Är det någon som vet var man hittar cromodura fälg

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Är det någon som vet var man hittar cromodura fälg

Post by Robin »

Ja har letat lite men inte hittat.

Dom ska sitta på en R8 och jag har 2st...ja skulle behöva 2st till.

Dom är inte så märkvärdiga utan i plåt men ganska bred och djup liksom.
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Ska du åka i den ljus blå i sommar....kul det har inte sett sommar luft på många år.
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Roligt när det kommer ut någon mer R8 på vägen. Det kryllar ju inte av dem direkt [;)] Är det din fars bil Robin? En Major eller? [:)]

Cromodura, är det inte en tillbehörsfälg som var populär även till Fiat? Har för mig att jag hört att de gjorde alufälgar till Fiat...
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Joh ...nu ska den ut...men ja kan inte åka omkring på cykeldäck =) måste ha lite bredare...dom sitter väl på Gordinin dom dära plåtisarna... Jepp det är en Major Ljublå. Typ det enda ja kan om den =) går mätaren ut åxå ...hehe

Ingen som sett till sådana fälgar =)
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Robin</i>
<br />Joh ...nu ska den ut...men ja kan inte åka omkring på cykeldäck =) måste ha lite bredare...dom sitter väl på Gordinin dom dära plåtisarna... Jepp det är en Major Ljublå. Typ det enda ja kan om den =) går mätaren ut åxå ...hehe

Ingen som sett till sådana fälgar =)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Roligt att den kommer ut på vägen igen! Cykeldäck??? [:D] Det har jag på 10:an, om du menar 145-15 alltså. Original vet du [;)][:D]

Jaha, kallas de bredare plåtfälgarna på 8G för Cromudora? Visste jag inte. Vet vilka du menar då iaf, de är ngt bredare och förstärkta jämfört med den vanliga plåtfälgen. Vet dock inte om några till salu. De är nog tyvärr rätt svåra att få tag på...

Men du, en ljusblå R8 Major som går mätaren ut skulle jag vilja ha, kan du inte sälja till mig?? [:p] Sitter det en Volvo B14 i den? Hur är skicket i övrigt?
h.kjellin
Posts: 503
Joined: 09 Dec 2002, 19:40
Location: Sweden
Contact:

Post by h.kjellin »

Det blir nog inte lätt att hitta dessa fälgar!
Om inget annat kan tillfredsställa din längtan efter "feta sulor", får du väl bredda ett par originalfälgar!
Frändefors mekaniska (brukar annonsera i biltidningar) kan göra fälgar som är meterbreda!
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by h.kjellin</i>
<br />Det blir nog inte lätt att hitta dessa fälgar!
Om inget annat kan tillfredsställa din längtan efter "feta sulor", får du väl bredda ett par originalfälgar!
Frändefors mekaniska (brukar annonsera i biltidningar) kan göra fälgar som är meterbreda!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

haha ok ...kanske inte så breda riktigt ! =) Jag ska knäppa ett kort på dom så ska ni få se vilka fälgar ja syftar på. Majoren är helt original och JA den går mätaren ut, ja tror det till och med var mamma som körde det. Men det går ju iofs bara till 120 eller om det är 130km/h =)
Post Reply