R12TS-reklamblad

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

R12TS-reklamblad

Post by Mathias »

Hittade detta R12TS-reklamblad för ett tag sedan:
http://medlem.spray.se/renault10/litter ... reklam.jpg

Tänkte då på alla R12-intresserade, och då kanske speciellt Kent [;)][:D]

Kent: du får jättegärna ta med det här reklambladet på din R12-sida! [:)] Det kommer för övrigt från Renaulttidskriften "Vi i bil", nr 4 1974...
kent
Posts: 65
Joined: 06 Jan 2003, 13:19
Location: Sweden
Contact:

Post by kent »

Ett fantastiskt trevligt reklamblad [:D] Jag ska kopiera det och försöka få in det på min R12 sida. Nu har jag lite text och bilder på den Amerikanska 12an för den som är intreserad, titta på min sida för mer info. Jag var och tittade när Mats körde med sin 12a i Ånnaboda och jag måste erkänna att jag är avundsjuk på honom, för jag vill också ha en R12 Gordini.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mathias</i>
<br />Hittade detta R12TS-reklamblad för ett tag sedan:
http://medlem.spray.se/renault10/litter ... reklam.jpg

Tänkte då på alla R12-intresserade, och då kanske speciellt Kent [;)][:D]

Kent: du får jättegärna ta med det här reklambladet på din R12-sida! [:)] Det kommer för övrigt från Renaulttidskriften "Vi i bil", nr 4 1974...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

hittar jag en sådan fin original bil ( som annonsen ) så slår jag till[:D][:D][:D]
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kent</i>
<br />Ett fantastiskt trevligt reklamblad [:D] Jag ska kopiera det och försöka få in det på min R12 sida. Nu har jag lite text och bilder på den Amerikanska 12an för den som är intreserad, titta på min sida för mer info. Jag var och tittade när Mats körde med sin 12a i Ånnaboda och jag måste erkänna att jag är avundsjuk på honom, för jag vill också ha en R12 Gordini.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">


Ja vem vill inte ha en 12 GORDINI[:)]
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Apropå R12TS - såg just en sådan på Vivoparkeringen i Kisa idag. Är ju inte var dag man ser en R12TS precis så man blev ju lite "smått överraskad" [:0]

Det var en orange av senare årsmodell med de större bakljusen. Hade också dekorstripes och tonade bakrutor [8D] Såg ganska fin ut förutom att den hade body under stötfångaren baktill.

Så undrade man ju vad den gjorde där, för mig veterligen finns ingen R12 i Kisa, åtminstone inte någon i trafik. Visade sig att det var fyra tjejer på väg till Hultsfredsfestivalen som åkte i 12:an.

Nu är det alltså bevisat - R12TS är den ultimata festivalkärran [:D][8D]
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Det händer faktiskt att man ser R12 här i Kalmar-trakten. Både ph1 och ph2. Fast de är ju tyvärr numera förbaskat sällsynta [:(]
User avatar
Magnus Bjelk
Posts: 162
Joined: 09 Dec 2002, 10:07
Location: Malmö
Contact:

Post by Magnus Bjelk »

Om 12:an skulle till Hultsfred kanske man råkar på den nu i helgen när vi skall till Locknevi? Hörde från Erik i Vaggeryd att det var festival samtidigt...
kent
Posts: 65
Joined: 06 Jan 2003, 13:19
Location: Sweden
Contact:

Post by kent »

När fyra vackra flickor åker på festival så åker de naturligtvis i en vacker bil. Renault 12 såklart [:D].
carris
Posts: 5
Joined: 08 May 2004, 01:00
Location: Sweden

Post by carris »

Hej alla fantaster!
Vi hade kul på Hultsfred å min pärla den rullar än!
För närvarande i Solna...
Synd bara att Stockholmsklimatet tär så mycket på lacken...[:(]
Kul att se att det finns fler R12-älskare än jag!!
Ha det!
M.v.h. //carro
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Tjena Carro!
Kul att höra ifrån R12-fans! Jag har/hade också en orange R12 ph2. Det är en -76 som en gång i tiden tillhörde min morfar. Tyvärr rullade jag med den för ett gäng år sedan, så den står och väntar på ny kaross (införskaffad). Dock ett låååångtidsprojekt eftersom det finns så mkt att göra hela tiden, men någon gång *ska* den ihop igen!

Kom gärna med i klubben & på våra träffar. Vore så trevligt att se fler R12:or! Sköt om dig och pärlan!

/Renée
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Carro är redan medlem :) Cool bil med viper-ränderna! :)) Sett den i Solna.
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Super! Mkt glädjande!!! [:)][^][^]
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Hejsan Carro!

Kollade din 12:a på medlemssidorna och visst är det den jag såg förra året. Gick inte att missa [:D] Nice med de svarta stripsen!

Roligt när ägaren till en bil man sett i förbifarten ger sig tillkänna såhär. Det är som sagt inte varje dag man ser en R12 (eller andra gamla Renaulter heller) i mina hemtrakter. Jag har ett par R10:or (föregångaren till R12) med bakmonterad motor.

Lycka till med 12:an! Nice att festivalen var trevlig förra året! Man kanske skymtar din R12 här igen när det är festivaldags nästa gång? [:D]

Mvh
Mathias
Post Reply