Vilken musik spelas i era bilar?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Fridrek
Posts: 20
Joined: 08 Dec 2002, 11:17
Location: Sweden
Contact:

Post by Fridrek »

Tips på musiksida inom dans-genren:

www.juno.co.uk

Dock är det bara filer på 40-45 sek. Men vad gör det om man har en skiva på 700MB som dessa kan läggas in på [;)]

/F.
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

hehe....men Mathias !! Du kan juh montera Stereo i handsfacket...det har vi i våran R8:a =) åsså stående högtalare bak i hyllan...sådana finns också...fungerar sk*tbra...och skadar inte bilens originalinredning =)

JA tror inte ja vill ha så mycket mer ljud i min bil...120-130DB räcker gott...åsså i den lilla bilen [:p][:D]
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Själv kan jag inte ett smack om bilstereo & sånt... Gillar bara när det låter maffigt! [:)]
Min Még hade ju ingen stereo från början (Inget fick väl störa ljudet från motorn för Renault Sports mekaniker när de var ute och drog med den kan jag tänka...).

Mégane-stereon passar så bra till övriga interiören i bilen, så jag fick tag på en original. Nu sitter det högtalare à la "man tager vad man haver", men så småningom är det tänkt lite ordentligare prylar och lite mera bas! [:)]

Och så vore ju något som kan innehålla en massa mp3 mumma... [:p]
Någon som vet vad man ska ha om man ska ha det kopplat till originalstereon (den har uttag för cd-växlare)? Vill få plats med en hel del mp3.
Mp3 i bil; Hur funkar det? Hur ser det ut? För mig som bara kör mp3 hemma...

Apropå rutor som hoppar ur... Det gjorde de när jag rullade med min 12:a. Bakrutan hoppade ur karossen och klarade på så sätt rullningen oskadd! [^] Dock hade 12:ans rutor inget sådant "okynnes-hoppande" som R10:ans verkade ha! [:D]
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Man är ju tvugens å dom inet hör alt som rasllar gnislar och knackar i bilen, visst man kan inet spelar jätte högt men ändå. Ska vara så håret i nacken resers sig då är det lagom högt.
smotany
Posts: 38
Joined: 06 Jan 2003, 21:31
Location: Sweden
Contact:

Post by smotany »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Miss Mégane</i>
....
Och så vore ju något som kan innehålla en massa mp3 mumma... [:p]
Någon som vet vad man ska ha om man ska ha det kopplat till originalstereon (den har uttag för cd-växlare)? Vill få plats med en hel del mp3.
Mp3 i bil; Hur funkar det? Hur ser det ut? För mig som bara kör mp3 hemma...

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Finns en liten grej som heter mStation. Det är typ en hårdisk man kopplar till antenn uttaget på stereon. Kan lagra 10gig....Borde räcka ett tag tycker man. Inte så värst dyr heller, 2995:- på www.netonnet.se , har för mig att det finns större modeller, men jag kommer tyvärr inte ihåg sidan jag såg det på...
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Robin</i>
<br />hehe....men Mathias !! Du kan juh montera Stereo i handsfacket...det har vi i våran R8:a =) åsså stående högtalare bak i hyllan...sådana finns också...fungerar sk*tbra...och skadar inte bilens originalinredning =)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jodå, jag vet allt att övre handskfacket är avsett för radio/stereo och att man kan montera stående högtalare i hatthyllan [:D] Vet dock inte exakt hur det ska se ut med radiomontage i handskfacket på R10:an. Har sett på någon R10:a att det finns en täckplåt som man kan ersätta luckan med så att radion/stereon hamnar i nivå med panelen, samt att det finns ett undre radiofäste som syns om man öppnar luckan till undre handskfacket. Det bästa vore ju dock ifall man kunde montera stereo/radio nersänkt i övre handskfacket. Då kan man ju stänga luckan om stereon om man så vill. Hur har ni gjort med montaget på eran R8? Kunde vara intressant att veta [:D]
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Jag köpte min JVC 909 MP3 i tyskland. Sparade ca 2 lappar på det, inkl. frakt. Kolla på http://www.carstereocomponents.de
Ingen vacker sida, och det tog ett tag o fatta hur man la en order haha... men det gick finfint. Betalde i förskott och fick grejjerna efter typ 9-10 arbetsdagar. Tydliga betalningsanvisningar var det iaf. Bara att följa deras "steg".

Kan ju vara ett alternativ till netonnet som är "billiga" här i sv. [;)]
mvh
/j
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mathias</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Robin</i>
<br />hehe....men Mathias !! Du kan juh montera Stereo i handsfacket...det har vi i våran R8:a =) åsså stående högtalare bak i hyllan...sådana finns också...fungerar sk*tbra...och skadar inte bilens originalinredning =)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jodå, jag vet allt att övre handskfacket är avsett för radio/stereo och att man kan montera stående högtalare i hatthyllan [:D] Vet dock inte exakt hur det ska se ut med radiomontage i handskfacket på R10:an. Har sett på någon R10:a att det finns en täckplåt som man kan ersätta luckan med så att radion/stereon hamnar i nivå med panelen, samt att det finns ett undre radiofäste som syns om man öppnar luckan till undre handskfacket. Det bästa vore ju dock ifall man kunde montera stereo/radio nersänkt i övre handskfacket. Då kan man ju stänga luckan om stereon om man så vill. Hur har ni gjort med montaget på eran R8? Kunde vara intressant att veta [:D]


<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Vi har bara gjort det lite simpelt..vi har satt en bygel över stereon i handkfacket åsså ett litet hål i botten för kablarna. Då går det att stänga facket och ändå poppa stereo...ja tror vi har våran antenn i bagaget...efter en skärm eller någe...ja tror vi löste det så =).

Sen kan man om man vill göra en lite låda till stereon i facket så den blir lite finare =P
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Smotany, Joel:
Hmmm... Där fick jag något att bita i...
mStation verkar vara typ något sådant jag skulle vara ute efter, i och med att jag vill ha kvar Mégane-stereon, fast komplettera den med mp3-låda.
Joel, hittade inte din JVC på sidan. Är den mer som en "hel stereo", och inte bara en "tilläggs-låda"
(Mina underbara förklaringar igen... Sorry! [;)][:D][:o)])
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Robin</i>
Vi har bara gjort det lite simpelt..vi har satt en bygel över stereon i handkfacket åsså ett litet hål i botten för kablarna. Då går det att stänga facket och ändå poppa stereo...ja tror vi har våran antenn i bagaget...efter en skärm eller någe...ja tror vi löste det så =).

Sen kan man om man vill göra en lite låda till stereon i facket så den blir lite finare =P
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Ok, tackar för tipsen! Får väl se om det blir ngt radiomontage i den blå R10:an framöver då [:D]. Ska som sagt ha en stereo i min gröna R10:a iaf när den blir klar [:)]
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Ett annat tips där man kan köpa bilstereo till ganska schyssta priser är BRL Electronics (gamla Bilradiolagret). Ta en koll på:
http://www.brl.se/
Tror dock inte att de har något tillbehör enbart för mp3-lagring att koppla till en vanlig stereo (har inte kollat så noga iof)...
Fridrek
Posts: 20
Joined: 08 Dec 2002, 11:17
Location: Sweden
Contact:

Post by Fridrek »

Apropå länk, kolla även här:
www.mds.se
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Renee: Min JVC är en vanlig CD-spelare fast den klarar att köra MP3-låtar också. Alltså ingen "hårddisk" som man kopplar till en befintlig stereo. Här e den: http://www.carstereocomponents.de/dynda ... 01615.html
/J
BiFFeN
Posts: 38
Joined: 09 Dec 2002, 22:23
Location: Sweden
Contact:

Post by BiFFeN »

Den här nya låten In Grid, "to es fotu" eller vad den heter =) rätt stil för en renault tycker jag =)
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Tack för mp3-låde-tipsen! [^]

Biffen: Visst passar In-grid-låten bra i Renaulterna! (Dock lär hon visst vara italienska, fast låten är på franska.)
Så finns ju Kate Ryan´s "Desenchantée" också. Också fransk discobopp. [:)]
Och Alizée med bl a Lolita, som spelades rätt friskt på radiostationer (och i en viss Mégane [;)]) i somras...
(Ojojojoj... vad man längtar till varmare tider!!!)
Post Reply