NORDISK TRÄFF BLIR 27-29 Juli Sunne

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

NORDISK TRÄFF BLIR 27-29 Juli Sunne

Post by kmfdm »

:D Ja, det är sant!
Vi var några stycken som vägrade att ge upp!
Den träffen som var omöjlig att arrangera, är nu ett faktum. Det enda som behövdes var ett telefonsamtal :shock: :D Där ser man...

Tid för arrangemanget: 27-29 Juli (vecka 30)
Plats: Sunne i härliga Värmland - Quality Hotel Selma Lagerlöf
Ni vet, där dom har så gott käk och naturen är så vacker.
Kolla hemsidan:
http://www.selmahotel.se/web/index.php
Läs igenom!
Här finns alla tänkbara facilteter. Vad sägs om bar, restaurang och nattsudd? Musik mm finns. Självklart vill vi ställa upp våra snygga Renaulter på en stor plats.
Parkeringsplatsen är inga problem. Vi har åxxå blivit lovade att fritt få nyttja en stor gräsplätt för vårt evenemang. Flera motorklubbar har haft sina träffar här, bla Corvetteklubben, så dom är vana vid bilenthusiaster. För er som tar med barnen finns det förutom bad (som egentligen är för alla) ett eldorado för barnen under sommaren. Barnen får glass, knep å knåp mm.

För att det skall kunna genomföras behöver vi funktionärer som ställer upp ideellt. Vi är några stycken, men vi behöver flera som kan ställa upp för att det skall bli nåt.

Pris - vad kostar då detta kalas?
Per person i dubbelrum - 695 kr/dygn. Då ingår stor frukostbuffé och en härlig middag. Alltså 1390 för två dagar.
Per person i enkelrum - 995 kr. Då ingår stor frukostbuffé och en härlig middag. Alltså 1990 för två dagar.
Med tanke på standard och kvalitet, och god mat måste det anses som mkt prisvärt.

Vi tror att förutsättningen för att träffen skall kunna genomföras, är att vi alla bor på samma ställe. Bor 90 pers på en camping, och 10 på hotellet är det ju inte troligt att vi får ställa upp bilarna då platsen endast är avsedd för hotellets gäster. Fördelen med hotellet är att allting är ordnat när det gäller mat, fräscha toaletter, duschar mm - samt att det finns mycket aktiviteter. Dessutom är det väl roligare om alla är på samma ställe?

Hoppas nu att alla som verkligen vill ha en nordisk träff, hjälper till så att det här blir verklighet. Vi vill ju inte stå och skämmas inför Norge, Danmark, Finland :oops:
Mera info kommer senare! Det här är bara vad vi fått fram just ikväll.

Sprid info till alla! Ni som vill hjälpa till - HÖR AV ER! Skicka PM så hör jag av mig! Klart att vi fixar träffen om vi medlemmar verkligen vill! Har pratat med Mange på telefon, så jag hoppas han sprider info till Styrelsen :D
Last edited by kmfdm on 15 Mar 2007, 09:00, edited 4 times in total.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Det är tur att det finns kvinnor med riktiga tag i.
Tur att vi har Pia och Ullis i våran klubb. :D
Jag hjälper gärna till, några fler som vill hjälpa till?
Var inte blyga nu.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Nice :D
Jag hjälper gärna till, jag har förövrigt släkt i Sunne.
Tänkbara sponsorer: Helmia Bil i Sunne, Kruse Promotion i Vålberg (Renault Sport Sverige)
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

2 X Johan = :D Great!
En Pia och en Ullis.
Flera?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Jag har bott på det hotellet. Var på julfest i december 2002 med jobbet.
Det var livat, en svarvare rev sönder skjortan på verkstadschefen. :shock:
Det var ett frächt ställe, men nu är det ännu frächare. Ett halv år senare var det någon som hittade en brandpost och öppnade kranen. Stor del av hotellet fick renoveras.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Jag kan tigga endel saker till prisbordet. Kontaktar Total ELF och autofrance.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Dennis wrote:Jag kan tigga endel saker till prisbordet. Kontaktar Total ELF och autofrance.
Dennis - en STOR silver romb från en Renault Magnum till dig :D

Ullis väntar på offert från Quality hotel Selma Lagerlöf med fullständig info senare idag.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Hoppas att alla vill bo på hotellet då?
För min egen del är det "onödigt" att bo på hotell i Sunne då jag kan bo hos släktningar där :|
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Vi får säkert räkna med att flera vill , tälta, "husvagna", eller bo i bilen, Även om de flesta värdesätter komfort på hotellet.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Hotellet ligger brevid E45:an mycket lätt att hitta. :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Golfbana finns också för dom intresserade. Sen finns ju kolsnäsparken för de som vill dansa :lol:

Sunne blir super bra och sen slipper norrmännen klaga att det är långt att åka :D
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Jolle_Pborn wrote:Golfbana finns också för dom intresserade. Sen finns ju kolsnäsparken för de som vill dansa :lol:

Sunne blir super bra och sen slipper norrmännen klaga att det är långt att åka :D
Mindre än 5 mil till Norge gränsen, fågelvägen. :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Dennis wrote:Vi får säkert räkna med att flera vill , tälta, "husvagna", eller bo i bilen, Även om de flesta värdesätter komfort på hotellet.
För allas information vill vi härmed förtydliga att det förslag vi har kommit fram med är ett PAKET som bygger på att vi alla bor på samma ställe. Detta innebär att för att vi skall få nyttja hotellets faciliteter och område för vårt evenemang så kräver dom att vi är gäster. I synnerhet med tanke på att det under perioden pågår en STOR DANSFESTIVAL (Frykdalsdansen) därför har hotellet inga problem med att fylla parkeringar och gräsområden till andra gäster...eller hyra ut rummen till andra.
Vi har mkt att stå i i våra jobb, och tiden är som bekant mkt knapp. Matfrågan kunde lösas på ett smidigt sätt med vårt alternativ. Känner alla medlemmar att ni måste prompt campa, tälta eller bo i bil så är naturligtvis någon annan eldsjäl välkommen att komma upp med ett bättre alternativ. Tänk då också på att arbetet kring frukost, lunch och middag skall lösas. Dessutom uppställningsplats för bilarna för ca 80-150 personer.
Vi hade som ambition att RÄDDA NORDISKA TRÄFFEN. Jag vet att det finns flera som tycker att vårt alternativ är trevligt. Men om det är så att medlemmarna i klubben hellre vill campa så får vi lägga vår idé i malpåse. Här kommer i alla fall lite mera info om hotellet och offerten.

Tack för er förffrågan. Här kommer priser för er sommarträff den 27-29/7 2007. Pris fredag-söndag (2 nätter) inkl.halvpension: 1390 per person i dubbelrum. 1990 per person i enkelrum. I priset ingår middagsbuffét fredag och lördagkväll, frukostbuffét, tillgång till hotellets pool och relaxavdelning. Som alternativ kan vi ordna temamiddagar tex kräftskiva eller middag på annan plats än i restaurangen mot ett tillägg. Om ni vill finns möjlighet att köpa till varmrättslunch för 99 kr per person alternativt hela lunchbuffén för 125 kr per person. Konferenslokaler finns att hyra. Utanför hotellet finns stora gräsytor som ni får nyttja fritt för era bilar om vädret tillåter, alternativt stora hotellparkeringen som ni också får nyttja fritt till viss del i och med att den är till för alla våra gäster. För den som gillar att dansa pågår under helgen en dansfestival kallad Frykdalsdansen här i Sunne. Det ligger på gångavstånd från hotellet. Dessutom finns Sunne vattenpark på gångavstånd, Selmas hem Mårbacka, Rottneros Park mm i Sunne med omnejd.

Vi har fixat en lösning som bygger på ett visst åtagande. En förutsättning för att vi fritt skall kunna utnyttja gräsplätt och hotellets faciliteter är att vi är gäster hos dem. Hur skall vi annars kunna ordna det med mat etc. För att inte glömma toaletter. Det är föga troligt att hotellet vill ha folk som springer fram och tillbaka utan att de bor där. Och vi kan ju gärna inte slänga upp bajamajjor??? Nordiska blev faktiskt inställt. Vi har ordnat med ett alternativ där man får ta det för vad det är. Take it or leave it - like it or not. Vi kan inte vara mer tydliga. Om man inte gillar idén så är man naturligtvis välkommen att pröva med ett annat alternativ någon annanstans. Men då skall man åxxå ha i åtanke att tiden är knapp och vi saknar resurser. Det här är vad vi fixat på ett dygn.
Den nordiska träffen kan tyckas bli en "lyxvariant" jämfört med tidigare år, men vad är alternativet? Äta måste man ändå och alla är ju inte tvugna att komma.

:) Intresserade? I så fall ta kontakt så kör vi vidare, annars är vi tillbaka i läget att det riskerar att INTE bli nåt. Det vore mkt synd, för Sunne har potential och mkt vacker omgivning, bra utbud av aktiviteter också.
PS: förfrågan gjordes för 2 nätter. Givetvis går det bra att bara stanna en natt (lördag-söndag).
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Jag är intresserad att det blir någon "nordisk" träff. Är dessutom en av dem som vill hjälpa till att det blir en träff.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

kmfdm wrote:
Dennis wrote:Vi får säkert räkna med att flera vill , tälta, "husvagna", eller bo i bilen, Även om de flesta värdesätter komfort på hotellet.
För allas information vill vi härmed förtydliga att det förslag vi har kommit fram med är ett PAKET som bygger på att vi alla bor på samma ställe. Detta innebär att för att vi skall få nyttja hotellets faciliteter och område för vårt evenemang så kräver dom att vi är gäster. I synnerhet med tanke på att det under perioden pågår en STOR DANSFESTIVAL (Frykdalsdansen) därför har hotellet inga problem med att fylla parkeringar och gräsområden till andra gäster...eller hyra ut rummen till andra.
Vi har mkt att stå i i våra jobb, och tiden är som bekant mkt knapp. Matfrågan kunde lösas på ett smidigt sätt med vårt alternativ. Känner alla medlemmar att ni måste prompt campa, tälta eller bo i bil så är naturligtvis någon annan eldsjäl välkommen att komma upp med ett bättre alternativ. Tänk då också på att arbetet kring frukost, lunch och middag skall lösas. Dessutom uppställningsplats för bilarna för ca 80-150 personer.
Vi hade som ambition att RÄDDA NORDISKA TRÄFFEN. Jag vet att det finns flera som tycker att vårt alternativ är trevligt. Men om det är så att medlemmarna i klubben hellre vill campa så får vi lägga vår idé i malpåse. Här kommer i alla fall lite mera info om hotellet och offerten.

Tack för er förffrågan. Här kommer priser för er sommarträff den 27-29/7 2007. Pris fredag-söndag (2 nätter) inkl.halvpension: 1390 per person i dubbelrum. 1990 per person i enkelrum. I priset ingår middagsbuffét fredag och lördagkväll, frukostbuffét, tillgång till hotellets pool och relaxavdelning. Som alternativ kan vi ordna temamiddagar tex kräftskiva eller middag på annan plats än i restaurangen mot ett tillägg. Om ni vill finns möjlighet att köpa till varmrättslunch för 99 kr per person alternativt hela lunchbuffén för 125 kr per person. Konferenslokaler finns att hyra. Utanför hotellet finns stora gräsytor som ni får nyttja fritt för era bilar om vädret tillåter, alternativt stora hotellparkeringen som ni också får nyttja fritt till viss del i och med att den är till för alla våra gäster. För den som gillar att dansa pågår under helgen en dansfestival kallad Frykdalsdansen här i Sunne. Det ligger på gångavstånd från hotellet. Dessutom finns Sunne vattenpark på gångavstånd, Selmas hem Mårbacka, Rottneros Park mm i Sunne med omnejd.

Vi har fixat en lösning som bygger på ett visst åtagande. En förutsättning för att vi fritt skall kunna utnyttja gräsplätt och hotellets faciliteter är att vi är gäster hos dem. Hur skall vi annars kunna ordna det med mat etc. För att inte glömma toaletter. Det är föga troligt att hotellet vill ha folk som springer fram och tillbaka utan att de bor där. Och vi kan ju gärna inte slänga upp bajamajjor??? Nordiska blev faktiskt inställt. Vi har ordnat med ett alternativ där man får ta det för vad det är. Take it or leave it - like it or not. Vi kan inte vara mer tydliga. Om man inte gillar idén så är man naturligtvis välkommen att pröva med ett annat alternativ någon annanstans. Men då skall man åxxå ha i åtanke att tiden är knapp och vi saknar resurser. Det här är vad vi fixat på ett dygn.
Den nordiska träffen kan tyckas bli en "lyxvariant" jämfört med tidigare år, men vad är alternativet? Äta måste man ändå och alla är ju inte tvugna att komma.

:) Intresserade? I så fall ta kontakt så kör vi vidare, annars är vi tillbaka i läget att det riskerar att INTE bli nåt. Det vore mkt synd, för Sunne har potential och mkt vacker omgivning, bra utbud av aktiviteter också.
PS: förfrågan gjordes för 2 nätter. Givetvis går det bra att bara stanna en natt (lördag-söndag).
Jag skrev.... Vi får räkna med att några VILL med betoning vill.
Men bra att du förtydligade det hela med att det är ett krav på hotellboende.
Jag hade ändå självfallet valt det :)
Jag ser fram emot en nordisk R träff i sverige :D
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply