VÄRMLANDSTRÄFFEN 11-13 juli

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

macander wrote: Har även slarvat bort min blankett för att gå med i klubben. Var får jag tag i en sådan? Tror även jag kan lura med brosan. Verkar vara en rolig klubb.
http://www.clubrenaultsverige.com/member_new.asp
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Nicke tog lite bilder... För närvarande sommarjobbar han för fullt, så han är lite busy.
Så småningom kommer det nog någon bild tror jag...
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Johan wrote:Det glädjande att höra att våran första Värmlandsträff är uppskattad. :D
Jag vill framföra ett stort tack till alla träffdeltagare och samarbetspartners.
Jag såg på långt håll hur Stecka hanterade sin rallycross Clio på flygfältet. :shock:
Det får mig att tänka på Jean Ragnotti, när han kör med kvinnliga passagerare i den Renault 5 Maxi-Turbo som han vann på Korsica med 1985 på World Series by Renault. :D
På kvällen efter att det hade skålats med Champagne blev det mest Alpine prat med trevliga norrmän för min del, bra att få goda råd om Alpiner om man tänker skaffa en i framtiden. Ska bli trevligt att få träffa norrmännen igen om två veckor. :D
Våra samarbetspartners saknade representanter från styrelsen.
Verkar som det har varit en riktigt bra träff...kul :D

Som jag skrivit tidigare i någon tråd så kan man inte åka på allt och att kräva att man som styrelsemedlem måste åka på allt tycker jag är lite snett (dessutom när träffar krockar). Så jag vet inte varför ni tar upp detta hela tiden är det för att irritera?
Men jag hoppas på att detta kan bli återkommande träff och att det inte krockar med något annat då kommer jag nästa år :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:
Johan wrote:Det glädjande att höra att våran första Värmlandsträff är uppskattad. :D
Jag vill framföra ett stort tack till alla träffdeltagare och samarbetspartners.
Jag såg på långt håll hur Stecka hanterade sin rallycross Clio på flygfältet. :shock:
Det får mig att tänka på Jean Ragnotti, när han kör med kvinnliga passagerare i den Renault 5 Maxi-Turbo som han vann på Korsica med 1985 på World Series by Renault. :D
På kvällen efter att det hade skålats med Champagne blev det mest Alpine prat med trevliga norrmän för min del, bra att få goda råd om Alpiner om man tänker skaffa en i framtiden. Ska bli trevligt att få träffa norrmännen igen om två veckor. :D
Våra samarbetspartners saknade representanter från styrelsen.
Verkar som det har varit en riktigt bra träff...kul :D

Som jag skrivit tidigare i någon tråd så kan man inte åka på allt och att kräva att man som styrelsemedlem måste åka på allt tycker jag är lite snett (dessutom när träffar krockar). Så jag vet inte varför ni tar upp detta hela tiden är det för att irritera?
Men jag hoppas på att detta kan bli återkommande träff och att det inte krockar med något annat då kommer jag nästa år :D
Träffar krockar - det händer - man får ta hänsyn till när samarbetspartners kan och vill ställa upp. Upplevs det som irriterande att medlemmar (och samarbetspartners) frågar var representanter från styrelsen är är det lite sorgligt. För info, så verkade det som om det var några som saknade er. Så mitt svar när folk frågade var ni var: Dom har väl annat för sig.

:D Värmland är stort. Det blir säkert en återkommande träff. Finns mkt intressanta bilar och trevligt folk som gillar att det händer saker.

Hade ej möjlighet att ta så mkt bilder som jag vanligtvis brukar göra, så om någon som var där vill dela med sig till träffsidan plus CRS hemsida, tar nog kanske Fuzzion emot lite bilder...

Lite news, i väntan på mera finns här:
http://www.renault-traff.se/nyheter.php
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

kmfdm wrote: Upplevs det som irriterande att medlemmar (och samarbetspartners) frågar var representanter från styrelsen är är det lite sorgligt.
Inte riktigt så jag har uppleft det hela det jag tycker är irriterande är att det tas upp även fast jag förklarat hur det ligger till..... uppfattar det hela som tjat... men men, är säkert ett missförstånd kan ju lätt bli så bakom ett tangent bord...... det är lättare att förstå varandra IRL :D

Föresten kommer ni till Lunda?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
BlueSkies
Posts: 2
Joined: 17 Jul 2008, 20:59
Location: Bromma/STHLM

Post by BlueSkies »

Här kommer några fartiga bilder från konbanan! :racesmile:

(Klicka på bilderna för korrekt storlek)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
/Niklas Falk
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

BlueSkies wrote:Här kommer några fartiga bilder från konbanan! :racesmile:
:D Fin-fina skott Niklas!
Roligt att det var någon som hann skjuta på bilarna som körde.
Hjulvinklarna på R15 är grymma.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Det är fina bilder. [smilie=icon_up.gif]
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

mange wrote:Föresten kommer ni till Lunda?
Hade jag haft möjlighet så hade jag gjort det. Måste pyssla om mina bilar.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Image
Den smakade sött och gott. Ett av många uppskattade inslag på träffen 8)
Tryffelfyllning. Yummi!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Japp, jag får instämma. Tårtan var supergod. Vi var ju drygt 80 pers så det var tur att vi hade så det räckte.
Fina bilder och fina minnen. Tyckte verkligen att det var trevligt att träffa alla på träffen.
2009 lär bli intressant...

mange skrev:
Föresten kommer ni till Lunda?

Tja, det är väl tanken. Just nu är jag dock "fast" i Finspång och jag befarar att det blir jobb över helgen. Det har varit en del strul så vi får se.
Dessutom kör jag Audi den här veckan och hinner inte åka ner till Götet för att hämta Cherie.
Är jag välkommen i en Audi?
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Cherie wrote:Japp, jag får instämma. Tårtan var supergod. Vi var ju drygt 80 pers så det var tur att vi hade så det räckte.
Fina bilder och fina minnen. Tyckte verkligen att det var trevligt att träffa alla på träffen.
2009 lär bli intressant...

mange skrev:
Föresten kommer ni till Lunda?

Tja, det är väl tanken. Just nu är jag dock "fast" i Finspång och jag befarar att det blir jobb över helgen. Det har varit en del strul så vi får se.
Dessutom kör jag Audi den här veckan och hinner inte åka ner till Götet för att hämta Cherie.
Är jag välkommen i en Audi?
Visst e du välkommen i en Audi men du får inte köra på banan 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
macander
Posts: 5
Joined: 09 Jul 2008, 19:15
Location: Karlstad

Post by macander »

BlueSkies wrote:Här kommer några fartiga bilder från konbanan! :racesmile:


he he
Häftiga bilder och tack för gratistidning
Marcus Andersson
Karlstad
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

En bild från söndagen, avslutningen av träffen.
Image
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Johan wrote:En bild från söndagen, avslutningen av träffen.
Image
Trevligt var det, men två bilar är inte med på bilden. Sen gled det förbi en Caravelle när vi var på väg att bryta upp.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Post Reply