Får ej igång CD spelaren

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Kim Råneby
Posts: 9
Joined: 04 Dec 2012, 18:45
Location: Bålsta

Får ej igång CD spelaren

Post by Kim Råneby »

Jag har en Renault Scenic 2002 TJJ 041, jag bytte en av batterikontakterna för någon månad sedan och när jag kopplade in strömmen igen funkade allt som vanliogt förutom orginalstereon som ville ha en fyrsiffrig kod. Jag har provat 0000 men utan resultat och jag har ingen aning om vad den tidigare ägaren har haft för kod? Min fråga är då följande, kan man nollställa CD spelaren på någe vis så jag kan få igång den utan att behöva ta reda på vad koden är på? Mvh Kim Råneby
Kim Råneby
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Får ej igång CD spelaren

Post by Tony »

Kim Råneby wrote:Jag har en Renault Scenic 2002 TJJ 041, jag bytte en av batterikontakterna för någon månad sedan och när jag kopplade in strömmen igen funkade allt som vanliogt förutom orginalstereon som ville ha en fyrsiffrig kod. Jag har provat 0000 men utan resultat och jag har ingen aning om vad den tidigare ägaren har haft för kod? Min fråga är då följande, kan man nollställa CD spelaren på någe vis så jag kan få igång den utan att behöva ta reda på vad koden är på? Mvh Kim Råneby
nej det kan du inte, det är ju det du har gjort. finns det inget litet kort med kod på vid instruktionsboken? annars skall det gå att få koden på regnr via volvo.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Starbright
Posts: 1058
Joined: 14 Jan 2011, 22:12
Firstname: Johnny
Surname: Søderstrøm
Location: Siggerud ( Norge)

Re: Får ej igång CD spelaren

Post by Starbright »

Jag kan, om du är riktigt snäll plocka fram koden åt dig.

säg snälla :P
Johnny Söderström
Kim Råneby
Posts: 9
Joined: 04 Dec 2012, 18:45
Location: Bålsta

Re: Får ej igång CD spelaren

Post by Kim Råneby »

Du får hemskt gärna skicka koden till mig :-)
Kim Råneby
Kim Råneby
Posts: 9
Joined: 04 Dec 2012, 18:45
Location: Bålsta

Re: Får ej igång CD spelaren

Post by Kim Råneby »

Förlåt. Jag glömde säga snälla :-)
Kim Råneby
Post Reply