Motioner till Årsmöte 30 aug i Upplands Väsby

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Motioner till Årsmöte 30 aug i Upplands Väsby

Post by kmfdm »

http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 1&start=15

Motioner bör alltså vara styrelsen tillhanda 2 veckor innan mötet.
Dvs skicka in 16 augusti (imorgon)
styrelse@clubrenaultsverige.com
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Pga att jag helt tappat intresset för att engagera mig drar jag härmed tillbaka samtliga motioner.
Last edited by Cherie on 25 Aug 2008, 00:12, edited 2 times in total.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Kommer det att bjudas på fika?
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

Läs på bättre innan ni som tittar så mycket i stadgarna så ser ni att motioner skall vara inlämnade 1 månad innan samt 1 styrelsemöte innan årsmötet
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

timolo wrote:Läs på bättre innan ni som tittar så mycket i stadgarna så ser ni att motioner skall vara inlämnade 1 månad innan samt 1 styrelsemöte innan årsmötet
Oops :oops: Då är det alldeles för sent då. Men jag frågade Mange på forumet innan. Finns på träffar och evenemang, årsmöte 30 aug.

mange skrev:
har du något som skall motioneras så skicka in det å gör det så fort som möjligt. 2 veckor innan låter väl bra


Men i paragraf 3:12 i stadgarna så står det att motioner skall vara inlämnade senast sista januari. Detta var innan tiden för årsmötet ändrades, så frågan är vad som gäller??? Du kanske vet Tim?
När styrelsemötena äger rum är ju inte lätt att pricka, för de annonseras ju inte ut.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Personlig reflektion efter att ha läst dina "motioner".

Årsmötet är klubbens högsta beslutande organ där formaliabeslut och eventuella andra viktiga beslut angående klubben fattas.

Motion 1,2,3

Det är fritt fram för vilken medlem som helst att sätta igång att göra dessa saker, det behövs inte något beslut på årsmötet för att genomföra dessa idéer.

Motion 4.
Det är fritt fram för vilken medlem som helst att anmäla sitt intresse till valberedningen att man vill tillföra klubben något och deltaga i styrelsearbetet. Det är så det funkar i en förening och det är därför man har en valberedning. Årsmötet väljer sedan enligt valberedningens förslag eller någon annan, detta beslutar årsmötet.
Min erfarenhet genom medlemskap inte bara i CRS utan i diverse andra föreningar är dock att det är svårt att rekrytera folk till styrelseposter och den kanske välbehövliga rotationen är därför svår att uppnå.

Motion 5,6 se kommentar för motion 1,2,3

Sammanfattning, dina idéer är bra, bra initiativ, det är bara att sätta igång. JAG anser dock att ta dessa på ett årsmöte kommer att rendera att vi sitter i timtals diskussioner om hur idéerna skall genomföras, såna detaljdiskussioner skall inte avhandlas på ett årsmöte.

CRS har i dagsläget ca 333 medlemmar, att det går "kräftgång" mellan åren är inget konstigt, så är det i de flesta bilklubbar. Sen skall man vara realist och ha klart för sig att Renault är inte ett entusiastmärke som t.ex Porsche eller BMW är. Och rent krasst så kommer det nog fortsätta på det viset.

Sen skall vi ha klart för oss att det finns ytterligare 3 Renault-klubbar, visserligen modellrelaterade, men dessa 3 klubbar lever en högst osynlig och tynande tillvaro, men de finns fortfarande.

Vill betona att detta är MINA personliga reflektioner och inte nödvändigtvis behöver sammanfalla med den övriga styrelsens uppfattning.
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Pga att jag helt tappat intresset för att engagera mig mer i denna klubb, drar jag tillbaka mina motioner.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
Post Reply