Klubbens arkiv

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Förslag lämnas helst till valberedningen.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

t80196 wrote:Om man är missnöjd med styrelsens arbete finns det ju alltid möjligheten att byta ut styrelsen på årsmötet och själv kliva in för att styra upp verksamheten på ett bättre sätt.

Det synes vara mer konstruktivt än att gnälla på ett forum!
gnäller inte för jag gillar det,det är självförvållat som jag ser det,att mottaga nya medlemmar genom att låta dom vänta ett kvartal, ser väldigt fint ut,lr ta själv på sig att inventera något år efter år efter år i mer än 5års tid utan att göra något,det går ju ta hjälp om man inte har tid till det,tycker du inte det själv ???
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Det är det som är det tråkiga inom klubbarbete, det finns alltid folk som gnäller och kritiserar (rätt eller orätt), istället för att komma med initiativ, som till exempel: jag ser att ni inte har hunnit med att inventera klubbarkivet, kanske jag kan göra det åt er.

Det måste inte bara vara styrelsen som gör jobb i en klubb, alla får faktiskt vara med och hjälpa till.
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

t80196 wrote:Det är det som är det tråkiga inom klubbarbete, det finns alltid folk som gnäller och kritiserar (rätt eller orätt), istället för att komma med initiativ, som till exempel: jag ser att ni inte har hunnit med att inventera klubbarkivet, kanske jag kan göra det åt er.

Det måste inte bara vara styrelsen som gör jobb i en klubb, alla får faktiskt vara med och hjälpa till.
Håller med... ibland kan det kännas otacksamt... men hursom så kommer klubbarkivet inventeras och det är tråkigt att det inte har utförts men ibland så finns inte tiden.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

t80196 wrote:Det är det som är det tråkiga inom klubbarbete, det finns alltid folk som gnäller och kritiserar (rätt eller orätt), istället för att komma med initiativ, som till exempel: jag ser att ni inte har hunnit med att inventera klubbarkivet, kanske jag kan göra det åt er.

Det måste inte bara vara styrelsen som gör jobb i en klubb, alla får faktiskt vara med och hjälpa till.
Så ni har inte ens tid att be om hjälp :?: :?: måste vi fråga er,står ju i protokoll från årsmöte att ni tar på er att göra allt...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg: det är tillåtet för medlemmar att vara initiativrika och komma med förslag till förbättringar och hjälpa till att genomföra dem.

Upprepar det igen, för det tycks inte gå in:
Om man ser något som inte funkar varför inte ta initativet och erbjuda sig att hjälpa till?

Men det är ju naturligtvis enklare att gnälla på forumet ........
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Det är faktiskt så att det ÄR protokollfört ATT styrelsen SKALL inventera det.
Men det vore väl lämpligt att riva upp det protokollförda beslutet på årsmötet och ha en allmän medlemsträff då huvudinriktningen vore att inventera och titta på filmmaterialet :D
Då behöver ju inte styrelsen offra något av sin dyrbara fritid på något så tråkigt som klubbarbete :roll:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

t80196 wrote:Som jag skrev i mitt tidigare inlägg: det är tillåtet för medlemmar att vara initiativrika och komma med förslag till förbättringar och hjälpa till att genomföra dem.

Upprepar det igen, för det tycks inte gå in:
Om man ser något som inte funkar varför inte ta initativet och erbjuda sig att hjälpa till?

Men det är ju naturligtvis enklare att gnälla på forumet ........
Jag har hela tiden trott att styrelsen skulle klara av att inventera klubbarkivet eftersom det står i årsmötetesprotokollen. Varför tog styrelsen på sig denna uppgift? :?: Det var bättre att styrelsen sa ifrån att detta ror vi inte i land, vi behöver medlemmarnas hjälp till detta. Hade styrelsen varit rak och ärlig hade denna diskussion aldrig kommit på tal.
Jag gnäller inte, jag påpekar bara på sånt som inte står rätt till.
Om styrelsen råkar på ett problem som de inte kan lösa är det bästa att medlemmarna får reda på detta problem. Det kan finnas någon eller några hjälpsamma medlemmar som kan lösa problemet. Det sämsta är att försöka att tigga ihjäl eller försöka gömma undan problemet. För då blir det bara värre.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

"Då behöver ju inte styrelsen offra något av sin dyrbara fritid på något så tråkigt som klubbarbete"

Suck.....
Ja...just det, det är ju bara styrelsen som skall utföra klubbarbetet, de andra medlemmarna skall bara stå passiva och gnälla när saker inte händer.......

Upprepar det igen, för det tycks inte gå in:
Om man ser något som inte funkar varför inte ta initiativet och erbjuda sig att hjälpa till?

Jag hoppas att alla ni som vet så mycket, har delgivit valberedningen att ni gärna är med och deltar i styrelsearbetet så den nuvarande värdelösa styrelsen kan få sparken och duktiga förmågor äntligen kan få ta över.
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
Mr X
Posts: 167
Joined: 14 Mar 2005, 00:46
Location: Sweden

Post by Mr X »

Ett inlägg som uppfattas som et klagande men märkt att det ej är det utan bara en nyfiken undran.

Hur mycket tid lägger ni styrelsemedlemmar ner i timmar på "klubbarbete" i månaden?
Peter Nilsson
Hässleholm
CRS-medlem nr: 1450
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Mr X wrote:Ett inlägg som uppfattas som et klagande men märkt att det ej är det utan bara en nyfiken undran.

Hur mycket tid lägger ni styrelsemedlemmar ner i timmar på "klubbarbete" i månaden?
dom har nog inte tid att svara.. :lol: :lol: du vet det kanske kommer som en chock men dom har faktiskt jobb... :wink: :wink:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Mats wrote:Kruxet är att det är på 16mm film så det är inte helt tvärenkelt.
http://www.bgavideo.com/Smalfilm.html
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Tony wrote:
Mats wrote:Kruxet är att det är på 16mm film så det är inte helt tvärenkelt.
http://www.bgavideo.com/Smalfilm.html
Renault-handlaren(tom 1981) i Åmål har två filmer, som handlar om Renault 30 och Alpine-bilarna som kördes på Le Mans.
Det vore roligt att ha de gamla Renault-filmerna i kronologisk ordning på DVD. Tekniken verkar att finnas.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

:D Smalfilm överförd på video/dvd hade ju varit kanon för klubben att sälja till medlemmarna. Finns ju möjlighet både i Lidingö, GBG å Gävle enligt länken som Tony skickade in. Har en DVD med Volvo :oops: , gamla grejor, men roligt att se gammal reklam där dom låter en volvo dyka på nosen...krocktest :lol:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Det känns skönt att inventeringen är igång av arkivet. :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Post Reply