Klubbens arkiv

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Kan det bli sämre :?: :?:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Om jag är ledig det året årsmötet blir,kan jag ta på mig jobbet att inventera skåpet,eftersom det står och samlar damm, kan jag ta med mig det och göra jobbet......
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Tony wrote:Om jag är ledig det året årsmötet blir,kan jag ta på mig jobbet att inventera skåpet,eftersom det står och samlar damm, kan jag ta med mig det och göra jobbet......
Låter bra :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Detta med inventeringen har varit PROTOKOLLFÖRT att STYRELSEN skall göra. Ni som vill kan logga in på medlemsidan och läsa - 2001 §12 , 2002 och 2003 bortslarvadeprotokoll, 2004 §15, 2005 ej prot.förd
Det går säkert att upphäva detta beslut på ett årsmöte om man finner det lämpligt.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Förr fanns det en ledamot i styrelsen som ansvarade för arkivet.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Va inte det innan det blev Club renault sverige, alltså på Svenska Renault klubbens tid :?:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Dennis wrote:Va inte det innan det blev Club renault sverige, alltså på Svenska Renault klubbens tid :?:
Det var på Svenska Renault klubbens tid.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Bra! Jag har sparade protokoll även från den tiden.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Kommer styrelsen att leva upp till sitt åtagande att inventera klubbarkivet innan årsmötet?
Läste i 2004 årsmötesprotokoll att styrelsen skulle inventera klubbarkivet till nästa årsmöte. I förra årsmötetsprotokollet stod det inget om något klubbarkiv.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Hinner vi göra det så gör vi det.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

mange wrote:Hinner vi göra det så gör vi det.
Ni(styrelsen) får prioritera om Eran fritid.
Ser jag ingen inventeringslista på årsmötet.
Då kommer jag att anta att klubbarkivet är plundrat och är ett minne blått för oss medlemmar. :cry: :cry: :cry:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

jag förstår att detta kommer som en chock för dig men vi har vanliga jobb att sköta.
Angagemanget i renaultklubben sker på fritiden och ibland så räcker inte tiden till och då måste det prioriteras..... så att prioritera om en tidning skall ut eller om klubbarkivet skall inventeras ser jag som ett enkelt val....
Grejerna finns kvar och kommer att inventeras.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

mange wrote:jag förstår att detta kommer som en chock för dig men vi har vanliga jobb att sköta.
Angagemanget i renaultklubben sker på fritiden och ibland så räcker inte tiden till och då måste det prioriteras..... så att prioritera om en tidning skall ut eller om klubbarkivet skall inventeras ser jag som ett enkelt val....
Grejerna finns kvar och kommer att inventeras.
jo men ni får akta er så ni inte blir utbrända då,jag trodde att om man gick med i en styrelse skulle man ha något intresse att göra nåt i styrelsen,lr ??
det är minst 5år sedan det skulle göras om ni inte har haft någon som helst fritid på den tiden skulle jag söka ett nytt jobb. 1min ledig om dagen ger minst 30timmar på 5 år... så skyll inte på att ni har jobb,då har ni inte tid att vara med i styrelsen...Det är vad jag tycker....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Mr X
Posts: 167
Joined: 14 Mar 2005, 00:46
Location: Sweden

Post by Mr X »

Jag är själv med i som sekreterare och webmaster i en sportdykarklubb samtidigt som jag studerar på heltid och jobbar varannan helg på en bensinstation. Utöver sekreterarposten och webmasterposten deltar jag även vid rekryteringar och planerar med en annan person klubbens dykningar.

Kontentan av det hela: SKyll ine på att man har jobb, om man inte har tid ska man inte vara med i en styrelse...
Peter Nilsson
Hässleholm
CRS-medlem nr: 1450
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Om man är missnöjd med styrelsens arbete finns det ju alltid möjligheten att byta ut styrelsen på årsmötet och själv kliva in för att styra upp verksamheten på ett bättre sätt.

Det synes vara mer konstruktivt än att gnälla på ett forum!
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
Post Reply