Klubbkollektion CRS

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Hon presenterade dessa på årsmötet men kan säkert skriva ner dem även här 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Ska man ta upp intresseanmälan eller beställning så vill iallafall jag veta vad en keps/tröja eller dyl. kommer kosta :roll:
Ca:priser duger bra då det är en fråga om produktionsserier.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:Hon presenterade dessa på årsmötet men kan säkert skriva ner dem även här 8)
Första gången jag kollade priser när det gäller klubb t-shirt (mkt länge sedan, kanske mars förra året?) så skulle det landa på ca 75 kr, med www-adress på ryggen i en färg, samt klubbloggan fram (inte jättestort tryck, men med 5 färger) och färg på tröjan=blå. Kommer ej ihåg om det inkluderade moms på dessa 75 kr, men låt oss säga att det inte gjorde det. Då landade man på ett pris på 93,75 om man beställer 300 st på en gång. Det är ca 100 kr för en t-shirt med tryck fram och på ryggen. Screentryck, bör jag kanske tillägga. Ingen plastig transferfilm som med tiden kanske flagnar.

Tröjor finns i olika kvalitet, dvs olika tjocklek på bomull. Ju bättre kvalitet, desto dyrare tröja=men då håller den form och färg längre.
Det är oftast trycket som får priset att "skena iväg". Ju färre färger på trycket, desto billigare blir det.

Det finns verkligen snygga grejor, och det vore inte helt fel med tex brodyr. Det funkar på jacka, tröjor (tex college eller fleece) och även på keps och skjorta. Det kanske inte kan bli en ING Renault F1 kollektion, men nog går det att få till nåt snyggt som syns :)

Så då får jag väl bolla tillbaka en fråga till er som är intresserade av att kunna snygga till sig i en klubbkollektion:

Vad kan ni tänka er att betala?
Jacka - vindjacka - sommarjacka - vinterjacka 3 i en - ?
Fleecetröja -?
T-shirt -?
Keps - ?
Skjorta - ?
Collegetröja med luva - ?
Collegetröja - ?

Det handlar såklart om kvalitet. Kalle kanske vill betala 50 spänn för sin tröja, men då får han nog printa en egen i skrivaren hemma. Annars är det en god idé att kolla tex vilka priser sportaffärerna har på sina kläder. Där finns mindre bra kvalitet och bättre kvalitet. Det här handlar ju inte om att klubben skall subventionera folks kläder :lol:

Som exempel så kan jag berätta att jag betalade 1000 kr ur egen plånbok för de provsakerna jag visade upp på årsmötet förra året. Det var en mössa med transfertryck (den blev inte bra), en blå t-shirt med litet transfertryck (klubbloggan på vänster sida av bröstet)
En röd luv collegetröja av mkt bra kvalitet som är tjock - mycket bättre än Nikes tröjor - med samma transfertryck på vänster sida av bröstet.
En t-shirt med stort transfertryck (plastigt) på bröstet.
Det var givetvis bara prover. Inget annat...jag trodde att det kanske skulle börja hända lite saker om man visade några prover på årsmötet. Jag fick tom låna med mig jacka och keps plus lite annat från företaget.

Blir det lite mera respons och aktivitet, så är inte jag sen att försöka ro i land med det jag "tog på mig" att göra. Finns det någon annan som kanske hellre ser sig lämpad att ta tag i det, och fixa en snygg klubbkollektion till dem som vill ha det - så gör det.

Så, får man lov att informera/presentera detta i Renommé om medlemmarna och klubben vill att jag tar tag i detta?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Det är väl klart att det kostar lite att köpa en tröja, men vad tusan har folk inte råd med 100 (ex) spänn så behöver man ju inte köpa. Eller är det bara intressant om det är gratis...

Kostar det mycket att ha med info i tidningen om detta?
Jag tycker som jag har sagt att det bara är att tuta och köra. De som vill ha något köper och de som inte vill låter bli. Varför krångla till det.
Att föreningen inte har mer pengar kan man ju lätt ändra på. Det finns lotter och annat att sälja, svårare än så behöver det faktiskt inte bli.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

kostar inget att skriva om detta i tidningen men efterssom det var ett svalt intresse förra gången så är det väl inte mer än rätt att man undersöker lite först.
Hur många ja svar har kommit in?

Så sluta att klaga och svara på frågan vill ni ha en klubbkollektion :D ( detta var inte spydigt menat även fast det kan verka så 8) )

Får vi in många Ja svar så skriver vi i renomme 8)

///Mange en av dem som vill ha en kollektion (iaf keps t-shirt, långärmad tröja)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:kostar inget att skriva om detta i tidningen men efterssom det var ett svalt intresse förra gången så är det väl inte mer än rätt att man undersöker lite först.
Hur många ja svar har kommit in?

Så sluta att klaga och svara på frågan vill ni ha en klubbkollektion :D ( detta var inte spydigt menat även fast det kan verka så 8) )

Får vi in många Ja svar så skriver vi i renomme 8)

///Mange en av dem som vill ha en kollektion (iaf keps t-shirt, långärmad tröja)
Jag tror att det kan ha en viss betydelse HUR man presenterar en ev. klubbkollektion, och VAD man presenterar. Kanske en fördel om man kan visa upp något också :!: Nu är jag inte vid så stadd kassa att jag kan, eller har lust att ta fram provplagg innan, men jag kan alltid försöka skissa fram något som skulle kunna funka som en "dummy".
Ni vill ju att medlemmarna skall engagera sig och jobba ideellt (oh yes I do) då är det väl inte med tvekan man kan annonsera i Renommé och på hemsidan om en ev. kollektion? Forumet är inte en bra barometer när det gäller att mäta intresset för något som rör hela klubben. Varför bemödar man sig med att fixa en pappersmatrikel över medlemmarna och deras bilar i så fall? Jag vill inte vara spydig, men lite realistisk måste man vara. Det sägs ju att merparten av medlemmarna faktiskt inte ens använder dator så mycket. Hur skall man i rättvisans namn nå dem?
Det är som om min boförening bara skulle skicka ut information till de medlemmarna i boföreningen som har en reggad mailadress hos styrelsen.
Kommunikation är A och O, och då kan man inte undanta merparten av klubbens medlemmar. Har jag fel?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Jag vill gärna ha en kollektion så man kan visa vilken klubb man tillhör!
Tänk på att vi ska ju vara med på utställningen i maj på Taxinge med! :D
Och nu fick man ju svar från dig Mange vad endel pengar går till med!
Tack för informationen.
Då förstår man lite mer att man inte kan lägga mer på banhyra etc!
John Ignell Enviken
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Klubbkollektion är intressant tycker jag. Jag har verkligen extremt få t-shirts kvar här att sälja av den nuvarande kollektionen. Måhända finns lite till i Sthlm, men jag vet inte läget där.

Personligen är jag förstås sugen på det mesta på den listan Pia raddade upp tidigare i tråden. Prio 1 tycker jag är t-shirt, men även jacka (vind- eller sommar-), fleece och/eller college vore mumma. Detta förutsatt att det blir rimliga priser.

Jag såg provkollektion på årsmötet. Det var ju dock ett tag sedan, så det skulle vara kul att se någon form av exempel på ungefär hur prylarna är tänkta att se ut samt ungefärliga kostnader. Framför allt för alla som inte var på årsmötet borde det vara intressant att se exempel någonstans, tror jag. Kanske går att lägga upp på någon sida på nätet... om det inte blir ett hästjobb för den stackars "någon" som åker på att göra det. :)

Ser fram emot att det händer lite på denna fronten. :)
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Hur många måste anmäla sitt intresse för att vi skall gå vidare med en förfrågan i Renommé?
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

19 st
































haha inte vet jag men känner vi att det är bra respons så går vi vidare känner vi däremot att intresset är svalt så går vi inte vidare
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Ok, då vet vi vart landet ligger. Svalt intresse på forumet, då annonseras det inte om en kollektions vara eller icke vara i Renommé. Synd, då det är lite mera medlemmar som kanske skulle reagera om man presenterade nåt. Finns det folk som är intresserade och vill ha så kanske det går att lösa ändå, om man går ihop några st och gör en klumpbeställning.
Försöker fixa det jag åtagit mig att ställa upp på, men finns det inget intresse så bryr jag mig inte å lägger ner tid på det.
Ska ta tag i det när jag finner utrymme å läge. Familjeskäl går före för tillfället, fast nu har jag flytt från verkligheten ett tag.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Synd tycker jag,då vi ändå ska vara med på franskabilar utställningen i maj!
Då ska man ju visa vilken klubb man kommer från,tycker jag! :)
John Ignell Enviken
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Mange!!!!!
När kommer det att fattas ett beslut i den här frågan???
Och vem gör det?
Vi borde väl vara ett 10-tal som svarat, alltså ett tämligen svalt intresse.
Trist om det är så att vi inte kommer att gå vidare med detta. [smilie=icon_crying.gif]
Om det fattas ett beslut som går ut på att det inte kommer att bli någon kollektion pga svalt intresse här på forumet, så tycker i alla fall jag att övriga klubbmedlemmar borde få besked om detta. Ex. info i kommande tidning. Pga svalt intresse på forumet etc, etc.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

som jag skrivit tidigare så var det samma svala intresse för den förra kollektionen som vi presenterade. Hur vi kommer att gå tillväga denna gång återstår att se. men t-shirts är ju något vi skall ha hursomhellst och det kan dahlberg trycka redan nu.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:som jag skrivit tidigare så var det samma svala intresse för den förra kollektionen som vi presenterade. Hur vi kommer att gå tillväga denna gång återstår att se. men t-shirts är ju något vi skall ha hursomhellst och det kan dahlberg trycka redan nu.
Va gött med t-shirts, när kommer tryckeriverksamheten igång? Mina gamla jobb t-shirts behöver bytas ut. Det är ju så kul att ha Renault tröjor på jobbet.

Så, vad kostar t-shirtsen? Får vi se provexempel?
Tror att det skulle vara uppskattat om det rasslade igång. Den andra tråden om klubb t-shirts har väl några år på nacken nu.
Info på hemsidan om priser och bilder på tröjorna vore inte helt fel - håller ni inte med???
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Post Reply