Klubbkollektion CRS

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Jo!!!
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Ring dahlberg på jobbet så talar han om vad det kostar och hur du skall gå tillväga. det jag vet är att de köpt en maskin såa tt de skall klara av att trycka t-shirts.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Enligt undersökningen som gjordes här

http://www.forum.clubrenaultsverige.com ... php?t=7666

framgår att 11 stycken svarat. Vet inte hur många medlemmar som egentligen besöker forumet, men om resultatet av undersökningen innebär att en annonsering i Renommé inte kommer att bli aktuell, så föreslår jag att det hela läggs ned. Ni (läs styrelsen) borde även informera övriga medlemmar att det inte blir någon klubbkollektion pga bristande intresse från medlemmarna. Och förklara hur undersökningen gått till. Därefter kan ni gott informera om att Dahlberg har en lösning som möjliggör att tröjor kan beställas av honom.
Jag tycker att det är jättebra att vi numera har möjlighet att köpa tröjor, fler i klubben borde få veta det. För visst vore det trevligt om vi kan visa upp vilken klubb vi är med i? Tror ändå att det är många som tycker det. Ut med info i tidningen så kan vi alla vara fina till sommarens träffar.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:Ring dahlberg på jobbet så talar han om vad det kostar och hur du skall gå tillväga. det jag vet är att de köpt en maskin såa tt de skall klara av att trycka t-shirts.
Ringde igår, för att beställa lite nya klubbtröjor - men det gick inte alls. Ni skulle tydligen ha nåt möte om klubbtröjor, sade han. Blir det aktuellt med en större volym så trycker han inte dem, eftersom transfertryck bara lämpar sig för små serier. Det var den info jag fick.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

jaha så lät det inte sist men men jag tar upp det hela igen
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:jaha så lät det inte sist men men jag tar upp det hela igen
Hur gick det med t-shirts? Har ni haft nåt snack om det?

Gällande kollektionens vara eller icke vara - Bifogar ett litet bildsvep ur katalogfloran jag har. Bara smakprover. Sen får ni i styrelsen göra som ni vill med intresseundersökning i Renommé. Har gjort vad jag kunnat såhär långt för att visa intresse för att hjälpa till.

Image
Jackor. En sort av många!

Image
Kepsar - den blå/gula kunde bli snygg med gul brodyr. Har fuskat lite snabbt med photoshop (den gråbeiga kepsen till höger) för att visa hur det ev. skulle kunna se ut. Ju enklare text, desto billigare. Stilrent, men snyggt. Skulle funka bra på många plagg. På ryggen av en jacka tex? Eller andra plagg.

Image
Pikétröjor. Funkar med brodyr om man vill ha det.

Image
Ryggsäck

Image
T-shirts, alla möjliga och omöjliga färger.

Image
Fleecejacka.

Image
Luv-tröja. Screentryck, transfertryck eller brodyr?

Image
Fleece.

Image
Jacka.

Image
Piké.

Näh, inga priser. Ingen idé att fråga på priser på artiklar om det inte finns nåt intresse. Finns det intresse: Vad och antal artiklar av varje? Då kan man gå vidare och prata priser.
Givetvis finns det mycket mera än detta, så om man verkligen vill kan man få en riktigt snygg klubbkollektion.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Har pratat med de andra i styrelsen och alla vill ha en klubbkollektion men problemet som vi ser det är att det inte finns något (eller ett väldigt litet) intresse bland klubbmedlemmar. För att få en bra kollektion så krävs det utgifter från klubbens sida och dom pengarna finns inte.
Så med bakrund av den lilla undersökningen som gjordes här på forumet samt att vid det tidigare försöket med kollektion inte fångade någons intresse så har vi motvilligt röstat ner frågan. Om ett större intresse kommer upp så är vi villiga att återuppta idén. Däremot så ska vi fixa fram t -shirts (har ni hört den förut :D ) Uppdraget ligger på Dahlberg och han har lovat att få fram dessa till Fest För Franska Fordon. Däremot så skulle vi gärna ha en keps på klubbens märke i brodyr kan du fixa en sådan Pia?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Mange - PM.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:Har pratat med de andra i styrelsen och alla vill ha en klubbkollektion men problemet som vi ser det är att det inte finns något (eller ett väldigt litet) intresse bland klubbmedlemmar. För att få en bra kollektion så krävs det utgifter från klubbens sida och dom pengarna finns inte.
Så med bakrund av den lilla undersökningen som gjordes här på forumet samt att vid det tidigare försöket med kollektion inte fångade någons intresse så har vi motvilligt röstat ner frågan. Om ett större intresse kommer upp så är vi villiga att återuppta idén. Däremot så ska vi fixa fram t -shirts (har ni hört den förut :D ) Uppdraget ligger på Dahlberg och han har lovat att få fram dessa till Fest För Franska Fordon. Däremot så skulle vi gärna ha en keps på klubbens märke i brodyr kan du fixa en sådan Pia?
Har skickat iväg en förfrågan på keps idag. Vi får se hur lång tid det tar att få svar. Det brukar gå fort. Har man väl bestämt sig brukar det inte ta lång tid att få prylarna. Runt 14 dgr max, beroende på hur mkt dom har att göra.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

[smilie=icon_up.gif]
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:[smilie=icon_up.gif]
Har fått prisinfo. Åker förmodligen dit å snackar lite idag, eller till veckan.
Kolla vilken budget klubben har tänkt sig, om man inte skall köra förbeställnig och betalning. Lite action nu grabbar, så kanske det blir huvudbonader åt folket 8)
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

får jag priser så kollar jag med de andra :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:får jag priser så kollar jag med de andra :D
Jag mailar hela styrelsen, med all info ni behöver. Kanske även lägger ut info här. I alla fall en bild på kepsarna, taget idag - live från ett regnigt Göteborg

Image

Sen höll Anders med mig angående val av brodyr. Att brodera hela klubbloggan blir alldeles för plottrigt. Det blir inte snyggt. I så fall får man rensa den rejält. Bla från www-adressen inuti.
Men, mera om det i mail.
Så kanske jag visar hur jag menar, att man skulle kunna göra.
Rent å cleant, som går att använda till mera än bara kepsar.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Kepsen till höger ser bäst ut. Den blå med gult.
Symboliserar Sverige, bra att visa att man kommer från Sverige när man är på besök i Renault-landet Frankrike. :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Jag tycker den blå vita kepsen är snyggast. Tänk den med röd brodyr, vips har man Tricoloren på sitt huvud :D
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
Post Reply