Presentera dig här, om du vill

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Mezzo
Posts: 19
Joined: 23 Mar 2005, 21:09

Post by Mezzo »

Hejsan

Johnny heter jag och bor i Upplands Väsby är 32 år.
Har precis inhandlat en clio sport -01. Helt underbar bil, har verkligen sökt efter en liten bil med mycket prestanda och clio sporten är precis vad jag var ute efter. Dock har jag gått och blivit en prestanda torsk på grund av en annan bil jag äger så clion kommer nog inte vara orörd så länge till är jag rädd för.

Arbetar som version och packeterings ansvarig över en produkt på ett företag i Stockholm.
Har precis hittat hit och blivit medlem i klubben. Ser fram emot att få åka på lite träffar framöver.
Perka
Posts: 108
Joined: 01 May 2004, 16:16

Post by Perka »

Tja!
Pär Kärrman heter jag, 22år gammal. Bor i kristineham detta klappsänkt 740 land.. HU! Jobbar som CNC-operatör. Gick Industriprog i gymnasiet. Å först när man börjat med bilar så insåg man vilken nytta man hade av de [:D]. Åker tyskimporteran Clio RSI, (vore föresten kul å veta hur många fler Rsi:er de finns i landet så nån som vet, hör av dig) har även en R12:a av 1976 års modell. Dock är den under renovering, bakaxelbygge är nuvarande sysselsättning.. tar ju lite tid att bygga från noll, men GOD hjälp av gurun Kent strandberg så vi är på god väg. Clio:n är de väl inte gjort mer med än Cup dämpare samt HR sänk fjädrar... lite öppnade andningsvägar in&ut. Å ne jag är inte medlem i detta tillfälle men ska fixa de snarast [:D][:D].. ja hopp de var väl mig i stort..

På återseende boy and girls!!

MVH//Perka
kent
Posts: 65
Joined: 06 Jan 2003, 13:19
Location: Sweden
Contact:

Post by kent »

Hej!
Kent Strandberg heter jag och bor i Kristinehamn. Jag är 37 år men jag känner mej inte en dag över 25 [:D]. Jag jobbar som CNC fräsare och montör. Min bil är en Borneogrön R12 TL från 74.
Mr X
Posts: 167
Joined: 14 Mar 2005, 00:46
Location: Sweden

Post by Mr X »

Hej!
Peter Nilsson heter jag och bor i Hässleholm som ligger i det underbara Skåne! Är 21 år gammal och kör en Megane Coupé -98 som det ändras på var månad allt eftersom pengarna ramlar in. EFtersom man studerar på högskolan i Kristianstad till lärare är ju budgeten som den är men ungefär 2500-3000:- i månaden brukar ju går till att ändra bilen. Är alltså rätt van vid att käka nudlar..[;)] Jobbar annars på en Shell-mack under helgerna där man ändå träffar rätt många kunder som är rätt inne på styling och tuning av både motorcyklar och bilar! sk*tskoj![8D]
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

Fredrik Salokangas heter jag och är 20år och bor i Borås. Studerar till husbyggare, går andra året för tillfället. Anledningen att jag är så "sen" i utbildningen är att jag gick en termin på Teknis, inriktning Teknik efter högstadiet, samt jobba inom byggbranchen 1,5 år.

Min bil är en svart Clio 16V -92, även kallad "Clittan", och den tycker om när jag tillfredställer den genom att trycka på gasen och ratta henne! :mrgreen:

Roger ut..

Kan tillägga att han som skrivit nedanför ej kör Clio längre, då den brann upp! :cry:
Last edited by Clio_fidde on 02 May 2006, 21:35, edited 2 times in total.
mundisum
Posts: 11
Joined: 23 Apr 2005, 16:42
Location: Sweden

Post by mundisum »

tjena. blev medlem idag[:)]. j-vla gött.
Anders Hidstrand heter jag å är 21. Bor i Borås och gick fordon karroseri.
så nu ska ja börja jobba lite o tjäna pengar så man har råd att fixa me den nyinköpta clion 16 ventilarn[;)] tröttnade på civic vtec så det blev renault istället[:D]
ha en förjävlig kväll alla goa gubbar o brudar me clios[;)]
jamofix
Posts: 40
Joined: 24 Apr 2005, 11:00

Post by jamofix »

Hej!
Tomas, 27år, bor med flickvän o hunden norr om sthlm. Jobbar som bilrekondare om dagarna, företaget jag jobbar med är inhyrt av Toyota, hehe alla säger då jo, varför har du inte en toyota då, nej,nej min släkt har ju clio så varför inte såklart.
Gillar att hålla på med bilar så man håller på med bilen som man haft mindre ett halvår men börjar ta lite fart nu :o)
A-K
Posts: 354
Joined: 11 Apr 2004, 19:56
Location: Göteborg

Post by A-K »

Ann-Kathrine Berner, kör numera en grå Clio 1,2 16 V -02:a. E min andra Clio, den förra var en nautilusblå 1,2, ägde den 6 månader o hann bara köra 500 mil med den. Hade gått 155 mil när jag köpte den.

Jobbar inom sjukvården, är Röntgensjuksköterska o jobbar med att rädda livet på folk som får hjärtinfarkt o bilen får ta mig till jobbet när jag har beredskap, ibland e det tur att polisen ej ser mig när jag kör som en dåre genom Gbg för att ta mig in snabbt.
Lagunan
Posts: 68
Joined: 21 Aug 2004, 23:48
Location: Sweden

Post by Lagunan »

Hej på er!

Heter Micke Bengtsson och är 23 år.
Är Lagunaägare sedan september ´04 och man kan väl kalla tiden mellan nu och sedan dess lite av "heaven n´ hell". När det är bra så är det jättebra och när det strular - ja då är det ordentligt.

Har ett enormt hockeyintresse men dock inte på elitserienivå. Hockeyallsvenskan är det som gäller och är styrelseledamot i supporterklubben Sledgehammers (Halmstad Hammers HC).

Jobbar inom en stor företagskedja i rollen som dataansvarig... fick tjänsten då jag är lite utav en datanörd. Gillar att snickra hemsidor (http://bea.sida.nu) och ja... typ det vanliga.

Kan väl nämnas att jag är en film-människa ut i fingerspetsarna. www.omfilm.net (sök efter Fenrirofhonkers).
User avatar
Steel
Posts: 301
Joined: 06 Apr 2005, 20:01
Location: Alingsås

Post by Steel »

Hej !
Det var ett tag sedan jag reggade mig i forumet.
Jag har idag betalt medlemsavgiften och är numera stolt medlem av ClubRenault Sweden.

Jag heter Johan och bor i Alingsås, jobbar på Bil-Nilsson som reservdelsman, som är auktoriserad Volvo & Renault-handlare i A-sås.
Grämer mig att jag inte närvarade på Gbg-träffen, men hade tyvärr förhinder.
Jag äger en Renault Mégane Sedan å.m 2004 med lite lull-lull monterat, 17tummare, sänksats mm.

Här är några biler på vagnen för er som missat min andra tråd: http://photobucket.com/albums/y159/Steelcorp/

Ha det gött!

Mvh. Johan
olda0178
Posts: 14
Joined: 23 Feb 2005, 12:56
Location: Sweden
Contact:

Post by olda0178 »

[:)]

En notorisk slutanvändare av kallnande lik till bilar.
Därför är mina inlägg ganska bittra.
Sorry Galz n Boyz, inget personligt. Men jag har en liten sketen Clio RN från 92, och jag tycker att den suger.

Om jag hade råd skulle jag köra Eldorado cab från början på 60-talet.
Det är bil det. Två ton plåt och v8 på hjul.
Någon gång hoppas jag på att ha råd med det.
User avatar
Hoffa
Posts: 20
Joined: 03 Jun 2005, 08:14
Location: Stockholm
Contact:

Post by Hoffa »

Hejsan!

Fick mailet idag att jag blivit medlem (#1493) så det är väll dags att presentera sig. Har läst lite innan här men aldrig skrivit. Ska kasta upp lite bilder och info så fort jag har tid att fota bilarna.

Morsan hade en Clio som jag började övningsköra i och det verkar ha satt sig på nått vis.

Just nu har jag två Clios, en vit (den snälla) och en svart (den elaka). [:)]

Den vita är en ClioI 1,4 RT. Inte mycket att skryta med förutom ljudet jag byggt i den, har mekat mycket med den och lärt mig mycket om bilar. Går bra och inte gett mig några större problem genom åren.

Den svarta är en ClioII 2,0 16V Renault Sport FasII (tror jag det fullständiga namnet är [:)]). Ja, den har ju ungefär 100 hästar mer och är lite roligare att köra.

Jag bor i Stockholm, fyller 26 om bara några dagar och jobbar i Telekombranschen.

EDIT: Skrev om inlägget eftersom hälften av alla tecken blev konstiga {"#£ istället. Hoppas det funkar bättre nu.
User avatar
Mr. Pink
Posts: 216
Joined: 07 Mar 2003, 21:01
Location: Täby
Contact:

Post by Mr. Pink »

En 21 årig r5 galning som bor i Täby norr om Stockholm.
Övningskörde en hel del med familjens r5 GTS och när körkortet kom blev det så småningom en egen GTE.
Nu drygt två år senare så har GTE:n fått sällskap av en GT-Turbo.[:D]
En Clio finns också i familjen samt en utböling i form av en toyota avensis.
User avatar
Mackan71
Posts: 87
Joined: 16 May 2005, 13:44
Location: Göteborg

Post by Mackan71 »

Tja

Marcus från GBG.
Har nyligen inhandlat en Clio 16V-91 som skall fixas till(lite rost och andra små saker) har satt i SAM,s stora Chip(Har såna till salu om någon vill Köpa passar även R19 16v) spec byggt avgassysten från söderqvist racing plus Sportluftfilter.
kent971
Posts: 3
Joined: 18 Apr 2005, 14:25
Location: Sweden

Post by kent971 »

Hejsan hej.
Heter kent är 26 år och kommer från härnösand. utbildad... massa utbildad i det mesta, plockade ut en magister examen i data teknik förra året och funderar på att läsa 5 poäng till för att få en högskoleexamen i matte. ;)

Min första bil var en blå ford fiesta som var blå och inte mycket mer, sedan när jag fick fast jobb (jobbar på comhem) så bestämde jag mig för att köpa en ny bil som var mer än bara blå. Gick länge och var sugen på en saab 93 men det vart en renault istället.

Min bil är en Renault Megané classic 2.0RT ... som är blå.
inte så mycket gjort med den, bytt stereo, nya blåa högtalare, blå baslåda och blått slutsteg. Planerar lite mer när mer tid finns tillgängligt.

jag tycker om blått. :D
Post Reply