Motioner till årsmötet 23 aug 2008

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Falk wrote:
mange wrote:bankörar sektion har vi redan (har dock ingen ansvarig för tillfället) ...
Jag har ju försökt stressa Emil "rscliosport" Öberg till att bli banåkapresident... :roll:
En annan het kandidat är ju Joel "Jolle_Pborn" Pennerborn.
Bägge kontrahenterna uppfyller ju kriterierna "ung och galen med röd sportig bil".
Alla vet ju att en röda sportbilar är de mest lämpliga på en bana. :wink:
de kan ju dela på det hela :D

:[/quote]
vad tar man på sig om man vill bli det.?? ordna banträffar och liknande i hela sverige lr?? det mange säger om att clubben kan ställa upp med upp till 2000kr till en träff vad finns för kriterier för att få några som helst pengar??[/quote]

Det blir till vad du vill det ska vara :wink: finns mycket som man kan göra men allt tar ju tid och energi. roligt vore ju om det blev någon banträff

Idagsläget har vi ju lite bankörning under gbg träffen vore skoj om det även blev något av i sthlm- mälardalstrakten och så kanske det även kan bli något av i kalmartrakten.

Man behöver ju inte fixa en helt egen träff man kan ju även kontakta andra klubbar och fråg om man får vara med på ett hörn 8) finns somsgt massa man kan göra omman vill :P

Ett problem är ju självklart att vi inte kan lägga hur mycket kosing somhelst på bansvängen men om det blir mycket folk på träffarna och det uppskattas så blir kanske läget anorlunda. :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Ja kan man väl göra om ni behöver hjälp med saker så varför inte?
kanske med att plocka,packa saker för tidningen eller andra saker som behövs göra så kan ni fråga oss i klubben om hjälp.
Ett sätt att lära känna andra i klubben med kanske?
Alla kan känna sig delaktiga i erat jobb med kanske? :lol:
Var ingen kritik alls mot er i styrelsen på något sätt!! :D
John Ignell Enviken
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

de e lungt
Hör av mig vid nästa tidningspackande 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Javisst,kan kanske vara kul för oss andra att hjälpa till om ni nu vill,behöver
hjälp??
John Ignell Enviken
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

:D Mange! Du som är forumspolis får nog starta en helt ny tråd nu, eftersom den här handlar om allt annat än motioner till årsmötet den 23 augusti :D
Det verkar som om folk vill börja engagera sig i klubben och jobba ideellt 8) :D :P :shock:

:) Förslagsvis: Ny tråd.
Jag vill jobba mera ideellt för CRS. Hur engagerar jag mig, och vad kan jag bidra med? Kort beskrivning av vad man vill göra och vad man kan bidra med. Jag inbillar mig att det faktiskt finns folk därute som skulle vilja göra mera. Inte bara sitta med armarna i kors och vänta på att ni i styrelsen skall göra allting.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Tony wrote:
kmfdm wrote:
mange wrote:bankörar sektion har vi redan (har dock ingen ansvarig för tillfället) trodde du bara var intresserad av en för gröna megane cupeér :lol: :lol:
Vad coolt, så det finns redan en bankörarsektion! Har den funnits länge???
Tja, en sektion för gröna Mégane Coupéer hade varit nåt. Då hade jag kunnat köra mitt eget race :lol: å guuud vad jag hade virkat grytlappar 8)
klart du kan köra dit eget rejs finns bara du som har en grön megane här...
du kan ju ordna internationell renaultträff för gröna megane coupés om du vill
Ja, varför inte :D Vilken bra idé Tony. Efter Nordiska känns det som om man klarar av det mesta här i livet, så en internationell träff för Gröna Mégane Coupéer i Paris där vi tutande kan köra runt triumfbågen är säkert en bagatell...Jag har ju GPS och "träffvana".
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

kmfdm wrote:
Tony wrote:
kmfdm wrote: Vad coolt, så det finns redan en bankörarsektion! Har den funnits länge???
Tja, en sektion för gröna Mégane Coupéer hade varit nåt. Då hade jag kunnat köra mitt eget race :lol: å guuud vad jag hade virkat grytlappar 8)
klart du kan köra dit eget rejs finns bara du som har en grön megane här...
du kan ju ordna internationell renaultträff för gröna megane coupés om du vill
Ja, varför inte :D Vilken bra idé Tony. Efter Nordiska känns det som om man klarar av det mesta här i livet, så en internationell träff för Gröna Mégane Coupéer i Paris där vi tutande kan köra runt triumfbågen är säkert en bagatell...Jag har ju GPS och "träffvana".
när du anordnar den skall jag nog passa på att göra ett besök till paris,skulle vara en kul syn.. 8) 8)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

klart man kan bidra med ett strå eller två till klubben om man bara kan få
chansen att få komma in o kanske hjälpa dom i styrelsen samt mer insikt hur allt funkar!! :D
John Ignell Enviken
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Beträffande årsmötet sommaren 2008.

Vet inte om den här klubben är speciell då det gäller val av styrelse, revisor och valberedning. Har inte sett någonstans att valberedningen vare sig för 2006 eller 2007 gått ut med info om vilka poster som det är ny- eller omval till. Rätta mig gärna om jag har fel. Kommer så att ske i år, eller skall man få reda på det strax innan mötet eller i samband med mötet? Vore ju bra om alla fick en fair chans att skicka in förslag på personer som man vill se i klubbens valberedning eller styrelse. Renommé är ett bra forum för detta. Vet att många medlemmar skulle uppskatta information så slipper det bli så mycket surr. Då får ju alla en chans att vara delaktiga och påverka klubbens styrelse eller valberedning, vilket gagnar alla. I de klubbar jag har varit med i eller är med i, går alltid valberedningen ut i god tid innan och berättar vilka poster som är aktuella (med undantag för denna klubb?). Sedan kan medlemmar lämna in förslag på andra medlemmar alternativt anmäla sitt eget intresse till någon post.
Dessutom vill jag gärna veta när förslag på kandidater skall vara valberedningen tillhanda, senast.
Vilken funktion har valberedningen i den här klubben? Skall de själva leta kandidater eller går man aktivt ut och efterlyser frivilliga?

Vad gäller vid röstning genom ombud, för de som inte kan komma?
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Valberedningens funktion är att kolla med de som sitter på sina poster (och är upp till omval) om de vill fortsätta. Om inte skall de ta fram förslag på personer.

Innan varje årsmöte skickas det ut info om årsmötet och i det så står det vilka platser som är för omval så då är det bara att höra av sig om man är intresserad

Röstning med ombud skall funka även det... bara att ta med sig en fullmakt
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Thanx för info Mange!

Bra och tydligt svar :D
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Desstå fler som kan rösta ju mer vikt är det i besluten.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Var kommer årsmötet att vara?
Datum 23 augusti står i kalendern, men inget under träffar på hemsidan. Några planer?
Datumet är väl fast, eller?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Jag har hört att det ska vara i samband med lunda träffen 19 juli. :?
John Ignell Enviken
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

john wrote:Jag har hört att det ska vara i samband med lunda träffen 19 juli. :?
Kul! Hoppas att den informationen når ut i stugorna, så de som planerat sin kalender efter CRS kalender har chansen att ändra sina planer :!:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Post Reply