Nordisk Renault-träff i Norge 2008

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Det var så fint väder att det blev badat två gånger, men det blev ingen raggarbadning. :shock:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Lite mera bilder från Jessheim.

Image
Officiell sponsordryck :lol:

Image
Den rullande baren, som fått omvårdnad av klubben för att kunna vara med på träffen.

Image
Träfftröja, det var ju ett måste. 100 norska kr, som hittat.

Image
Den här bilen korades till "best in show". Tommy och Bente Linds 4CV. Vacker bil i perfekt skick. Imponerande!

Image
Nytt är väldigt vackert det med. Helt original, bortsett från en "veckad lampskärm" under huven från KN. Garanterat häftig andning :lol:

Image
Landskampen. Ullis var nära, men det blev stolpe - ut.

Image
Johan var duktigare på att hantera en klubba. Ett slag, sen var Sverige i ledningen!

Image
Kasta luftfilter, det gör man väl bara med såna som man nyss bytt? Här skulle man träffa en pinne med luftfiltret. Svårt!

Image
Byta tändstift. Mathias var inte obekant med momentet, och det gick snabbt!

Image
En ring som satt fast mellan hästskorna skulle tas av. Klurighet och tur var det man skulle vara utrustad med. Danmark var det enda laget som lyckades lossa ringen.

Image
Norrmännen var lite darriga när Sverige tog poäng i flera grenar.

Image
Floridestudier.

Image

Image

Image

Image

Image

Det fanns mycket att titta på, men lika många olika varianter av kofångare som bilar. Original eller inte? Tja, det är kanske inte så viktigt. Huvudsaken att man gillar bilen och är nöjd själv.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Fina bilder ! :D
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

kmfdm wrote:Johan var duktigare på att hantera en klubba. Ett slag, sen var Sverige i ledningen!
Jag gjorde bara som Tiger Woods gör. 8)
kmfdm wrote:Kasta luftfilter, det gör man väl bara med såna som man nyss bytt? Här skulle man träffa en pinne med luftfiltret. Svårt!
Inte alls svårt bara att slänga iväg luftfiltert. 8)

Nä, nu får jag låta bli att skryta. Den som har tur behöver inget vett. :lol:
Norrmännen kallade mig för atlet och det är det sista jag verkligen är.
Roligt var det i alla fall. :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

chh wrote:Fina bilder ! :D
Ja, det tycker jag också. Pia är en duktig fotograf.
Du skulle ha varit med. Det var faktiskt riktigt skoj. Norrmännen är verkligen supertrevliga. :D
Alla var supertrevliga! Vi hade jättekul! 8)
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Bilder från träffen i Norge finns utlagd på CRN´s hemsida:
http://www.renaultklubben.no/index.htm

Skall skicka lite bilder från träffen till Fuzzion när jag har tid över att måla nr-plåtar :lol: Fanns en hel del snyggt i Norge att titta på.

DONE! Många bilder från Norge blev det! Undrar om jag lyckats lista ut hur man bifogar kall öl i mailen som tack till Fuzzion för att han jobbar så snabbt :?:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Det var en kul träff uppe i Jessheim. Hett och varmt, kanonväder.

Fina bilder. Gillar speciellt den med katten och R8:an (eller råttan som den också brukar kallas) 8) Har också lite extra bilder att bidra med, fast jag är inte så duktig fotograf som Pia dock.
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Mathias wrote:Det var en kul träff uppe i Jessheim. Hett och varmt, kanonväder.

Fina bilder. Gillar speciellt den med katten och R8:an (eller råttan som den också brukar kallas) 8) Har också lite extra bilder att bidra med, fast jag är inte så duktig fotograf som Pia dock.
Katten på R8an :lol: Den kopplingen gjorde jag inte direkt, utan först när jag laddade ner bilderna ur kameran. Klart vi vill se mera bilder - kanske Fuzzion har plats för flera på CRS hemsida? Duktig - tack, men jag tycker nog att du tar minst lika bra bilder Mathias!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

ser ut som man missat något 8) jaja inget att hänga läpp för får ta mig samman och åka nästa år :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

mange wrote:ser ut som man missat något 8) jaja inget att hänga läpp för får ta mig samman och åka nästa år :D
Danmark nästa år, har själv aldrig varit i Danmark på nordisk Renault träff. Nu måste man se till att Sverige vinner landskapen igen. 8)
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Johan wrote:
mange wrote:ser ut som man missat något 8) jaja inget att hänga läpp för får ta mig samman och åka nästa år :D
Danmark nästa år, har själv aldrig varit i Danmark på nordisk Renault träff. Nu måste man se till att Sverige vinner landskapen igen. 8)
Vad sägs om ett träningsläger i Skagen veckan innan???
Vilka grenar skall vi öva tro? Hmm kanske räcker det med ölhävning och gott humör? Fast det kan ju i och för sig löna sig att hållla sig nykter :lol:
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

kmfdm wrote:Image
Officiell sponsordryck
Det där tycker jag att man verkligen inte skall lägga ut då bilar och alkohol inte hör ihop, även om det ska ses med lite ironi med en sådan bild så tycker jag att den tyvärr inte passar in i sammanhanget.
Att det förtärs alkohol på bilträffar visst det gör det men det är sådant som man inte behöver lägga ut bilder på då det ger helt fel budskap av vaad man gör på en bilträff
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

timolo wrote:
kmfdm wrote:Image
Officiell sponsordryck
Det där tycker jag att man verkligen inte skall lägga ut då bilar och alkohol inte hör ihop, även om det ska ses med lite ironi med en sådan bild så tycker jag att den tyvärr inte passar in i sammanhanget.
Att det förtärs alkohol på bilträffar visst det gör det men det är sådant som man inte behöver lägga ut bilder på då det ger helt fel budskap av vaad man gör på en bilträff
Men det dricks ju på träffar :roll:
Varför ge en falsk bild av vad som sker på träffar? Det gör man ju om man inte visar helheten. För många kan det faktiskt vara avkopplande och trevligt med ett glas vin på kvällen i samband med god mat. Varför hyckla med det?
Det är skillnad på att dricka ett par öl på kvällen och supa sig redlös. De flesta som kommer på träffarna är skötsamma och sköter den där biten med alkohol. Sen skall man givetvis aldrig köra med alkohol i kroppen.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Cherie wrote:
Johan wrote:
mange wrote:ser ut som man missat något 8) jaja inget att hänga läpp för får ta mig samman och åka nästa år :D
Danmark nästa år, har själv aldrig varit i Danmark på nordisk Renault träff. Nu måste man se till att Sverige vinner landskapen igen. 8)
Vad sägs om ett träningsläger i Skagen veckan innan???
Vilka grenar skall vi öva tro? Hmm kanske räcker det med ölhävning och gott humör? Fast det kan ju i och för sig löna sig att hållla sig nykter :lol:
Jag var spiknykter när vi hade landskampen, det kanske var därför det gick så bra. När landkampen var över var det bara en av oss svenskar. Men hon behövde inte hänga läpp för det. Hon fick provköra en Alpine A110 1600SX, jag tror hon inte klagade över det. Det var inte något fylleslag på nordiska träffen bara för att det finns bild på två norska ölburkar. Det är inte något fylleri som det är på raggarträffar.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Som utomstående, bara läsare av era inlägg så verkar det som Tim's inlägg misstolkats :? Han liksom jag verkar bara tyckt att det ser illa ut att börja bildserien från en träff, med ölburkar slängda i gräsmattan och en förklaring att ölen från det bryggeriet var den officiella sponsordrycken på träffen.
Som måltids dryck med goda vänner är det självklart med både öl och vin men tomhylsorna behöver inte vara slängda i gräsmattan och än mindre vara fotograferade.
Bra att det var trevligt ialla fall och att ni försvarade de svenska färgerna :D
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply