Tips! Fin Clio16V till salu

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

F-n asså, Widars bil är kanonfin. Som alltid, hade jag dineros skulle jag tjacka den pronto! (och nej, lån vill jag inte ta) *suck* Saknar min fd. svarta 16V!!
Hoppas den får ett fortsatt bra liv Widar
/J-Flex
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br />satt och tänkte på väghållningen i clion,det står stenhårda racingdämpare,är det synonymt med väghållning i världsklass? kanske skulle byta ut dämparna mot järnrör då..[:D] jag åkte kompis med en clio cupbil i cirka 200 på en slingrig 70 väg,på ett ställe är det en liten svacka i en kurva,min kompis höll innern ,men han hoppade i sida till yttern innan han fick fäste.jag hade inget sådant problem,för jag åkte R25 Baccara.....dämparna är nog bra till det dom är gjorda för ,men inte till vägverkets fina vägar...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja det är väl olika för alla. För min del gäller att när jag talar om väghållning så är det hur den uppför sig på banan, så vet alla det. Sen kan man givetvis börja tala om hur den perfekta inställningen vore för varje bana, men ngn "perfekt" inställning existerar tyvärr ej.
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

Widar.vem ska du tävla mot i hållaställsomfan? nån du känner som har köpt t2 eller?

Tony.Clio cup stötisarna är ju uttagna till precis vad widar ville ha bilen till oxå,precis som du sa
"dämparna är nog bra till det dom är gjorda för ,men inte till vägverkets fina vägar..."
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Kunde du inte kläckt ur dig lite tidigare att du skulle sälja.......[:(] Jag hade lungt köpt den.... [:)]
User avatar
Widar
Posts: 94
Joined: 13 Feb 2003, 22:32
Location: Sweden
Contact:

Post by Widar »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />Widar.vem ska du tävla mot i hållaställsomfan? nån du känner som har köpt t2 eller?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">T2? Vae?

Spiff: Den är fortfarande kvar, bara att komma och inhandla! [:)]
Joel: Samma för dig, bara att komma och hämta! [:D]

Dämparna, jopp, precis som det är sagt, väghållning för mig är hur bilen beter sig på bana.

mvh
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Widar</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />Widar.vem ska du tävla mot i hållaställsomfan? nån du känner som har köpt t2 eller?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">T2? Vae?

Spiff: Den är fortfarande kvar, bara att komma och inhandla! [:)]
Joel: Samma för dig, bara att komma och hämta! [:D]

Dämparna, jopp, precis som det är sagt, väghållning för mig är hur bilen beter sig på bana.

mvh
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
med t2 menar jag Renault 5 Turbo 2.
Edit:jag känner 2 som vill ha bilen,en har mailat dig + att jag kan tänka mig byte.....
User avatar
Widar
Posts: 94
Joined: 13 Feb 2003, 22:32
Location: Sweden
Contact:

Post by Widar »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>med t2 menar jag Renault 5 Turbo 2.
Edit:jag känner 2 som vill ha bilen,en har mailat dig + att jag kan tänka mig byte.....
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ahh.. Turbo2 2'a! [:)]
Vad hette han som mailade mig? har fått en jäääkla massa mail, verkar som att priset var helt rätt.
Tyvärr inget byte, pengarna behöver jag. iofs, är det byte mot något riktigt, riktigt roligt + pengar så kanske.
mvh,
Widar
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

min oäkta Gtt? nä jag vill nog behålla....Akepake tror jag han s mail heter...
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Widar</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />Widar.vem ska du tävla mot i hållaställsomfan? nån du känner som har köpt t2 eller?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">T2? Vae?

Spiff: Den är fortfarande kvar, bara att komma och inhandla! [:)]
Joel: Samma för dig, bara att komma och hämta! [:D]

Dämparna, jopp, precis som det är sagt, väghållning för mig är hur bilen beter sig på bana.

mvh
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Ja om jag bara inte köpt 945:an så, har ju inte så där hemskt mycket pengar nu.. Men det hade varit läckert ha 945:an som drag bil sen clion på släp...
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Widar</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />Widar.vem ska du tävla mot i hållaställsomfan? nån du känner som har köpt t2 eller?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">T2? Vae?

Spiff: Den är fortfarande kvar, bara att komma och inhandla! [:)]
Joel: Samma för dig, bara att komma och hämta! [:D]

Dämparna, jopp, precis som det är sagt, väghållning för mig är hur bilen beter sig på bana.

mvh
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja det är ju många promille av alla milen man kör, som är på en bana.
User avatar
Widar
Posts: 94
Joined: 13 Feb 2003, 22:32
Location: Sweden
Contact:

Post by Widar »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>ja det är ju många promille av alla milen man kör, som är på en bana.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jaja, du tycker inte samma sak som jag, vi förstår.

Jag tycker iallafall att det är roligt att ha något som alla andra inte har, en liten rackare med extrem väghållning.
Mman tar ut bilen på bana och piskar bilar med dubbla hästkraftantalet och det är riktigt, riktigt roligt, många som höjer ögonbrynen.
Jag kan allt säga att av de 300 mil jag kört med bilen så är iaf 15 mil på bana, 50 promille.

mvh
User avatar
Racer X
Posts: 238
Joined: 12 Oct 2003, 19:28
Location: Sweden
Contact:

Post by Racer X »

skulle köpa din 16V direkt bara jag hade cash!
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Widar</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>ja det är ju många promille av alla milen man kör, som är på en bana.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jaja, du tycker inte samma sak som jag, vi förstår.

Jag tycker iallafall att det är roligt att ha något som alla andra inte har, en liten rackare med extrem väghållning.
Mman tar ut bilen på bana och piskar bilar med dubbla hästkraftantalet och det är riktigt, riktigt roligt, många som höjer ögonbrynen.
Jag kan allt säga att av de 300 mil jag kört med bilen så är iaf 15 mil på bana, 50 promille.

mvh
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">jag förstår er ,jag tycker åxå om väghållning,jag bara menar att det är lite väl hårt för vanlig väg,då blir ju väghållning tvärt imot dålig,desutom så har jag väl 30mil till närmsta bana,(tyvärr).hade jag inte haft det ,så kanske jag hade haft annan inställning.jag tycker mina gula koni duger gott...300mil det är ju ingenting på hur lång tid??? är det för dämparna är så hårda[:D][:D]
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Man får ju välja ingen komfort alls eller jätte mycket komfort det är ju frågan om vad man prioriterar...
Renå-mannen
Posts: 68
Joined: 22 May 2003, 20:52
Location: Sweden

Post by Renå-mannen »

Hur går det widar?
Har du haft några riktigt intresserade spekulanter på bilen ännu?

MVH
Post Reply