tre nya clio 16v

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Widar
Posts: 94
Joined: 13 Feb 2003, 22:32
Location: Sweden
Contact:

Post by Widar »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />känns som om att vissa drar sig för att ge sig på stavarna[:D].....det är ju lite jobb[8D]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Lite? Lite?
hehehe :D
User avatar
Widar
Posts: 94
Joined: 13 Feb 2003, 22:32
Location: Sweden
Contact:

Post by Widar »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Dj_sebbe</i>
<br />[quote]Jo den är lite mer sänkt fram än bak fast jag grinar inte så mkt för det med tanke på att den tar i som fasiken i skärmarna bak med vinterpuckarna (kan ju bero på att det är 65 profil...) sen tycker jag att det ser lite ballare ut när det lutar framåt... ser lite mer agro ut! hoppas på att få ut nya bilder till helgen!! så ni får se min front!! [}:)]<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ahh.. Vad åker du på för dämpare? Tycker att det är konstigt om det tar i när han är såpass "hög".
Min tog ju aldrig i bak, och då åkte jag ändå med 205/40-17, helt nya däck och sänkning på 60 mm. Tog det i så gjorde det det fram när man svängde.

Sen förresten, den andra clion.. var det 196? Den hade en läcker frontläpp, snyggt!

Ska bli kul att se bilder på din front!

mvh
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Hehe, lite jobb med stavarna?! Lillebrors, ifrån Tyskland, importerade RT släppte lätt ifrån sig stavarna. Sen plockade jag kopparna till mina splines... Där fanns inte längre några synliga splines, bara rost... Så vi får väl se hur skoj det blir sen när man ska ge sig på dem...

Fina bilar ni har fått tag på. Och blåa är de också =D

Edit: 17"-fälgarna på en av bilarna tänkte jag köpa men när jag kontaktade säljaren så hade en kille samma dag varit o hämtat bilen... Attans tänkte jag. Och här är den nu =P
Dj_sebbe
Posts: 6
Joined: 03 Jan 2004, 21:20
Location: Sweden
Contact:

Post by Dj_sebbe »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Ahh.. Vad åker du på för dämpare? Tycker att det är konstigt om det tar i när han är såpass "hög".
Min tog ju aldrig i bak, och då åkte jag ändå med 205/40-17, helt nya däck och sänkning på 60 mm. Tog det i så gjorde det det fram när man svängde.

Sen förresten, den andra clion.. var det 196? Den hade en läcker frontläpp, snyggt!

Ska bli kul att se bilder på din front!

mvh
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

hög å hög...[:)] Det är clio cup dämparna, fast inga ställbara....(om jag fattat rätt så finns det sådana!)
däcken tar i bak när jag kör i lite högre farter om det är "gupp" i vägen och om jag har mer än en i baksätet(fast med brudar finns det inga stopp [:D]) Annars tar den bara i fram när jag svänger... finns inget mellanrum mellan däck och skärm (skall kanske köpa nya vinterpuckar fram med lägre profil)
förra ägarn sa visserligen att med sommardäcken skall det inte ta i varken fram lr bak...(205/40 -17) (han fick visserligen plocka bort innerskärmarna fram för de tog i rätt mkt)
Eftersom att jag inte haft bilen så länge har man inte upptäckt allt, å sen är det inte väder direkt att ligga å kolla in bilen till 100% just nu! men om jag inte såg fel så är det bara kapade original fjädrar fram...

tyvärr så gav sig högerhjullager bak samma dag som jag hämtade den [:(]
nån som vet om det är svårt att byta hjullager bak??? tänkte göra det till helgen....

196:ans läpp är nice. läppen kommer från en clio 2:a... delen där lyktspolarna sitter på....(men det hade du kanske redan räknat ut??) [:)]


Norden: Lite jobbigt men jag blev störtkär på en gång.... men måste bara säga att fälgarna är så jäkla fina... inte en repa..... å så fina!! [:)] och vinterfälgarna är inte dumma dom heller... vita laguna 15 tummare!

MVH
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Dj_sebbe</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Ahh.. Vad åker du på för dämpare? Tycker att det är konstigt om det tar i när han är såpass "hög".
Min tog ju aldrig i bak, och då åkte jag ändå med 205/40-17, helt nya däck och sänkning på 60 mm. Tog det i så gjorde det det fram när man svängde.

Sen förresten, den andra clion.. var det 196? Den hade en läcker frontläpp, snyggt!

Ska bli kul att se bilder på din front!

mvh
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

hög å hög...[:)] Det är clio cup dämparna, fast inga ställbara....(om jag fattat rätt så finns det sådana!)
däcken tar i bak när jag kör i lite högre farter om det är "gupp" i vägen och om jag har mer än en i baksätet(fast med brudar finns det inga stopp [:D]) Annars tar den bara i fram när jag svänger... finns inget mellanrum mellan däck och skärm (skall kanske köpa nya vinterpuckar fram med lägre profil)
förra ägarn sa visserligen att med sommardäcken skall det inte ta i varken fram lr bak...(205/40 -17) (han fick visserligen plocka bort innerskärmarna fram för de tog i rätt mkt)
Eftersom att jag inte haft bilen så länge har man inte upptäckt allt, å sen är det inte väder direkt att ligga å kolla in bilen till 100% just nu! men om jag inte såg fel så är det bara kapade original fjädrar fram...

tyvärr så gav sig högerhjullager bak samma dag som jag hämtade den [:(]
nån som vet om det är svårt att byta hjullager bak??? tänkte göra det till helgen....

196:ans läpp är nice. läppen kommer från en clio 2:a... delen där lyktspolarna sitter på....(men det hade du kanske redan räknat ut??) [:)]


Norden: Lite jobbigt men jag blev störtkär på en gång.... men måste bara säga att fälgarna är så jäkla fina... inte en repa..... å så fina!! [:)] och vinterfälgarna är inte dumma dom heller... vita laguna 15 tummare!

MVH
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">hjullagren bak sitter inpressade i skivorna,skall du pressa i och ur lagret blir det lite mer jobb,annars måste du byta skivan med lagret..
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Systemet är av märket supersprint, säljs av S.A.M. Vet ej vilken tum det är men skulle tippa på ca 2,5" enkelt slutrör på 100mm och det är vad man brukar kalla för halvsats. Det är massa papper och sånt med också från supersprint bland annat TUV-intyg vilket inte gäller i sverige men ändå. Dekaler är det också med vet ej hur många har bara hittat en men ändå.. Vet inte om det är med klammer och sånt med och gummin och sånt då jag inte varit inne i förpackning för mer än att kolla på slutröret... (och det är fett[:D][:D][:D])

Nypris på systemet är ca 4800kr utan frakt, jag hade tänkt mig ca 4000 för det men det priset går ju att diskutera...

Har även en sport ratt, 4st 15" fälgar med splitt nya däck och textilmattormed... Har även lite andra små prytlar...
Tobbe
Posts: 48
Joined: 07 Dec 2002, 17:11
Location: Sweden
Contact:

Post by Tobbe »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Spiff</i>
<br />Systemet är av märket supersprint, säljs av S.A.M. Vet ej vilken tum det är men skulle tippa på ca 2,5" enkelt slutrör på 100mm och det är vad man brukar kalla för halvsats. Det är massa papper och sånt med också från supersprint bland annat TUV-intyg vilket inte gäller i sverige men ändå. Dekaler är det också med vet ej hur många har bara hittat en men ändå.. Vet inte om det är med klammer och sånt med och gummin och sånt då jag inte varit inne i förpackning för mer än att kolla på slutröret... (och det är fett[:D][:D][:D])

Nypris på systemet är ca 4800kr utan frakt, jag hade tänkt mig ca 4000 för det men det priset går ju att diskutera...

Har även en sport ratt, 4st 15" fälgar med splitt nya däck och textilmattormed... Har även lite andra små prytlar...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Vad skall du ha för fälgarna med däck? Vad är det för dimension på däcken?
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Hade tänk mig ca 3000 för däck och fälg på grund av att 2 är skadade Inte skeva... Däcken kostar nya 3200 tror jag det var.... Man kan ju köpa 2 nya fälgar till så har man fina däck och fälg efter som fälgarna bara är ett år gammla... Sickar även med låsbult till Fälgarna...
Tobbe
Posts: 48
Joined: 07 Dec 2002, 17:11
Location: Sweden
Contact:

Post by Tobbe »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Spiff</i>
<br />Hade tänk mig ca 3000 för däck och fälg på grund av att 2 är skadade Inte skeva... Däcken kostar nya 3200 tror jag det var.... Man kan ju köpa 2 nya fälgar till så har man fina däck och fälg efter som fälgarna bara är ett år gammla... Sickar även med låsbult till Fälgarna...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Vad är det för dimension på däcken då?
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

195/50-15 82H

Fälgarna kostar för övrigt nya ca:1300st
User avatar
Widar
Posts: 94
Joined: 13 Feb 2003, 22:32
Location: Sweden
Contact:

Post by Widar »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Spiff</i>
<br />195/50-15 82H

Fälgarna kostar för övrigt nya ca:1300st
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> Oooh, mindre dimension än original = lägre utväxling = bilen går bättre! :)

mvh
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Blir det mindre än orginal?? det är 185/55-15 orginal va?? Har för mig det i alla fall
User avatar
Widar
Posts: 94
Joined: 13 Feb 2003, 22:32
Location: Sweden
Contact:

Post by Widar »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Spiff</i>
<br />Blir det mindre än orginal?? det är 185/55-15 orginal va?? Har för mig det i alla fall
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Exakt, det blir mindre rullomkrets på 195/50-15!
Det är ju bara roligt det :)

mvh
Tobbe
Posts: 48
Joined: 07 Dec 2002, 17:11
Location: Sweden
Contact:

Post by Tobbe »

Widar>> Scenicen har 175/70-14 som std. Hur skiljer det mot 195/50-15?

Spiff>> Har du nån bild på fälgarna att maila? Behöver ändå nya sommarsulor.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

195/50 -15 har 1760 i rull omkrets 185/55-15 har 1784 , 175/70 -14 har 1836 i rullomkrets dvs 195/50-15 är små om man jämför..men dom ligger inom 5% gränsen.....
Post Reply