Styrstag

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
HåkanÖ
Posts: 6
Joined: 31 May 2012, 12:07
Location: Vikbolandet

Styrstag

Post by HåkanÖ »

Behöver ett nytt styrstag till min Caravelle -68 Det gick av där det är inskruvat i kuggstången. Det är (nog) samma på alla R8 :?:Kom även på att jag behöver nya kylarslangar både övre och nedre För ev.upplysning till övriga i forumet, så passar vattenpumpen från Volvo 340 till Caravellen, tyvärr fanns INTE returen från värmeelementet i Volvo 340 vattenpumpen. Har då dragit en slang från värmeelementet till nedre kylarslangen.
Håkan Örnerdal
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Styrstag

Post by mange »

Hej
Är det denna som pajat?
http://www.franzose.de/en/Renault/Alle/ ... /ANR83173/

Vet att det finns 2 dimentioner på bultdelen, de tidiga hade klenare bult men de flesta har denna.

mvh
///M
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
HåkanÖ
Posts: 6
Joined: 31 May 2012, 12:07
Location: Vikbolandet

Re: Styrstag

Post by HåkanÖ »

Tack för tipset, tror nog att det är rätt. Beställer en så får vi se!
Håkan Örnerdal
HåkanÖ
Posts: 6
Joined: 31 May 2012, 12:07
Location: Vikbolandet

Re: Styrstag

Post by HåkanÖ »

Hej Jag heter Håkan Örnerdal Körde 1963 tävling m ed en av de första Renault R8 som kom till Sverige. 1964 med R8 Major. 1965 med R8 Gordini. Vill hemskt inte skryta med resultaten i tävlingarna.(det finns resultat från tävlingarna på den tiden där både Blomqvist o Waldegård fanns bakom mig) Har idag en Caravelle 1968 i mycket bra skick. Men som alla Renault fantaster förstår, så är jag mycket nyfiken på en R8 Gordini 1965 eller 1967 Ev. byte med Caravellen???????????????? Hälsn.Håkan Ö
Håkan Örnerdal
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Styrstag

Post by mange »

Med den rennomen så är det ju självklart att du skall ha en Gordini :D
Finns en ute på blocket nu.
http://www.blocket.se/stockholm/Renault ... w=1&last=1
Peter har Caravelle så byte kanske inte är aktuellt, men skadar ju inte att fråga :D
Vem vet, med rätt mellanskillnad så kanske det går.

Eller är du ute efter ett objekt?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
HåkanÖ
Posts: 6
Joined: 31 May 2012, 12:07
Location: Vikbolandet

Re: Styrstag

Post by HåkanÖ »

Ska ut på blocket ögonaböj (öschötska för direkt) Hämskt mycke tack för tipset om Der Franzose Tyskland Styrstaggrunkan fungerade perfekt.Fick även en överraskning när jag öppnade paketet! En katalog med allt man skulle vilja ha till alla möjliga RENAULT modeller.Tack igen för tipset.Håkan Ö
Håkan Örnerdal
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Styrstag

Post by mange »

Va bra att det passade! Finns ännu fler firmor med grejor men oftast på franska. men bra att veta är att nästan allt finns att köpa. Slitdelar är definitift inget problem.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply