Mister-Auto

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
rewrew
Posts: 87
Joined: 15 Jul 2009, 10:47
Location: Lidköping

Mister-Auto

Post by rewrew »

Är det någon som handlat där? Har det fungerat bra?

Jag gjorde en beställning, betalade via deras betaltjänst som är World-Pay med mitt Visakort.
Hemsidan hos Mister-Auto är verkligen bra, snabb söktjänst, billiga priser, har relativt mycket delar.
WorldPay-sidan som dök upp kändes lite spartansk, men förtaget existerar dock och är välkänt om man googlar.

Betalningen genomfördes snabbt och mitt konto hos Mister-Auto registrerade betalning inkommit och väntar på validering. Nästa dag såg det likadant ut varpå jag skickade ett mail och fick svaret att de väntade på
1. Min bils registreringsnummer
2. Kopia på legitimation
3. Kopia på betald räkning från el, vatten ell gasleverantör

Ringde upp företaget och frågade vad som är problemet. Pengarna har de fått, varför dessa extra dokument. Tja, deras policy är så var det enkla svaret.
Eftersom jag inte har lust att ge ett företag av mina personliga affärer bara för att de kräver det så begärde jag hävning av köp och återbetalning av pengar.

Kollade upp företaget som är startat nov-2011 i Sverige, funnits i Europa sedan 2007.
Stockholmsnummer men ingen träff på Eniro ell Hitta.
Allabolag.se ger ingen uppgift om F-skatt, momsreg 2011-11-09, adressanvisning är Sonnys Maskiner i Grästorp.
Gamla franska omdömmen om Mister-Auto.fr läste jag Varning, kortet kapat eller Varning, får inte de fabrikat jag beställt utan ersatts med annat.

Vad tror ni? Är företaget seriöst. Priserna är svårslagna, t.ex 905kr för komplett drivaxel från SKF
Megane III Grand Tour 1,5 dci 110, Exception -13
Saab 9-5 Vector 2,3t Biopower -08
Porsche 944 -86
Suzuki 750 -78
Jinlun 125 -06
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Re: Mister-Auto

Post by figgesoft »

snålheten bedrar ibland, känns tyvärr inte så seriöst om de ber om legitimationshandlingar samtidigt som de har ditt kortinfo...

Testa www.autofrance.se istället :racesmile:
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Mister-Auto

Post by Tony »

jasså jag trodde det var väldigt viktigt att veta skostorlek och hur många gånger man satt på frugan senaste veckan för att få köpa en drivaxel.. :lol: låter som ett väldig seriöst ställe.. not.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
rewrew
Posts: 87
Joined: 15 Jul 2009, 10:47
Location: Lidköping

Re: Mister-Auto

Post by rewrew »

Jag fick tillbaka pengarna direkt, inga problem (hittills).
Frågan är om det här är ett normalt förfarande för mellaneuropeiskt ägande företag, känns konstigt i Sverige.
Jag kan förstå om det handlar om kreditköp eller postförskott, men det normala är väl i så fall att de tar en vanlig kreditupplysning.

Auto-France har jag handlat av tidigare, håller med om att de är mycket bra både på priser, snabbhet o kunskap. Har precis beställt en sotningssats där.
Megane III Grand Tour 1,5 dci 110, Exception -13
Saab 9-5 Vector 2,3t Biopower -08
Porsche 944 -86
Suzuki 750 -78
Jinlun 125 -06
jokers
Posts: 42
Joined: 11 Jun 2010, 14:20
Location: Ekerö

Re: Mister-Auto

Post by jokers »

Kan det vara så att de har ändrat på sina rutiner nu??
Jag gjorde en beställning betalade med mitt kort och fick då inga konstiga frågor.
Har fått hem mina produkter och är helnöjd, tändspolar för 320:- st. två pack torkarblad av den modernare typen (Aerotwin) från Bosch för ynka 232 spänn.
Samma som jag fick betala för Biltemas "bättre" kvaliosort som inte passade min Clio III torkar arm med rakt slut (dvs utan böjen).
Jag är glad att jag åkte tillbaka med dem.

Mekonomen: samma blad:
Artikelnr: 25-A116S
Benämning: Torkarblad Aerotwin (2-pack) Bosch
Pris: 614.00

Helt sjukt dyrt ju :evil:

Varför blir alla så misstänksamma när man äntligen kan handla till normala Europeiska priser, jo för att vi är vana att bli skörtade och då blir det konstigt när det plötsligt känns jätte billigt.

Jag kommer definitivt att handla där igen. tex. Bromsskivor 500 för två och dessutom märkes skivor [smilie=001_302.jpg]

/Christian
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Mister-Auto

Post by Tony »

Jag beställer mycket utomlands,har funkat perfekt och mycket billigare än sverige.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply