Vill du hjälpa till att uppdatera modellregistret?

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Vill du hjälpa till att uppdatera modellregistret?

Post by SiteAdmin »

EDIT: Detta är en splittrad tråd...

8) Tony, du har ju 2st R5. Skriv allt du kan om R5 och maila till klubben så fyller vi på Modellprogrammet på hemsidan. Info om R5 saknas nämligen.

Frivilligt bidra och jobba gratis vore väl fint!! :roll:


Vickan: Som Mange skriver, det kommer. Dock har det tagit lite FÖR lång tid för att vara försvarbart.
Last edited by SiteAdmin on 16 Feb 2006, 21:22, edited 1 time in total.
Site Admin - Håller koll på forumet
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jo visst har jag 2 r5or GTE dessa kan jag väl skriva om,men jag antar att modellexperten är mer insatt än jag på detta....du har ju haft en femma åxå som jag inte vet något om...
Last edited by Tony on 15 Feb 2006, 17:42, edited 1 time in total.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

mange wrote:Har pratat med den ansvarige och paketen var enligt han på väg ut.


Tony om du vill så är det bara att engagera dig i klubbverksamheten vi behöver all hjälp vi kan få.
Jaha vad kan man hjälpa till med då..alla bor ju i stockholm..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Tony wrote:antar att modellexperten är mer insatt än jag på detta....
Bara för att det står "modellexpert" på hemsidan behöver det inte alltid betyda att man kan allt om bilen. Finns med största säkerhet de som kan en hel massa mycket mer om första versionens Clio än jag gör. Det har inte hindrat mig från att försöka hjälpa till.

Man gör så gott man kan helt enkelt.

Ursäkta om det driftade lite OT.

/"Volontärexperten"
Mattias Nordenström - Nordenström Racing
Bilar: Renault Clio 16V -92, Renault Clio 1.4 -01, BMW M3 E36 -98
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Norden wrote:
Tony wrote:antar att modellexperten är mer insatt än jag på detta....
Bara för att det står "modellexpert" på hemsidan behöver det inte alltid betyda att man kan allt om bilen. Finns med största säkerhet de som kan en hel massa mycket mer om första versionens Clio än jag gör. Det har inte hindrat mig från att försöka hjälpa till.

Man gör så gott man kan helt enkelt.

Ursäkta om det driftade lite OT.

/"Volontärexperten"
nej visst,tex ja kan ju skriva om femman men har ingen aning om hur dom andra versionerna på femmor är..måste finnas någon som har något,skrivet info som man kan ta från,tex olika utrustningar och årtal osv...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Tony wrote:nej visst,tex ja kan ju skriva om femman men har ingen aning om hur dom andra versionerna på femmor är..måste finnas någon som har något,skrivet info som man kan ta från,tex olika utrustningar och årtal osv...
hehe, efter 5 (6?) år är det fortfarande ingen som skrivit nåt om R5 i modellregistret. Så om du vill (helt frivilligt alltså) påta ner ett par rader om dina modeller vore det kanon! Bara o maila till klubben. :)

R5:an är ju trots allt en himla "bred modell". Att kunna hela omgånget av modeller är ju på tok omöjligt skulle jag vilja påstå. :wink:
Site Admin - Håller koll på forumet
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Ja! komm igen nu, borde väl va nå'n som sitter o vet div. årtal mod.bet. motorer osv. R-5:an är ju troligen Renaults näst mest producerade bil,4L borde vara fler tillverkade.Jag själv kan de små väldigt dåligt.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Är urkass på utrustning osv på de olika modellerna men vill ni veta något om cupen kanske jag kan hjälpa till, juniorcupen vill säga. Den de körde för urminnes tider sedan är jag inte heller så hemma på :roll:

Bara en tanke som sagt, rör väl inte modellen så mycket.
Mattias Nordenström - Nordenström Racing
Bilar: Renault Clio 16V -92, Renault Clio 1.4 -01, BMW M3 E36 -98
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Troligen intressant för många att veta att denna relativt motorsvaga bil var riktigt duktig på bana och att det går att göra set upp så även en gammal tant bil blir riktigt rolig.Alla tips får sedan sammanställas av Joel.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Bara att maila på web@club...

Jag hade förresten påtat ner 3-4 A4-sidor med A L L info om Clio I (inkl. alla Williamsmodeller) och Clio II för ca 1,5 år sedan. Alla motorer, alla karosser och alla varianter.

Vad händer: Jo, min dator kraschar. Hårddisken gav upp totalt. Har lyckats få tillbaka lite bilder - det var det enda tyvärr. Kändes inte allt för kul. Lade säkert en veckas tid på att samla info, jämföra fakta mellan olika länder osv osv. Grodorna hoppas friskt ur munnen vill jag minnas haha!!

Ja, sen dog intresset "fett mycket" för att skriva om allt. Idag har jag glömt allt. Nån som vill börja om? :P
Site Admin - Håller koll på forumet
Teemu
Posts: 508
Joined: 10 Dec 2005, 00:21
Location: Hallsberg

Post by Teemu »

man bör ha backup på sina saker som man vill ha kvar :)
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Teemu wrote:man bör ha backup på sina saker som man vill ha kvar :)
Tyvärr så kraschade den typ 1-2 dagar efter jag var klar. Har kvar en del backuper på CD/DvD, men tyvärr inte allt.

Visst, men kan fixa Raidsystem eller daglig backup via XP - lätt o vara efterklok haha
Site Admin - Håller koll på forumet
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Tony wrote:
mange wrote:Har pratat med den ansvarige och paketen var enligt han på väg ut.


Tony om du vill så är det bara att engagera dig i klubbverksamheten vi behöver all hjälp vi kan få.
Jaha vad kan man hjälpa till med då..alla bor ju i stockholm..
Det jag menar e att man kan hjälpa till på olika sätt t.ex. hjälpa till med modellprogram skriva ner några rader och skicka till renomé ordna träffar (allt från fika på stan till "stora" träffar) m.m m.m.

Angående modellprogrammet så kanske ingen kan allt men många kunskaper kan säkert vävas ihop till spännande fakta :D


En Annan sak som jag tänkt på är att alla medlemmar där ute i landet har säkert en massa ideer vad man kan göra inom klubben, ventilera dessa så kanske några av ideérna kan hjälpa till att göra klubben ännu bättre
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:
Tony wrote:
mange wrote:Har pratat med den ansvarige och paketen var enligt han på väg ut.


Tony om du vill så är det bara att engagera dig i klubbverksamheten vi behöver all hjälp vi kan få.
Jaha vad kan man hjälpa till med då..alla bor ju i stockholm..
Det jag menar e att man kan hjälpa till på olika sätt t.ex. hjälpa till med modellprogram skriva ner några rader och skicka till renomé ordna träffar (allt från fika på stan till "stora" träffar) m.m m.m.

Angående modellprogrammet så kanske ingen kan allt men många kunskaper kan säkert vävas ihop till spännande fakta :D


En Annan sak som jag tänkt på är att alla medlemmar där ute i landet har säkert en massa ideer vad man kan göra inom klubben, ventilera dessa så kanske några av ideérna kan hjälpa till att göra klubben ännu bättre
:lol: En del av oss medlemmar ute i landet ventilerar en massa idéer, men det behövs trots allt någon slags samordnare - eller någon slags kommunikation mellan medlemmarna å styrelsefolket - och feedback/info.
Ett slags nyhetsbrev till medlemmarna skulle inte skada - eller kanske lite kontinuerliga skriverier under "aktuellt" på hemsidan, så vi vet vad som händer! Och inte händer.
Det sägs ju att en klubb blir aldrig mera aktiv än sina medlemmar, så :oops: vi kanske kan hjälpas åt :!: Allihopa :D
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Tyvärr så har det varit dålig aktivitet på styrelsen under hösten. ibland blir det så ...men vi skall skärpa oss. har fått in en del ideér och skall ventilera detta.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply