Renault på svarta listan

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

gonil
Posts: 28
Joined: 24 Nov 2007, 17:49
Location: Skogås

Post by gonil »

Så var man inne och försämrade statistiken. :oops:
vänster spindelled glapp.
Jag har en Scenic 00 som gått 10200 mil
Göran Nilsson Renault Scenic -00 och Volvo V70 Classic -08
tiger_elin
Posts: 17
Joined: 06 Mar 2008, 21:57
Location: Fotskäl

Post by tiger_elin »

Jag är ledsen att behöva säga det, men även min Laguna har försämrat statistiken... Fast iaf inte pga de "vanliga" grejerna, som spindelleder osv.

Jag var inne med den på besiktning förra veckan. Vänster parkeringsbroms var helt ur funktion, och dimljusen var fel riktade.

Jag visste att det var nåt fuffens med handbromsen, då den helt plötsligt gått mkt lättare än vanligt. Fast eftersom det ändå var dags för besiktning om bara ett par veckor, tänkte jag att jag lika gärna kunde rätta till det efteråt. :oops: Nu är den iallafall lagad!
Elin Eriksson
Fotskäl

Renault Laguna -02
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

På min verkstad och flera av mina kunder har lagt årsservicen någon vecka innan besiktningen, då slipper man fel få besiktningen.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Nästa måndag ska jag beskitiga två Renaulter. Men de lär inte komma med i någon statisk, eftersom de har kommit upp i en respekabel ålder som 28 respektive 27 år. (Det är rena barnarovet att åka omkring i en Renault som är mindre än 18 år gammal. :lol: )
Det är Diesel-Doris och 30TX nr:2 som ska besiktigas. :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
akoi
Posts: 88
Joined: 02 Dec 2007, 20:54
Location: Siljansnäs

Post by akoi »

Har idag förbättrat statestiken för Renault,,gick genom prickfritt.Visserligen var besiktningsmannen i bra julstämning och lät Lagunan passera fast vänster handbroms tog dåligt :)
Last edited by akoi on 22 Dec 2008, 21:35, edited 1 time in total.
Akoi
Laguna 3 1.5dci -11
Ford Puma -98
Mercury Cougar -69
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

jag fick en tvåa för felaktig ljusbild (jag såg ingen skillnad)

förra året blev jag underkänd p.g.a kärvande yttre dörrhandtag..


att jag alltid får surgubben här i Lund gör ju inte besiktningen mycket lättare....
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Å' så var man hos bilprovningen idag med räserbussen! 1992års modell 282800km, och bruxare hos en bil mek, underhåll när något pajjar :oops:
2 st gubbar var det som besiktigade och de sa... -Du måste vara den ende i sverige som har trimmad V6, Eibach sänkfjädrar och ställbara Bilstein på en Espace
Blankt papper så den förbättrar statistiken :D
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
tiger_elin
Posts: 17
Joined: 06 Mar 2008, 21:57
Location: Fotskäl

Post by tiger_elin »

Dennis wrote:Å' så var man hos bilprovningen idag med räserbussen! 1992års modell 282800km, och bruxare hos en bil mek, underhåll när något pajjar :oops:
2 st gubbar var det som besiktigade och de sa... -Du måste vara den ende i sverige som har trimmad V6, Eibach sänkfjädrar och ställbara Bilstein på en Espace
Blankt papper så den förbättrar statistiken :D
Haha bra jobbat! :D
Min bil ska besiktigas imorrn, jag hoppas (och tror) att den ska klara sig!
Elin Eriksson
Fotskäl

Renault Laguna -02
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Dennis wrote:282800mil...
:shock:
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

:lol: Km ska det ju vara, men 0,1 och 0,0 i co och 28 i hc vid lambda 1,0 är ju hyfsat på gamla "sursexan" som är så bespottad i volvosammanhang 8)
Den har förnärvarande rullat på ca:300 mil sedan fulmecket efter lagersnurret på Sviestad när jag fick åka skämsrep efter Tony hem. Men jag förberedde dom på bilprovningen om att nästa gån så sitter det motor med ännu värre orr i. Kommentaren var.. -Hur ska du klara det utan turbo eller kompressor? Nää det går nog inte sa jag glatt :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Dennis wrote::lol: Km ska det ju vara, men 0,1 och 0,0 i co och 28 i hc vid lambda 1,0 är ju hyfsat på gamla "sursexan" som är så bespottad i volvosammanhang 8)
Den har förnärvarande rullat på ca:300 mil sedan fulmecket efter lagersnurret på Sviestad när jag fick åka skämsrep efter Tony hem. Men jag förberedde dom på bilprovningen om att nästa gån så sitter det motor med ännu värre orr i. Kommentaren var.. -Hur ska du klara det utan turbo eller kompressor? Nää det går nog inte sa jag glatt :lol:
Har du bara bytt lager ?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Ja! och beg. inkörda på annan vev slängde jag dit. Synd att offra nya :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
tiger_elin
Posts: 17
Joined: 06 Mar 2008, 21:57
Location: Fotskäl

Post by tiger_elin »

Min Laguna var på besiktnging igår, och klarade sig helt utan anmärkning! Den fick t.o.m beröm för att den var så fin undertill... :D
Elin Eriksson
Fotskäl

Renault Laguna -02
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Dennis wrote:Ja! och beg. inkörda på annan vev slängde jag dit. Synd att offra nya :lol:
:D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stymie »

Så var blådåren inne hos SBP igen. Kom ut helskinnad utan anmärkning. Han sa att nästan alla "nya" bilar åker dit på samma sak, rostiga skivor ibak samt bussningar till krängningshämmarna. På min oldie såg det i alla fall bra ut :-)

Skönt att lyfta statistiken lite åt rätt håll.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply