Högtalare till Megane II cab -06

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
MrNorth
Posts: 13
Joined: 10 Jul 2012, 16:53
Location: Karlskrona

Högtalare till Megane II cab -06

Post by MrNorth »

Hej!

Min fru har köpt en bagagnad ovanstående bil och nu efter en vecka har hon börjar tröttna på ljudsystemet. Våran andra familjebil är en V70 -11 med ett riktigt bra ljudsystem, så jag kan förstå varför.

Jag har googlat samt skummat igenom diverse trådar här, men tycker mig ha svårt att hitta några definitiva svar. Visa rekommenderar man bara byter stereo, andra att man bara byter högtalare. Sen är det detta med filter etc som verkar krångla till det. Suck, man kunde ju önska att Renault hade ett paket med "performance-högtalare" som var enkla för lekmannen att montera.

Vad är er rekommendation till ovanstående bil? Jag har kollat på olika stereosystem, men det är svårt att hitta något som passar till bilen i fråga, som har en väldigt stram inredning. De flesta bilstereos har mycket knappar, lampor, displayer etc som i mitt tycke inte alls gör sig i denna bilen (röd skinnklädsel dessutom)

Låt oss säga att vi byter högtalar eoch stereo, finns det kit att köpa som man själv kan ge sig på att byta utan att dra om kablar etc? Det härligaste hade varit att bara skruva bort de gamla och in med de nya. Och sen hitta en radio som stilmässigt passar in. Kanske tom en som tar upp båda facken med stor display? Ledordet är nog stramt och stilrent och elegant. Inget blinkande lull ull.

tack på förhand
Henry
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Re: Högtalare till Megane II cab -06

Post by john »

Kolla med MDS dom har det mesta till bilen där var jag och bytte högtalare och stereon i vår gamla megane touring 08a
John Ignell Enviken
Post Reply