Vilken musik spelas i era bilar?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Fridrek
Posts: 20
Joined: 08 Dec 2002, 11:17
Location: Sweden
Contact:

Vilken musik spelas i era bilar?

Post by Fridrek »

Lite nyfiken på vad ni spelar för något i era Renaulter? [:)]
(kommer ihåg att sådan här fråga kom upp i förra forumet, but what a heck?!)

Kör ni den franska stilen - fransk house/hiphop m.m ? [;)]
För det mesta blir det fransk house (Daft Punk, Air, Etienne De Crecy, Cassius) men det blir ju helt efter humör och körhumör [}:)]

Tell me! / Fredrik.
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Kör med MP3 :) En skiva rymmer typ 120-140 låtar. Blandat, från Metallica till Snap *allätare*
Körstilen påverkas av musiken i bilen, iaf för mig haha :)
/j
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

hehe..själv kör man mycket diskodunk...sånt som går på P3 topplistan brukar brännas ut ofta ... [:D]
lasse
Posts: 1
Joined: 08 Jan 2003, 23:32
Location: Sweden
Contact:

Post by lasse »

rock i aal lägen[8D]
jono1071
Posts: 45
Joined: 08 Dec 2002, 18:56
Location: Sweden
Contact:

Post by jono1071 »

Mycket musik blir det... Jag har riggat min MP3-växlare med 6 fulla skivor så det blir rätt varierat... Just nu rullar goa hårdrockslåtar från skiva 3, under skogskörning och annat vansinne är det med aggresiv dunka som gäller... mest Lasgo och Ian van Dahl... kan nog stämma med 120-140 låtar som Joel skrev, i sånt fall har jag ju lite drygt 800 låtar... har nog lyssnat igenom allt om ett par år :-)

Mp3-växlaren är faktiskt great, Sony för ca 3900kr (på BRL) som passar ALLA sony-cd med växlarstyrning...
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

lite sugen på en mp3 växlare...man lirar juh ganska mycket mp3:Er =) ...hehe...men det är lite mycket pengar än så länge ...[;)]
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

De skulle vara rock om man hade en schysst stereo...men motorjudet får duga....
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Hänger på Mange: Vintertid lyssnar jag på motorn... [:)]

Fast i Méganen & Safranen boppas det ju en del. Vad varierar rätt mycket, beror på... Allt från dunka dunka, grejer de kör på NRJ osv, all möjlig "rock" och en del franska typ Alizée.
Men visst påverkar vad man lyssnar på hur man kör. Det är stört omöjligt att inte köra rejält fort om man har Sisters Of Mercy´s "More" på lagom adrenalinstinn volym [;)][:D]

Mp3 är kanon! Kör det hemma, men ännu inte i bilen. Har varit sugen på det ett bra tag, men man får se när det blir. Andra saker till bilen står högre på prio-listan. Dessutom vill jag ha kvar originalstereon, så det måste funka ihop med den...
Fridrek
Posts: 20
Joined: 08 Dec 2002, 11:17
Location: Sweden
Contact:

Post by Fridrek »

Får nog införskaffa sig en MP3-spelare då [:)]

Hm, fick Eric Gadd´s senaste album i julklapp. När jag skulle spela den var det helt tyst. Provade i brorsans Mégane samma tystnad där. Till slut provade jag i en kompis BMW 320 Touring -02 och då funkade det [V]

Det roliga är att det står på baksidan av skivan att den kan endast spelas i en standard cd-spelare. Det betyder väl att min polare har en jädrans standard cd-spelare och spelarna i Renaulterna är bättre. Eller?! [:D] [;)]
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Fö tillfället har det inte vatt så mycket stero i min bil mest motor efter som jag vatt utan stero ett tag, men jag lyssnar nog på det mesta, men kör man på stan så lyssnar man på allt som dunkar så rutorna håller på att hoppa hur[:D][:D] Fast inte än[:(] Väntar på min special bygga låda för efter bagaget, jag är lat och orkar inet bygga själv[:D]
kent
Posts: 65
Joined: 06 Jan 2003, 13:19
Location: Sweden
Contact:

Post by kent »

Vilken tur ni har som har en stereo i bilen. Jag har inte uttag för sådana moderniteter i min R12 TL. Så jag får lyssna på en bärbar cd-spelare. Jag lyssnar mest på 80 tal´s musik och när jag vill vara lite brutal lyssnar jag på Rammstein. För har man ingen brutal bil får man lyssna på brutal musik.[}:)]
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Jag gör tvärtemot Spiff. Jag brukar sänka dunka-dunka:t när jag kommer in till stan, så de inte misstar mig för en av Kalmars bonnraggare. Haha! [;)] [:D]

En 12:a borde dra till sig bra uppmärksamhet bara genom sin själva uppenbarelse. Du kan vara stolt du, Kent! [^] Man ser inte så många 12:or längre [:(]
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Får väl ta och instämma i Kents inlägg, dvs tur för dem som har stereo i Renaulten. Har ingen stereo i min R10 och vill inte förstöra panelerna genom att ta hål för högtalare i dörrarna och hål för stereo i instrumentpanelen, eller ta hål i karossen för antenn-montage heller för den delen. Har iof en gammal tidsenlig Blaupunktradio som jag har funderat på att montera, men håltagningen kommer man ju inte ifrån iaf så det får nog duga med bärbar cd-spelare/radio [:)]

Annars spelas det mkt av mp3-format. Är väl lite av en allätare (inga dansband!) och lyssnar på allt från gamla klassiker som Deep Purple, Rolling Stones, CCR etc, till modern pop/rock. Ska förresten investera i en CD-stereo med mp3-funktion och nya högtalare till bruksbilen (en Saab [:I]) och gamla stereon + högtalare från Saaben ska senare monteras i R10-renoveringsobjektet [:D][:D] ! Är ingen jättefin originalbil så då kan man montera lite utrustning tycker jag [8D]
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Apropå Spiffs inlägg om att spela så högt att rutorna hoppar ur [:D][:D] så är det ytterligare en anledning till varför man inte bör bygga superbilljud i en R10 (innan 68 års modell iaf) eftersom karossen är ganska vek och bakrutans infästning klen.

Jag vet om folk som förr i tiden när det begav sig körde rally med R10 och de vanliga R8-modellerna och råkade ut för att bakrutan hoppade ur när de körde riktigt fort eller när det krängde för mkt, tex i kurvorna. Kunde ibland räcka med att det skapades ett undertryck inne i bilen genom att ha rutorna öppna och samtidigt köra "för fort". De löste detta genom att tejpa bakrutan ordentligt [:D][:D] Problemet gäller dock ej Gordinimodellen som hade förstärkt kaross och R10 från 1968 och framåt som då också fick den förstärka karossen.
Fridrek
Posts: 20
Joined: 08 Dec 2002, 11:17
Location: Sweden
Contact:

Post by Fridrek »

[quote]<i>Originally posted by Miss Mégane</i>
<br />Jag gör tvärtemot Spiff. Jag brukar sänka dunka-dunka:t när jag kommer in till stan, så de inte misstar mig för en av Kalmars bonnraggare. Haha! [;)] [:D]

Jag håller med dig, Miss M, jag gör tvärtemot vad Spiff gör. När man är ute på motorvägen/landsvägen drar man ju på med både motor och stereo [:)] men när man kommer in till stan så vill man, som sagt, inte låta som de lokala raggarna [;)][:D]

Bygga "eget" ljud i bilen är jag inte mycket för. Tycker det räcker gott och väl med det som finns standardmonterat. Hoppas dock det inte betyder på att man börjar bli gammal [;)]
Post Reply