Dispaly fungerar inte

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
lasseman361
Posts: 4
Joined: 20 Dec 2010, 12:40
Location: linköping

Dispaly fungerar inte

Post by lasseman361 »

Hej!
Jag har ett litet problem. Fick ladda upp batteriet till min gamla megane scenic -98. Eftersom jag tog bort batteriet för laddning så måste jag nu efter att monterat det igen skriva in koden till för radion. Det vore inte några problem om inte displayen är helt död. Den fungerar till och från men de senaste veckorna verkar den ha lagt av helt. Hur kan jag komma åt den för att titta på den alternativt byta den?
Hur mycket behöver jag skruva loss och hur? Någon som har tips så lösning så vore jag ytterst tacksam, alternativt hur jag kan få in koden utan displayen om det ens går.
lars karlsson
Starbright
Posts: 1058
Joined: 14 Jan 2011, 22:12
Firstname: Johnny
Surname: Søderstrøm
Location: Siggerud ( Norge)

Re: Dispaly fungerar inte

Post by Starbright »

Är du helt säker på att den är helt död?.. Lys på den med en ficklampa och se om du ser ngt i fönstret, det kan vara belysningen som pajjat.

För att få bort dispayen får man skruva bort Mittkonsolens övre del. Sitter ett par skruvar under högtalargallren, samt att det kan sitta ngn mer skruv i mittendelen..typ vid kombiinstrumentet minns inte helt och hållet, ngn som är mer säker kan nog berätta, annars e det bara att lätta på över delen och skruva bort skruvarna som håller panelen. Går på 10 minuter :)
Johnny Söderström
Post Reply