Även presidentbilar går sönder

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Även presidentbilar går sönder

Post by Stymie »

Det är inte bara Renaulter går sönder:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhete ... 3071063.ab

Snacka om att luften går ur framvagnen...
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Även presidentbilar går sönder

Post by Dennis »

Ha ha, något liknande hände mig i vintras med Safrane quadran. Hade kört upp i en snövall och parkerat med bilen inställd på högläget. När man sedan startar den så återaktiveras automatiskt normalläget, jag aktiverar åter högläget efter start men si då vägrar magnetventilerna till luftbäljarna öppna för givarna är nöjda med höjden för bilen ligger på magen och det är inget tryck på hjulen. Det blev till att gräva då :x så att givarna kunde registrera för låg höjd då kom regleringen igång igen :) Då hade man ingen nytta av vare sig 4hjulsdrift, diffspärr, eller förhöjt körläge [smilie=mad2.gif]
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Även presidentbilar går sönder

Post by Tony »

Dennis wrote:Ha ha, något liknande hände mig i vintras med Safrane quadran. Hade kört upp i en snövall och parkerat med bilen inställd på högläget. När man sedan startar den så återaktiveras automatiskt normalläget, jag aktiverar åter högläget efter start men si då vägrar magnetventilerna till luftbäljarna öppna för givarna är nöjda med höjden för bilen ligger på magen och det är inget tryck på hjulen. Det blev till att gräva då :x så att givarna kunde registrera för låg höjd då kom regleringen igång igen :) Då hade man ingen nytta av vare sig 4hjulsdrift, diffspärr, eller förhöjt körläge [smilie=mad2.gif]
:lol:
jag fick be en förbi passerande i vintras för jag orkade inte skotta efter jobbat natt, bilen fastnade halvägs in på tomten, tills jag vaknade och fick bort den.. 8)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply