R19 modeller

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
joff
Posts: 3
Joined: 21 Aug 2003, 09:05
Location: Sweden
Contact:

R19 modeller

Post by joff »

Hejsan
satt oh kollade runt lite ,,vill helst få tag i en R5 GTE men det ser tungt ut att hitta någon inom 40 mil fån mig.

men R19 finns det mer av frågan är bara vad de olika modellerna betyder.
ec TXE .GTS europa osv

Jag har provat att söka på forumet men får inte fram något tacksam för hjälp eller en länk som förklarar

tackar
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

TXE,GTS,RT o alla de e olika utrustningsnivåer samt olika motorer
joff
Posts: 3
Joined: 21 Aug 2003, 09:05
Location: Sweden
Contact:

Post by joff »

Jo det har jag förstått men vad står de olika beteckningarna för,,,

Hk och utrusning

så att man vet skillnaden vad man skall titta efter..

mvh
Johan
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

GTS och TXE är R19 av phase 1, medan RN och RT är phase 2.
Europa-modellen är phase2 och innebär bl a vinge bak, alu-fälgar, tröskelbreddare, metallic och lite annat lull-lull. Snyggt! [:p]
Maila din adress till mig så kan jag skicka över lite info, typ tekniska data, utrustningslistor och lite jämförelser mellan olika modeller/årsmodeller!
Denniz
Posts: 12
Joined: 02 Jul 2004, 18:59
Location: Sweden

Post by Denniz »

är en R19 16V -93a som gått under 15 tusen mil nått att ha??? letar efter min första bil och har hittat en som ser bra ut iaf, ska provköra den i helgen. nått jag bör tänka på att kolla extra noga??[8D]
Tobbe
Posts: 48
Joined: 07 Dec 2002, 17:11
Location: Sweden
Contact:

Post by Tobbe »

Hjullager är väl ganska vanligt att man behöver byta runt dom milen vad jag vet.
Denniz
Posts: 12
Joined: 02 Jul 2004, 18:59
Location: Sweden

Post by Denniz »

ok, tack för den informationen, det är ju ett utgift man mer än gärna slipper när man köpt "ny" bil.
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Ja hjullager har jag bytt tre på min Clio, det första rök runt 15.000 mil och det verkar väl vara samma på R19. Är bara vänster fram kvar att byta nu. Angående motorn så tycker jag den är kanon! Har inte gjort nånting på den, vattenpumpen rök och då passade jag på att byta kamremmen samtidigt och nu är det förmodligen dags att byta en packbox bakom svänghjulet då det läcker. Men i övrigt går den som en klocka och har gjort det, iaf så länge den varit i min ägo och jag har kört ca 6.000 mil med den, har rullat 18.800 mil snart.
Post Reply