka på.

Hälsningar / Mårten Dignell
släppet var för att hitta intresserade, och jag kan nog svara för alla att du är välkommen utan att vi har släppt någon info på rejsa, tror ingen skulle vilja ha något emot att se din grymma clio på banan.
så ring till peter bergqvist och prata med honom.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by mange »

Robin wrote:Jupp, måste bara kolla så man inte åker själv här uppifrån. Rätt glest med Renaultskador :D
Ta med Hasse! skoj att du kommer!
Tony wrote:
Dignell wrote:Hejsan,

Jag och Erik hakade på för två år sedan, jag med min Clio Sport och han med sin Lotus, detta trotts att vi inte är CRS medlemmar. Den gången "släppte" ni ett par platser under Renault Sektionen på Rejsa, är det något ni kan tänka er att göra även i år, jag är nämligen intresserad av att haka på.

Hälsningar / Mårten Dignell
släppet var för att hitta intresserade, och jag kan nog svara för alla att du är välkommen utan att vi har släppt någon info på rejsa, tror ingen skulle vilja ha något emot att se din grymma clio på banan.
så ring till peter bergqvist och prata med honom.
Platserna går ju såklart först till medlemmar men det brukar bli några kvar maila Peter så står ni på kö eller bli medlemmar och var helt säker på att få en plats :D Vore skoj att få se din balla Clio
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Robin »

Vart ju mindre intressant när det var fullt på färjan på dom vanliga tiderna :/
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Tony »

Jasså redan?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Robin »

Såg nu att ja hade tryckt fel, men åt ena hållet var de fullt ändå :/
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Robin »

Får nog dra mig ur ändå tråkigt nog... :( det drar iväg nå sjukt i pengar för att ta sig dit ner.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Tony »

Jag har bokat båten nu. 924 kr, sen blir det 1000 kr för banan och 675 kr för boendet i 3 dagar
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Robin »

1000:- bana
675:- boende
2275:- båt (räknat på dom sämsta tiderna då )
1600:- resa t/r
600:- V6 tank
1000:- Käk, Öla, mm

ca 7000:- , kan behöva slanta för transportern också, men det har ja inte räknat på.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring den 23 maj 2015

Post by Tony »

Hur kan båtresan bli så mycket dyrare än för mig? Jag tog inte ens billigaste båten hem
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply