Presentera dig här, om du vill

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Alpine Linus »

KjellN wrote:Mätaren står på 95924, osäker på om det är orginalmätaren. Ska ta reda på det lite senare, jag har pratat med den som renoverade den och ska fråga honom om detta nästa gång vi pratar. Enligt uppgift är den renoverad i början på 90-talet och väldigt seriöst gjort också, det var därför jag slog till.

Jag vill veta vad som är orginalutförande då min vision är att den ska vara HELT i orginalutförande. Så alla detaljer som inte stämmer och vilka tillbehör som fanns då är av intresse. Är ex.vis radion tidsenlig eller för ny? Vilket märke bör det vara? Ska ventilkåpan vara röd? Var det vita däcksidor som gällde på 1965? Borde man ha gula lampor? Etc. etc.

Många frågor som snurrar i skallen, hoppas att det finns någon riktig orginalnörd som kan svara.

/Kjell
Verkar vara riktigt seriöst omhändertagen!

Magnus har blivit biten av Dauphine myggan rätt hårt så han kan nog allt mer eller mindre i huvudet.

Om jag får gissa tror jag att ventilkåpan skall vara mörkgrön! :)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Tony »

Mange är allvarligt skadad av dom där så han har nog inget problem att veta hur allt skall se ut :D
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Dennis »

Nu är ju det där en 1095 så kanske motorblock och ventilkåpa sak vara svart, men de tidigare var hela drivlinan lackad i ngn matt mörk olivgrön.

Som tidigare sagts så Mange är Doffenörd :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by mange »

Haha jag det stämmer nog, lite skadad är man :D
Blir lite OT men listar lite saker som jag såg

Fälgar skall vara silver

2fälgar ser ut att vara från R8,R10, höger fram och vänster bak är dauphine

Kylarlock skall vara galvat, men lacka det silver så ser det rätt ut

Motor skall vara en specialgrön, -66 blev renaultmotorena svarta :wink: hyndai forest green är det närmsta jag hittat obs motorn skall vara halvblank (kan fixa färgnummer, maila så fixar jag det)

Tändkablarna var röda, eller kanske svarta eftersom den är så ny

Slutröret från ljuddämparen är från en R8, på dauphine går det rakt bak

Dörrsidorna skall ha lister

Det skall inte sitta några märken på framskärmarna

Torkarna skall vara SEV

Radion är inte original men tidstypisk

Plåten bakom strålkastarna skall vara svart (halvblank)



Låter som det är en massa grejor, men det är petitesser. Det som sticker ut är bara fälgarna och färgen på motorn. tycker det verkar vara en fin bil!

Har sommarstuga i närheten av rälta så om du behöver hjälp med grejor så kan du maila så kan vi säker lösa det
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Alpine Linus »

mange wrote:Haha jag det stämmer nog, lite skadad är man :D
Blir lite OT men listar lite saker som jag såg

....... MASSA DÅFFE TEXT...........

Har sommarstuga i närheten av rälta så om du behöver hjälp med grejor så kan du maila så kan vi säker lösa det
Lite skadad va det ja!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:
mange wrote:Haha jag det stämmer nog, lite skadad är man :D
Blir lite OT men listar lite saker som jag såg

....... MASSA DÅFFE TEXT...........

Har sommarstuga i närheten av rälta så om du behöver hjälp med grejor så kan du maila så kan vi säker lösa det
Lite skadad va det ja!
:lol: :lol: :lol: :lol:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Gurrr
Posts: 7
Joined: 24 Oct 2013, 12:07
Location: Borås

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Gurrr »

Hej allihop!


Gustaf heter jag, ny här på forumet och tänkte bara presentera mig lite kort. Jag har haft min trogna Megane -96 sen 2009 då jag köpte den begagnad av en bekant till ett ytterst förmånligt pris. Jag har ett långtida bil intresse så gillar att hänga runt på forum och läsa osv. Kändes som det var dags att faktiskt bli medlem också :P

Annars är jag 28 år fyllda, har hund och sambo, i den ordningen :) Jobbar för ett IT bolag och tränar när jag hinner, mest på gym då.

Ska återkomma med någon bild eller två, Kul att va här!
Gustaf nyström
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Alpine Linus »

Gurrr wrote:Hej allihop!


Gustaf heter jag, ny här på forumet och tänkte bara presentera mig lite kort. Jag har haft min trogna Megane -96 sen 2009 då jag köpte den begagnad av en bekant till ett ytterst förmånligt pris. Jag har ett långtida bil intresse så gillar att hänga runt på forum och läsa osv. Kändes som det var dags att faktiskt bli medlem också :P

Annars är jag 28 år fyllda, har hund och sambo, i den ordningen :) Jobbar för ett IT bolag och tränar när jag hinner, mest på gym då.

Ska återkomma med någon bild eller två, Kul att va här!
hjärtligt välkommen!
kika även in på våran facebook-grupp där det är rätt skaplig aktivitet (speciellt när pensionärena hittat dit och postar bilder och berättelser i mängder) :mrgreen:

Bilder på bilar är aldrig fel!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Robin »

Välkommen Gustaf !
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Gurrr
Posts: 7
Joined: 24 Oct 2013, 12:07
Location: Borås

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Gurrr »

Tackar!
Gustaf nyström
PelleT4
Posts: 8
Joined: 03 Oct 2013, 19:26
Firstname: Per
Surname: Lindberg
Location: Borås
Contact:

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by PelleT4 »

Hej

Också ny medlem, tillhör väl "pensionärerna" då eftersom jag gillar bilder på våra ögonstenar.

Jaha det är på facebook det händer, jag har hela tiden undrat varför det är så lite aktiviteter på klubbsidan. Jag har startat tråden veckans Renault, det var till och med felstavat :roll: och ingen reaktion men nu förstår jag!!! :D

Jag fortsätter väl ett tag och stoppar in olika bilder där så får vi se om fler gör det i framtiden annars får tråden dö ut...

Ja ja då får man kolla FB i fortsättningen då.

Ha de bra alla
Pelle CC
Per Lindberg
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Tony »

PelleT4 wrote:Hej

Också ny medlem, tillhör väl "pensionärerna" då eftersom jag gillar bilder på våra ögonstenar.

Jaha det är på facebook det händer, jag har hela tiden undrat varför det är så lite aktiviteter på klubbsidan. Jag har startat tråden veckans Renault, det var till och med felstavat :roll: och ingen reaktion men nu förstår jag!!! :D

Jag fortsätter väl ett tag och stoppar in olika bilder där så får vi se om fler gör det i framtiden annars får tråden dö ut...

Ja ja då får man kolla FB i fortsättningen då.

Ha de bra alla
Pelle CC
Välkommen
haha tror mer linus syftar på dom gamla bilarna och inte om man postar bilder på bilar i allmänhet.
Jo tyvärr är den här sidan inte så mycket aktivitet på, det som postas här är ofta folk som har fel på bilen, men fortsätt du skall jag försöka hjälpa till
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Alpine Linus »

Tony wrote:
PelleT4 wrote:Hej

Också ny medlem, tillhör väl "pensionärerna" då eftersom jag gillar bilder på våra ögonstenar.

Jaha det är på facebook det händer, jag har hela tiden undrat varför det är så lite aktiviteter på klubbsidan. Jag har startat tråden veckans Renault, det var till och med felstavat :roll: och ingen reaktion men nu förstår jag!!! :D

Jag fortsätter väl ett tag och stoppar in olika bilder där så får vi se om fler gör det i framtiden annars får tråden dö ut...

Ja ja då får man kolla FB i fortsättningen då.

Ha de bra alla
Pelle CC
Välkommen
haha tror mer linus syftar på dom gamla bilarna och inte om man postar bilder på bilar i allmänhet.
Jo tyvärr är den här sidan inte så mycket aktivitet på, det som postas här är ofta folk som har fel på bilen, men fortsätt du skall jag försöka hjälpa till
Välkommen Pelle!!!! :racesmile:

Precis. såg nu att det kan misstolkas litegrand och får be om ursäkt för det!

Jag kan också försöka bidra så gott jag kan då jag tycker det är synd att denna sidan endast blivit ett frågeforum för folk med fel på bilarna. Inget fel i att man frågar men synd att alla med projekt, diskussioner och idéer har dragit sig tillbaka!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Tony »

kommer fortsätta med projekt här,går inte följa på facebook.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
PelleT4
Posts: 8
Joined: 03 Oct 2013, 19:26
Firstname: Per
Surname: Lindberg
Location: Borås
Contact:

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by PelleT4 »

Tony wrote:kommer fortsätta med projekt här,går inte följa på facebook.

Haha det är lugnt, det ju alltid kul om det är lite fart på hemsidorna. Det går ju att kombinera, jag är även med i folkabussklubben och där syns trådarna också vilket bidrar till at hålla sidan lite levenade. Kolla här vad jag menar. http://www.typ2-klubben.com/

Mv Pelle CC
Per Lindberg
Post Reply