Varför inte lägga till en "Köp & Sälj" avd på

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Varför inte lägga till en "Köp & Sälj" avd på

Post by mrMegane »

Vore ju kanon om man kunde lägga in annonser på pryttlar man behöver eller vill avyttra.

Själv behöver jag en del Renault grejor så jag efterlyser en marknad 8)
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
User avatar
micke_011
Posts: 61
Joined: 10 Aug 2006, 13:46
Location: söderköping

Post by micke_011 »

bifalles! låter som en bra idé och då slipper man blocket etc. och får "rätt" saker utan att behöva läsa 400 annonser om huv-scoop till amazon, "hönstrappa" till saab 900 eller navkapslar till audi 80.
micke åhrén

medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Frågan var upp på årsmötet och då bestämdes det att annonserna även i fortsättningen skulle gå genom tradera motor.

En anledning är att det lätt blir pajkastning när grejor säljs och skick diskuteras... och en sån stämmning vill vi ju inte ha 8)

Men det kanske skall tas upp igen om många tycker att det är en bättre lösning jämfört med tradera.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Någon form av gallring på annonsinlägg måste det nog vara.Tex innlägg bara från medlemmar kanske.Annars blir det nog ett nytt blocket.se bara.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Post by mrMegane »

Dennis wrote:Någon form av gallring på annonsinlägg måste det nog vara.Tex innlägg bara från medlemmar kanske.Annars blir det nog ett nytt blocket.se bara.
Medlemmar av Club Renault Sverige eller forumet :?: Att det bara ska handla om Renaultdelar ser jag som självklart.
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

mrMegane wrote:
Dennis wrote:Någon form av gallring på annonsinlägg måste det nog vara.Tex innlägg bara från medlemmar kanske.Annars blir det nog ett nytt blocket.se bara.
Medlemmar av Club Renault Sverige eller forumet :?: Att det bara ska handla om Renaultdelar ser jag som självklart.
Att bli medlem på forumet kräver ju ingenting,så jag menade att man skulle vara medlem i klubben,men det är bara spekulationer.
Gallringen avsåg då att man inte skulle få en annonssite med 100 tråkclio eller häckiga buxisar eller nu drar ju vinterdäckbytartider igång. Dom finns det ju överflöd av på blocket m.m
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Jag håller med Dennis. :)
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
micke_011
Posts: 61
Joined: 10 Aug 2006, 13:46
Location: söderköping

Post by micke_011 »

Dennis wrote:Att bli medlem på forumet kräver ju ingenting,så jag menade att man skulle vara medlem i klubben,men det är bara spekulationer.
Gallringen avsåg då att man inte skulle få en annonssite med 100 tråkclio eller häckiga buxisar eller nu drar ju vinterdäckbytartider igång. Dom finns det ju överflöd av på blocket m.m
ja då har man att göra, om man nu inte ens ska tillåta alla annonser som relaterar till renault. vad är då tillåtet och vad är då syftet? ska man tillåta tillbehör för nya bilar? är det alla bilar utom tråkclio som tillåts?

"keep it simple" är en fin devis. allt som har med renault att göra borde vara ok. om man sedan ska kräva klubbmedlemsskap eller inte låter jag vara osagt, själv har jag inte några planer på medlemsskap då min megane inte är någon banbil. lite erfarenhetsutbyte på forumnivå känns som en rätt vettig lösning för mig, även om det diskvalificerar mig från att lägga in annonser.
micke åhrén

medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Post by mrMegane »

micke_011 wrote:"keep it simple" är en fin devis. allt som har med renault att göra borde vara ok
Håller med. Skulle själv iaf gärna kunna få efterlysa delar ex en windstopper* till Mégane Cabriolet som jag faktiskt letar efter (för att ta ett ex så att säga)
Kunde man efterlysa delar och få tips på ställen för inköp, säljare svarar/skickar pm/eller tipsar om en firma alt en bilskrot.
Då så skulle ju mekandet kunna bli lite roligare och få ta mera tid :D istället för att sitta på nätet och leta efter delar :cry:
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Inget ont om Clio bra bil det skall inte misstolkas,åker förnärv.själv en "tråkclio" :wink: Det är bara det att JAG tycker annonsfunktionen som dumicke011 och mr Megane söker redan finns på tradera och blocket m.m
Att dra gränser för bilmod är ju självklart orimligt men men omman inte gallrar på ngt sätt så blir det nog svårt att finna den annons /del man söker.Kanske ett alternativ vore olika rubriker.
Typ -Däck/fälg/hjul
-Bruksbil säljes/köpes
-Classic säljes/köpes
-Stereo/multimedia
-Delar övrigt

Ja... nu har vi fått igång en diskussion om innehållet i en ev.Annonsdel på forumet.
Framför gärna förslag på hur det skulle se ut.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Post by mrMegane »

Dennis wrote:Det är bara det att JAG tycker annonsfunktionen som dumicke011 och mr Megane söker redan finns på tradera och blocket m.m

Framför gärna förslag på hur det skulle se ut.
På blocket finns det ingen möjlighet att tipsa, för jag tänkte att en annonsmarknad på ett märkesforum även kunde generera tips om inköpsställen i form av vanliga inlägg.
Ont om sådana tips brukar det vara gott om.

Sedan behöver ju bara den som skapat annonsen skriva såld / köpt, när syftet uppfyllts.
Tråden ligger dock kvar (till skillnad från ex blocket/tradera) och senare kan man gå in och läsa efter tips på inköpsställen om man letar en motsvarande del till sig själv (även långt senare)

Lite så var min tanke.
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

micke_011 wrote: jag inte några planer på medlemsskap då min megane inte är någon banbil.
Behöver inte ha en banbil för att bli medlem. en del av klubben tycker om att köra bana men övervägande så är det träffar för dom som vill snacka lite sk*t, äta glass och titta på varandras bilar :D




Är det nå fler som har tankar om köp och sälj?
Peugeot sport klubben har köp och sälj
http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewforum.php?
http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewforum.php?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

På den bilrelaterade sajt som jag känner till bäst www.rejsa.nu har vi ett köp & sälj forum. Det fungerar hur bra som helst.

Titta gärna: http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=1

Hur det ska gå till regleras i de översta "viktigt" raderna.

För min egen del tycker jag att det skulle vara trevligt med en köp & sälj avdelning för Renaultrelaterade prylar, bilar, delar och tillbehör.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Jag håller med Falk.
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
micke_011
Posts: 61
Joined: 10 Aug 2006, 13:46
Location: söderköping

Post by micke_011 »

mange wrote:Behöver inte ha en banbil för att bli medlem. en del av klubben tycker om att köra bana men övervägande så är det träffar för dom som vill snacka lite sk*t, äta glass och titta på varandras bilar :D
absolut! jag menade väl lite fel där.. så man ska väl kanske tänka om lite ändå, 250kr kan ju vara rätt väl spenderade pengar om man nu blir lite aktiv. du kan väl övertyga mig genom att skicka senaste numret av rennomé?? :wink:
micke åhrén

medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
Post Reply