Klubbshop

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
jimel
Posts: 103
Joined: 25 Nov 2007, 19:36
Location: Strängnäs

Klubbshop

Post by jimel »

Hej, läste någonstans att det fanns en klubbshop och undrar då vad som finns i den, funderar på att bli medlem tills nästa år och vill bara kolla läget.
Jimmie Lovenborn, Strängnäs
Rattar en Clio 1,4 -01 super sport [smilie=eclipsee_steering.gif]
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Hej Jimmie!
Självklart ska du komma med som medlem i klubben!!! :D
I Boutiquen finns f n klubbartiklar typ t-shirts, klubbdekal, www-dekal, dekal till nr-skyltshållare osv.
Blir man medlem i klubben får man förutom en massa trevliga klubbpolare 8) :wink: en superbra klubbtidning, full tillgång till träffar, massa verkligt bra rabatter på ställen man har god nytta av mm.

Personligen tycker jag det är självklart att vara med i klubben utan "mutor", behöver man extra ekonomisk övertygelse så vet jag många som säger att de tjänat in klubbavgiften många gånger om genom rabatterna.

Så... nu återstår bara att önska Välkommen med i gänget! :)

Glömde... ang Boutique-grejor så har vi kanonrabatt hos Sveriges meste Renault-handlare, där man kan shoppa hela Renault merchandise sortimentet!
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
jimel
Posts: 103
Joined: 25 Nov 2007, 19:36
Location: Strängnäs

Post by jimel »

Hej hej

Jo visst blir det nog så, ni verkar ju så trevliga 8)
Ok, just skyllthållare/dekal var jag intresserad av.

Tycker inte heller mutorna är det viktigaste men kul om det finns lite saker att handla och visa sin klubb tillhörighet med, sen kommer jag ju "aldrig" att åka på någon banträff så känns ju lite "surt" ändå att betala 250:- eller vad det kostade.

hehe jo kommer troligtvis bli medlem, dock inte just nu då plånboken är lite tunn så här i juletider, kostar på att ha fru och barn :lol:

Vad är det för handlare om man får fråga?
Jimmie Lovenborn, Strängnäs
Rattar en Clio 1,4 -01 super sport [smilie=eclipsee_steering.gif]
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Klubbtext på nr-skyltshållaren är fint! :)

Du, det här med banträff... Jo, visst anordnas lite banträff ibland, men :shock: :D
de flesta av klubbens träffar är faktiskt träffar för alla typer av Renault-vänner och det brukar verkligen vara jättekul!
Så du kan vara lugn för att du kan åka på träffar, om du vill, vilket vi hoppas! :)

Det finns massor av roliga grejer man kan göra på träffar även om man inte kör bana; träffa andra likasinnade och deras bilar, ha lite både praktiska & teoretiska tävlingar, grilla, köra lite rundturer, köra go-kart osv osv osv...

Å andra sidan så, även om det är lite banåka (som t ex delmoment i GBG-träffen), så kan detta vara roligt & lärorikt också. Man behöver inte vara någon Alonso, huvudsaken är att det är roligt. (Så kan det ju vara lite bra att känna på hur ens bil uppför sig vid lite "aktivare kurvtagning" också.)
Och vill man inte köra så är det ändå kul att kolla på, åka med och/eller snacka med de andra som inte kör. :)

Önska medlemsskap i julklapp vetja! :idea: :wink:
Jag har också tunn plånbok nu, värmepumpsbyte...
:evil: Hus är mkt dyrare än fru/man & barn... :cry: :wink:
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
jimel
Posts: 103
Joined: 25 Nov 2007, 19:36
Location: Strängnäs

Post by jimel »

Jo säkert jätte kul att komma på träffar men oftast är dom ganska långt ifrån där jag bor och är lite trixigt ibland att få tid till sådant.

men du har helt klart övertalat mig :D jag blir medlem efter nyår någon gång.

jo kan tänka mig att hus kostar på, min förra bil en saab 9-5 kostade också lite :evil:
Jimmie Lovenborn, Strängnäs
Rattar en Clio 1,4 -01 super sport [smilie=eclipsee_steering.gif]
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Åh men Strängnäs ligger väl hyfsat "centralt" till? Brukar vara träffar både i Sthlms-trakten och har flera gånger varit Nordisk Renaultträff i Mariefred.
Jag bor i Kalmar, brukar ofta ha en bit att åka (utom när Bilsport är på Emmaboda) men vi åker ju goa bilar! :)

Problemet med tid och pengar känner väl de flesta till på ett eller annat sätt... Nåväl, vi har ju en tid på oss att "ladda" inför 2008, man får väl hoppas att det blir både lite tid & lite kulor över då. :roll: :P
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Hej
Kommer att bli en stor (förhoppningsvis) franskbilsträff i taxinge nästa år i maj så den har du inte så långt till 8)

Streamers, klubbtröjor och andra clubklistermärken köper du av mats eller jonas på plastkonventering tel 08-7100120

Förövrigt så är gbg träffen helt klart värd att besöka även för oss häruppe...
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
jimel
Posts: 103
Joined: 25 Nov 2007, 19:36
Location: Strängnäs

Post by jimel »

jaha i taxinge, spännande, hmm har bott i mariefred tidigare och inte sett någon träff :( iof inte varit med fransyskan så länge :lol:

jo sthlm är ju inte så långt bort, är van från saab klubben då var det mesta i skåne kändes det som :roll:
Jimmie Lovenborn, Strängnäs
Rattar en Clio 1,4 -01 super sport [smilie=eclipsee_steering.gif]
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Nordiska var i Mariefred iaf -99 och -03. Du kan se bilder under Träffar - Tidigare på hemsidan. Tror det är Röda Korset eller någon liknande organisation som har någon slags kursgård/konferensanläggning som man kan hyra. Ligger inte så långt från Gripsholms slott. Du vet säkert vart det är när du ser bilderna.

Taxinge tycker jag också låter lovande, även om det innebär några mil. Men "Fest för franska fordon" blir isf premiär för mig, så det vore ju lite spännande! :)

Skåne är iofs helt ok, men det kan ju bli lite "räligt" :wink: & ha alla träffar där...
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
jimel
Posts: 103
Joined: 25 Nov 2007, 19:36
Location: Strängnäs

Post by jimel »

Jo vet precis vart det ligger, var inte intresserad av fransyskor då så det är nog därför man inte sett/hört något.

Ja för dig blir det en bit, kan ju vara värt det dock. Mycket gott finns det att äta på taxing kak slott :D mycket fin miljö också.

Ja inge fel på skåne har varit där många gånger, dock innan man skaffade barn, bil intresset har ju fått vika på sig när man gjorde det, vill inte vara borta från dottern i onödan.
Jimmie Lovenborn, Strängnäs
Rattar en Clio 1,4 -01 super sport [smilie=eclipsee_steering.gif]
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Jag tycker du skall ta med dottern om du åker på träff, ungar gillar när det händer grejor.

Sen måste man kanske anpassa sig lite så att det inte blir långtråkigt, att bara gå runt och sparka däck kanske inte är så kul för de små.

Eller varför inte åka hela familjen, kan bli en rolig utflykt, kombinerat med något annat kul.
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Klart man kan ta med hela familjen! Speciellt på roliga Renault-träffar, som har massa roligheter för de flesta, även om man inte är komplett "bilnörd" :wink:
Ibland kan man åka hela familjen, ibland kan man få ta lite "semester" och dra iväg själv, funkar bra för mig. Fast helt klart är att när barn är små så tar de massor av tid och livet förändras en hel del.
Men de växer ju som ogräs också :wink: så livet fortsätter ju förändras...
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
jimel
Posts: 103
Joined: 25 Nov 2007, 19:36
Location: Strängnäs

Post by jimel »

Jo skulle gärna ta med familjen men frugan är totalt ointresserad och dottern är bara 3 så hon skulle ledsna direkt, vill ju liksom inte åka ifrån henne heller utan saknar henne varje minut man är isär.

Försöker komma på någon träff som blir närmare, taxinge är ju klockrent :D
Jimmie Lovenborn, Strängnäs
Rattar en Clio 1,4 -01 super sport [smilie=eclipsee_steering.gif]
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Japp, då får du ladda till Taxinge! :)
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
Post Reply