Renault Clio Junior Cup

Rally, Formula Renault, ClioCup, ClioTrophy, Dakar och andra Renaultrelaterade cuper och serier. OBS!
Ej F1.

Moderator: Forumpolisen

Brink
Posts: 19
Joined: 30 Nov 2003, 10:53
Location: Sweden
Contact:

Post by Brink »

Visst, han är säkert jätte duktig men eftersom att han lovade att de första burarna skulle skickas innan nyår så börjar man ju undra!!

Blir till att tok skruva men vem har sagt att det är tråkigt??

/Ted
Brink
Posts: 19
Joined: 30 Nov 2003, 10:53
Location: Sweden
Contact:

Post by Brink »

VAd nu??

Ska vi inte få köra på "En dag på racerbanan"??
Det är ju höjdpunkten på säsongen.

/Ted
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Ska ni inte? Trodde det var givet att juniorerna skulle få visa upp sig på en dag på racerbanan ju... =(
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Kan lägga till att reglementet är uppdaterat för dem som missat det.

Direktlänk: http://www.sskracing.com/Reglemente/Tek ... %20Cup.pdf

Edit: Ni har inte fått klargjort varför Juniorerna inte får köra på "En dag på..." i år? De tappar ju mängder med instruktörer där om inte juniorerna får köra... Ett argument att komma med kanske?
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Anledningen till att Juniorerna inte får köra på "En dag på racerbanan" är att Camaro Cup ska köra istället...
Well, då medverkar iaf. inte jag på "Dagen".
Brink
Posts: 19
Joined: 30 Nov 2003, 10:53
Location: Sweden
Contact:

Post by Brink »

Ännu en förare som är klar för Clio.
Linus Westman som har kört go-kart ska köra för Graff. Detta blir bara mer och mer intressant.
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Första tävlingen avklarad. Tyckte Clion såg väldigt stabil ut på banan, dock lite klenare än R5:an rakt fram.

Vad tycker föraren om Clion jämfört med femman?
Brink
Posts: 19
Joined: 30 Nov 2003, 10:53
Location: Sweden
Contact:

Post by Brink »

Det är som du säger att den går bättre på baksidan och framförallt tv-kurvan där jag tar igen väldigt mycket av någon anledning. På rakan har jag dock inte en chans. Tex när Ahlberg körde om mig, jag trodde nästan att jag stod stilla för när jag var under bron hade han ju nästan börjat bromsa.
Nu är jag kanske inte den optimala föraren men något fel är det ju.
Det är något vi definitift måste göra något åt!?!?!

En ide är att vi bytter till en vassare kam som på R5:orna. Men det skulle helst vara en original kam som man kan köpa på volvo handeln.
Ingen här som vet någon vassare kam som passsar i E7J toppen???

/Ted
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Ja, något måste göras. Vi har också pratat lite smått om det. Far tyckte det skulle vara trevligt med ett litet programmerbart sprut. Då är problemet att alla kanske inte kan programmera själva. För oss är det inget större problem då vi har bromsbänken att sitta och testa i. Kanske om alla fick ett och samma program? Får kanske ta ett möte om det när vi kommit en bit in på säsongen och fler har fått iordning sina Clios. Förhoppningsvis ska vår bli klar under sommaren så att jag kan köra den på mekanikerracet. Kanske ta ut och testa den på ngn friträning under säsongen om vi hinner.
Vad gäller kammarna så är väl omslipning det billigaste alternativet, priset på Cliosarna har redan rusat iväg (personlig åsikt).
Brink
Posts: 19
Joined: 30 Nov 2003, 10:53
Location: Sweden
Contact:

Post by Brink »

Ett annat önskemål som jag har är att ha en lägre utväxling. Just nu kör jag hela kullen på trean förutom rakan där jag lägger i fyran. Det finns en annan original utväxling som passar i dessa lådorna som vi skulle kunna använda men det är ju alltid det där med ekonomin.

Kanske där är något mer att göra på toppen?!!?!!?
Vi får se!!

/Ted
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Javisst, bra ideer allihopa. Man kan väl ge förslag på reglementsändringar? Tycker jag ni ska göra, eller iaf. prata om möjliga förändringar. Jag kan inte uttala mig då vi inte åker Clio ännu.

Men kör på bara!
Post Reply