Hur lång tid?

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Jag ska höra vad som har hänt beklagar att det tagit tid.
Klart att det är rätt klubb för dig :D kom på någon av träffarna i sommar så kan du bilda dig en egen uppfattning.... hursomhellst välkommen
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

vickan wrote:nu har man då äntligen efter mycket å lång väntan blivit medlem(20 dec-16 jan) och kan logga in på hemsidan..välkomstpaketet har dock inte visat sin närvaro än :(
börjar tyvärr fundera om detta är rätt klubb för mig
ja det kan man tycka ibland,man undrar om det är på "frivillig"basis lr "nu har det gott så lång tid att jag måste"...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
vickan
Posts: 77
Joined: 30 Dec 2005, 08:50
Location: Skänninge,Östergötland

Post by vickan »

ja jag undrar vad rimlig väntetid är..även om det sköts på frivillig basis.
betalade 20 dec-05 och har inte sett röken av välkomstpaket(35 arb.dagar)
:? men kan ju logga in på medlemssidan så jag ska väl inte gnälla :)
Viktoria Lindquist-Skänninge- åker Renault Dauphine 1959
*medlem nr 1625*
User avatar
vickan
Posts: 77
Joined: 30 Dec 2005, 08:50
Location: Skänninge,Östergötland

Post by vickan »

en liten fråga bara..vad är rimlig väntetid på välkomstpaketet :?: :?:
finns det nån därute som kan svara på den så vore jag glad...
Viktoria Lindquist-Skänninge- åker Renault Dauphine 1959
*medlem nr 1625*
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jasså har dom inte fått tummen ur ännu...dom som e frivilliga borde kunna svara på det...men det kanske inte finns några.. :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Har pratat med den ansvarige och paketen var enligt han på väg ut.


Tony om du vill så är det bara att engagera dig i klubbverksamheten vi behöver all hjälp vi kan få.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
vickan
Posts: 77
Joined: 30 Dec 2005, 08:50
Location: Skänninge,Östergötland

Post by vickan »

ja nu har man ÄNTLIGEN fått välkomstpaketet...fick bara vänta från 20 dec-16 feb..är lite dålig på matte :lol: men inte är det 10-15 arbetsdagar.
Jag vet att allt sköts på frivillig basis och folk har säkert annat att göra men att behöva vänta nästan 2 månader känns inte bra.
Blev dålig start för mig i denna klubb.
Viktoria Lindquist-Skänninge- åker Renault Dauphine 1959
*medlem nr 1625*
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Så här skulle du kunna ha gjort istället för att skriva en massa gnällinlägg:

"jag märker att något inte funkar riktigt bra här, är det nånting jag som medlem kan hjälpa till med för att få detta att funka?"

Det är tråkigt att engagera sig i klubbens verksamhet när den enda uppmärksamhet man får är gnäll när saker INTE funkar.......
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

haha kan inte ta lite kritik,vem som helst hade väl blivit lite irriterad över att vänta flera månader på något dom lagt pengar i förskott på...de hade jag blivit...hade inte du det :?:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Det är tråkigt att det tog så lång tid och det är något som skall gå snabbare.

Håller med t80196 att nästan den ända gången mar hör något är när det inte gått som planerat... det är lite tråkigt...


Jag har skrivit det tidigare . det finns altid saker som man kan hjälpa till med så om vi alla hjälps åt så får vi en ännu bättre renaultklubb.


Vickan
en en gång välkommen till klubben... din start i klubben blev lite knagglig men der bli kommer bara bättre och bättre :D hoppas vi ses på någon av sommarens träffar

Mvh
Magnus
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

Vi ger väl även beröm när saker är bra. Hittade några snabba exempel här:

Julklappen
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... t=julklapp

Nya forumet
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4069

Så vi ger ju inte bara kritik...
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
User avatar
vickan
Posts: 77
Joined: 30 Dec 2005, 08:50
Location: Skänninge,Östergötland

Post by vickan »

t80196 skrev:Så här skulle du kunna ha gjort istället för att skriva en massa gnällinlägg:

"jag märker att något inte funkar riktigt bra här, är det nånting jag som medlem kan hjälpa till med för att få detta att funka?"

Det är tråkigt att engagera sig i klubbens verksamhet när den enda uppmärksamhet man får är gnäll när saker INTE funkar.......


jag har ringt till både Mats Dahlberg och Mats Nilsson för att höra mig för vad som hänt(i mitten på januari) och ändå har det tagit så lång tid.
Jag har full förståelse för att saker å ting tar tid när man sköter det på frivillig basis och det lilla jag sett på denna sida så har ni gjort ett bra jobb.
Tyvärr blev min start här lite tråkig,så vi får väl se hur året utvisar sig.
Jag är vanligtvis inte den som gnäller på folk men tycker ändå att det blev lite väl lång väntetid..Hoppas kunna lägga detta bakom oss.
Viktoria Lindquist-Skänninge- åker Renault Dauphine 1959
*medlem nr 1625*
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Japp nu tittar vi framåt till sommarens alla roliga träffar.... snart så börjar de.. tjohoo
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply