DET är billigt med bil i Tyskland! Importera??

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Renå-mannen
Posts: 68
Joined: 22 May 2003, 20:52
Location: Sweden

DET är billigt med bil i Tyskland! Importera??

Post by Renå-mannen »

Jag var inne på www.mobile.de , det är verkligen billigt med bilar i tyskland. Jag såg b.l.a. en R19 16v Cabrio för under 30`000kr, sen såg jag ett antal R19 16v, clio 16v under 20`000kr, Frågan är skall man importera nästa gång? Är det någon som vet hur mycket det kostar att få den svensk reggad? Måste man bygga om massor på bilen för att få den svensk reggad?
MVH KIM
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Jag jobbar med ett företag här på Alnön som håller på med just sådant.

www.auto-mobile.se

2170 kostar det att regga om den. Sedan tillkommer även skrotavgift 1500:-,skyltavgift 120:- och registerhållningsavgift 35:-.

Frakten från hamburg vad vi tar är ca 6-7000:- sen ska juh bilen fraktas till hamburg också. Min bil skulle köras 30mil enkel resa...det kostade ca 1500:-

Då har du ett litet humm om va det kostar...och du behöver inte bygga om något på bilen =)
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jag såg en r1916v cab för under 9000.!!! lite clio williams, r25 turbo, 21 turbo quadra .
Renå-mannen
Posts: 68
Joined: 22 May 2003, 20:52
Location: Sweden

Post by Renå-mannen »

Det är alltså "bara" att åka ner till Tyskland, köpa en bil, åka hem, reg.bes på bilprovningen 2170:-, Betala skrotavgiften 1500:-, Skyltavgiften 120:-,registerhållningsavgift 35:-.
Summa: c.a. 3825:-
Mvh
User avatar
Widar
Posts: 94
Joined: 13 Feb 2003, 22:32
Location: Sweden
Contact:

Post by Widar »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Renå-mannen</i>
<br />Det är alltså "bara" att åka ner till Tyskland, köpa en bil, åka hem, reg.bes på bilprovningen 2170:-, Betala skrotavgiften 1500:-, Skyltavgiften 120:-,registerhållningsavgift 35:-.
Summa: c.a. 3825:-
Mvh
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tänk på att det tillkommer bensin dit ner, färja, mat, uppehälle, bensin till bilen hem, färja till den o.s.v.
Räkna med runt 10.000:- i totala kostnader, då blir du nöjd om du kommer under det! [:)]

mvh
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Tänker du dra bilen i ett snöre hem ? för att åka på väg fodrar du änen en tillfällig försäk + skatt från ty till swe
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Precis som dom säger ...det tillkommer lite kostnader också...som Bensin Mat och Logi...men annars...jao typ...
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br />Tänker du dra bilen i ett snöre hem ? för att åka på väg fodrar du änen en tillfällig försäk + skatt från ty till swe
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> bilsläp!
Renå-mannen
Posts: 68
Joined: 22 May 2003, 20:52
Location: Sweden

Post by Renå-mannen »

Var betalar man skrotavgiften? Är det också hos bilprovningen?
MVH
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Renå-mannen</i>
<br />Var betalar man skrotavgiften? Är det också hos bilprovningen?
MVH
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">man får hem en räkning från vv
Renå-mannen
Posts: 68
Joined: 22 May 2003, 20:52
Location: Sweden

Post by Renå-mannen »

Tack för alla svaren!!! [:)] [:)]
MVH
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Robin</i>
...och du behöver inte bygga om något på bilen =)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Om bilen inte har sidoblinkers måste man väl sätta dit det? (Rätta mig om jag har fel...) Men det är väl typ det hela...
Leonard
Posts: 2
Joined: 31 May 2004, 19:36
Location: Finland

Post by Leonard »

Det enda som oroar mig med import är vintern. [:)] Klarar t.ex. en tysk Mégane -98 våra vinterförhållanden (typ Sundsvall)?

Kan man vänta sig att motorvärmare och kupévärmare finns?

Räcker varmluften till för att hålla alla rutor fria från imma?

Nya dubbade vinterdäck får man självfallet lägga till på budgeten om man handlar i Tyskland. [:D]
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

bara för att dom säljs i olika länder,så betyder inte det att bilen är totalombyggd,det kan bli kallt i tyskland åxå...hur många bilar säljs i sverige med motor värmare och dylikt...
petter
Posts: 19
Joined: 18 Feb 2004, 23:57
Location: Sweden

Post by petter »

har också funderat i sådana banor om min framtida bil, men kom på att det finns så mycket elektronik och sk*t som talar med en på tyska och det vet jag inte om jag har någon större lust med.
Post Reply