tre nya clio 16v

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tobbe</i>
<br />Widar>> Scenicen har 175/70-14 som std. Hur skiljer det mot 195/50-15?

Spiff>> Har du nån bild på fälgarna att maila? Behöver ändå nya sommarsulor.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

japp gör det...
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tobbe</i>
<br />Widar>> Scenicen har 175/70-14 som std. Hur skiljer det mot 195/50-15?

Spiff>> Har du nån bild på fälgarna att maila? Behöver ändå nya sommarsulor.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Min migl funkar inte. Men här en bild på en exakt lika dan. http://www.specialfalgar.se/produkter_0 ... 350/36.jpg
Tobbe
Posts: 48
Joined: 07 Dec 2002, 17:11
Location: Sweden
Contact:

Post by Tobbe »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Spiff</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tobbe</i>
<br />Widar>> Scenicen har 175/70-14 som std. Hur skiljer det mot 195/50-15?

Spiff>> Har du nån bild på fälgarna att maila? Behöver ändå nya sommarsulor.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Min migl funkar inte. Men här en bild på en exakt lika dan. http://www.specialfalgar.se/produkter_0 ... 350/36.jpg
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Vad var det för märke på däcken? Hur får man dom billigast till sthlm och vad kan det kosta?
...och sist men inte minst, hur övertygar man sambon? [:D]
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

det är Kleber, dom tillverkas av michelin så det är inget sk*t däck bara ett bilighets alternativ..

Du är med på nu att 2 av fälgarna även är skadade... Så det bästa är att köpa 2 nya till eller få dom gammla lagade..

Hur man kan få dom till sthlm vet jag inte, men det går ju alltid att lösa med företagspaket eller nått genom jobbet. Men vad fan ska man packa dom i??

Ja hur du ska övertala sambon vet jag inte men kan du inte lura henne och säga att det bara är däcken du köper för det behöver ni ju ändå nya hon lär väl inte märka att du bytt fälgar på köpet
Tobbe
Posts: 48
Joined: 07 Dec 2002, 17:11
Location: Sweden
Contact:

Post by Tobbe »

Är dom mycket skadade? Trodde de var kantstötta typ?
Kan du inte försöka få iväg bilder på de skadade?
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

I så fall extremt kant stötta... och det saknas rätt mycket gods. Lika bra att säga det tycker jag...

Kan tyvärr inte sicka några bilder, efter som pappa alltid tar med sig digatalkameran när han ska jobba... Och han är inte hamm fören om 4-5 veckor igen så det blir lite svårt.

Lika bra att säga liksom att dom är lite skadade nu, än att du märker det senare.. Men man kan ju köra med dom om man inte är så petig efter som dom är inte skeva eller nått och ingen obalans i fälgen.. Och den ena är mer än den andra det är nått märke långt upp på ena ekern på en fälgen med..
Tobbe
Posts: 48
Joined: 07 Dec 2002, 17:11
Location: Sweden
Contact:

Post by Tobbe »

Sorry, jag missförstod dig lite. Hade räknat med att de skulle vara "lite sletna" typ. Detta verkar vara alvarligare även om dom är körbara.
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Ja dom är lite mer än bara kantstötta...
Post Reply