konbane/ däck sparkar träff lunda (uppsala) 19/7 2008

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

Riktigt trevlig träff även om det blev några hamburgare för mycket.
Spidern va hur kul som helst att köra krävs dock att man får köra in sig på den mer samt inte några nygamla slicks utan färska svålar så ska de nog gå att pressa den ännu mer.
Icke att förglömma kvällens goda middag på broncos.
De är fasen att det inte är oftare man är i sthlm med så trevligt sällskap.
Toppen jobb av både mange o falk
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

kmfdm wrote:
Tony wrote:riktigt kul, A-sprinten är riktigt krävande svårt att få ett bra flyt då avståndet mellan konerna ändrar sig hela tiden.
Upplägget med 2 identiska tider gjorde att alla hade lika lätt (läs svårt) att vinna oavsett vilken bil man körde.

Några av träffdeltagarna undrade varför inte klubbens Pr ansvarige fanns på plats.
Jag kunde tyvärr inte delta i träffen pga familjeskäl. Hoppas du kan respektera det Tony.
japp om ni kan respektera att styrelsen inte kunde komma till Värmland pga träffar som krockar...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Så ni är hemma igen antar att ni är lite lomhörda men annars så gick det väl bra....


Skoj att ni kom upp hade det riktigt trevligt i helgen 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

mange wrote:Så ni är hemma igen antar att ni är lite lomhörda men annars så gick det väl bra....


Skoj att ni kom upp hade det riktigt trevligt i helgen 8)
Jo det funkade bra på vägen hem,brummar lite fortfarande trots att bilen är avstängd :lol:
Tack för en superkul träff, det gör jag gärna om trots avståndet
enl trippmätaren drog bilen straxt under 1l/mil och då är Lunda inräknat , :shock: blev ganska många mil där för mig tror jag fick ihop flest varv...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Tony wrote:
kmfdm wrote:
Tony wrote:riktigt kul, A-sprinten är riktigt krävande svårt att få ett bra flyt då avståndet mellan konerna ändrar sig hela tiden.
Upplägget med 2 identiska tider gjorde att alla hade lika lätt (läs svårt) att vinna oavsett vilken bil man körde.

Några av träffdeltagarna undrade varför inte klubbens Pr ansvarige fanns på plats.
Jag kunde tyvärr inte delta i träffen pga familjeskäl. Hoppas du kan respektera det Tony.
japp om ni kan respektera att styrelsen inte kunde komma till Värmland pga träffar som krockar...
Med ni antar jag att du menar Johan, Pia och Jag. Ingen av oss (mig veterligen) har sagt att vi inte respekterar att representanter från styrelsen inte dök upp i Karlstad. Vi har således inga problem med det. Var får du allt ifrån? Du verkar inte missa några tillfällen att hoppa på någon av oss - trist Tony!
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Cherie wrote:
Tony wrote:
kmfdm wrote: Jag kunde tyvärr inte delta i träffen pga familjeskäl. Hoppas du kan respektera det Tony.
japp om ni kan respektera att styrelsen inte kunde komma till Värmland pga träffar som krockar...
Med ni antar jag att du menar Johan, Pia och Jag. Ingen av oss (mig veterligen) har sagt att vi inte respekterar att representanter från styrelsen inte dök upp i Karlstad. Vi har således inga problem med det. Var får du allt ifrån? Du verkar inte missa några tillfällen att hoppa på någon av oss - trist Tony!
:lol: Det har jag aldrig heller påstått,men alla 3 var tvungna att skriva att folk saknade representanter från styrelsen, vi ville skoja till det lite och skriva något liknande, men Ni uppfattar bara allt som påhopp...
Nu slutar vi med att sabba tråden tycker jag...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Falk wrote: Man får inte vara dum inte (trots att man är smålänning...). :roll:
[smilie=lam.gif] [smilie=biggrin5.gif]
Akta dej vad du skriver vissa kan ta det som personliga påhopp :lol: (begriper inte skämt)
Ett stort tack till alla inblandade arrangörer.
Falkarna som sett till att det blev en bana.
Mange som hållit i trådarna och fixat det mesta runt i kring.
Tidtagarna som gjorde att vi kunde gämföra våra tider.
Samt alla som kom som gjorde att det blev en massa trevligt folk att träffa.
Kommer planera in detta evenemang till nästa år igen.
Körde spidern några ggr.(jag leder nog som träffens gräsklippare)efter lite justerande på bromsvåg och värmning av däck så fick jag 2 tider som jag var nöjd med :racesmile: Kräver dock mycket träning för att veta exakt hur bred den är, så konorna står kvar :oops:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Dennis wrote:.... vissa kan ta det som personliga påhopp :lol: (begriper inte skämt)...
Jag vet hur det är, Dennis. Jag är själv halv-smålänning och inte är jag dum inte... [smilie=crazy.gif] [smilie=thumbsup.gif]


Just det ett stort tack till de som alldeles självmant och frivilligt tog tag i att sköta tidtagningen...
[smilie=smile5.gif] [smilie=icon_up.gif]
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
ALLARD
Posts: 18
Joined: 08 Nov 2004, 16:18
Location: Katrineholm

Post by ALLARD »

Tack alla inblandade för en mycket lyckad dag.

Mycket roligt och lärorikt, A-sprinten var riktigt rolig att köra.

Ser fram mot nästa års körning.
Andreas Allard - Megane Sport
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

kan man inte få en karta med konuppställningen, så man kan öva lite själv på nån öde parkeringsplats..? 8)
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

figgesoft wrote:kan man inte få en karta med konuppställningen, så man kan öva lite själv på nån öde parkeringsplats..? 8)
Tips - Sök på nätet. Finns en del olika alternativ du kan testa på. Konor kan man köpa själv :lol: Har investerat i ett gäng, så har man tid å plats kan man alltid roa sig. Brukar finnas lite tips i AMS också, tror de har haft med konbanor där.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

figgesoft wrote:kan man inte få en karta med konuppställningen, så man kan öva lite själv på nån öde parkeringsplats..? 8)
Finns på automobils hemsida under A-sprint :D får dock ha en stor parkeringsplats 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Står dock fel i den texten man kör vänstervarv runt konerna till höger :roll:

Som ni ser så är den lite lurig efterssom konerna inte står på samma avstånd så vissa koner kommer man fram till väldigt fort :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Jocke har du höjt bilen därbak? :D

Image
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply