Lättmetallfälgar till 70-tals Renault!

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Lättmetallfälgar till 70-tals Renault!

Post by Miss Mégane »

Hej på er!

Fick ett trevligt mail från en kille som håller på att flytta och har några set med lättmetallfälgar till "70-tals-Renaulter", olika bredder men alla trebultade och 13".
Det skulle glädja ett gammalt Renault-hjärta om de kom till användning.

Myyyys! Sånt tycker man om! Att se till att goa Renault-prylar tas tillvara och hamnar på rätt ställe! [^]

Hör av er till mig, så får ni hans namn och nummer!

Ska höra med honom om mer info och ev. bilder!
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Hoppas det går att ordna bilder, lillebror är ute efter fälgar till R5:an som det ska bli gatbil av. Trebults och 13" finns det ju inte något större utbud av idag [:D]
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Så fort jag vet mer kommer jag skvallra! [;)][:D] Hoppas också bilder kommer, så lägger jag upp & länkar! [:)]
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

kom igen nu ni som har sådana bilar. HANDLA ! så han blir av med dom .
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Undrar om han har några lättmetallfälgar med rätt bultmönster, passande till 8:an/10:an? Trebult är ju som sagt svårt att få tag på - så finns det en komplett uppsättning är jag garanterat intresserad!
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mathias</i>
<br />Undrar om han har några lättmetallfälgar med rätt bultmönster, passande till 8:an/10:an? Trebult är ju som sagt svårt att få tag på - så finns det en komplett uppsättning är jag garanterat intresserad!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

De enda som är synd är att du får slipa lite i oket för att få dit fälgen ( iaf om det är deltamics)....men den som vill vara fin får lida pin[:D][:D]
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mange</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mathias</i>
<br />Undrar om han har några lättmetallfälgar med rätt bultmönster, passande till 8:an/10:an? Trebult är ju som sagt svårt att få tag på - så finns det en komplett uppsättning är jag garanterat intresserad!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

De enda som är synd är att du får slipa lite i oket för att få dit fälgen ( iaf om det är deltamics)....men den som vill vara fin får lida pin[:D][:D]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jaså, där ser man. Det hade jag ingen aning om [:D] Har inte fått tag på honom än men ska försöka igen. Vore fränt om man kunde få tag på en uppsättning alufälgar till den gröna [^]
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mathias</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mange</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mathias</i>
<br />Undrar om han har några lättmetallfälgar med rätt bultmönster, passande till 8:an/10:an? Trebult är ju som sagt svårt att få tag på - så finns det en komplett uppsättning är jag garanterat intresserad!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

De enda som är synd är att du får slipa lite i oket för att få dit fälgen ( iaf om det är deltamics)....men den som vill vara fin får lida pin[:D][:D]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jaså, där ser man. Det hade jag ingen aning om [:D] Har inte fått tag på honom än men ska försöka igen. Vore fränt om man kunde få tag på en uppsättning alufälgar till den gröna [^]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

jag har pratat med honom det var brasiljanska ( stavas det så??) fäljar som antagligen var till R8 doffe bultmönstret och det var 7" breda så det krävs ett par rejäla skärmbreddare för att få på dem på 10´an[:D], han hade 8st nya i kartong. han skulle leta fram dem på söndag.
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Jo han sa till mig också att det var två uppsättningar nya brasilianska fälgar passande bl.a. R8, tror de hette Scoro el. ngt liknande. De skulle finnas en uppsättning med 6x13 och en uppsättning 7x13. Dock var det en hel del Gordinifolk som hade ringt så fälgarna kommer nog säljas i mitten av veckan...

Jo, de är ju lite väl breda, vill gärna inte bygga ut med skärmbreddare. Så är det kanske lite lyxigt med såna fälgar på en 1000-kronorsbil om man tänker efter. [:D] Synd det inte finns några Deltamix, för priset på fälgarna är ju helt klart på rätt nivå...
Post Reply