Byta original CD mot annan CD

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Idis
Posts: 51
Joined: 18 Aug 2003, 01:35
Location: Sweden

Byta original CD mot annan CD

Post by Idis »

Tjosan hallå..

Har då nyligen uppgraderat från en trött laguna till en pigg Cliosport -02

Det tradigaste är ju original cd´n,inget direkt monster bland cd...

Jag fick inga verktyg till att ta ur cd´n med... Måste ja ha nån speciell "nyckel" för att få bort den eller måste ja gå till en renault verkstad?

Och är det en standard iso-kontakt så att man bara kan plug and playa med nästa cd?

Ha d gott alla [8D]
jono1071
Posts: 45
Joined: 08 Dec 2002, 18:56
Location: Sweden
Contact:

Post by jono1071 »

Hej, om inte jag minns fel så är det ett hål i fronten på cd:n i varje hörn, köp en svetstråd, dela den i två delar och bocka två st U. Tryck in tråden i varje hål så att spärrarna släpper och sedan är det bara att dra ut den.

/Johan

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Idis</i>
<br />Tjosan hallå..

Har då nyligen uppgraderat från en trött laguna till en pigg Cliosport -02

Det tradigaste är ju original cd´n,inget direkt monster bland cd...

Jag fick inga verktyg till att ta ur cd´n med... Måste ja ha nån speciell "nyckel" för att få bort den eller måste ja gå till en renault verkstad?

Och är det en standard iso-kontakt så att man bara kan plug and playa med nästa cd?

Ha d gott alla [8D]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

jepp, ISO-kontakt.
Dock fick jag fixa till antennkontakten då denna inte passade right on. Annars - en baggis.
/j
Idis
Posts: 51
Joined: 18 Aug 2003, 01:35
Location: Sweden

Post by Idis »

Jupp, nu e d klart.. Precis som du sa, bara skaffa en adapter till antennen.. En baggis [^]
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

fan, mår nästan dåligt, köpte ny utrustning i slutet på Augusti och har fortfarande inte kopplat ihop allt.. alla olika delar är dock klara förutom nya kablar från dörrarna.. sen ska det bara kopplas ihop..
Idis
Posts: 51
Joined: 18 Aug 2003, 01:35
Location: Sweden

Post by Idis »

Ojoj, augusti !! Ja hade inte klarat mig så länge med nya grejor liggandes [:I]

Sådant måste ja fort gjort omedelbums [^]

Ska du göra en egen hatthylla eller du använder dig av originalet?
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

jag har gjort en egen avskärmning i bagaget, har ingen hatthylla eftersom hunden sitter där bak, ni får väl se om jag dyker upp på någon träff i sommar.. har lite nya planer så det kan komma att ändras, anledningen till att jag avvaktat är att det blev så satans kallt och jag har inget garage..
Idis
Posts: 51
Joined: 18 Aug 2003, 01:35
Location: Sweden

Post by Idis »

Oki, jo men d där känner man ju tyvär igen.. Har ju hänt ett par ggr man ska ha fått gjort något men backat pga av kylan [:(!]

Därför e man p åjakt efter en större lokal som kan fungera som garage & verksta... Synd bara att d lär kosta skjortan
Ani
Posts: 34
Joined: 12 Sep 2005, 20:33
Location: Sweden

Post by Ani »

Har precis testat att koppla in en Sony CD i bilen istället för orginalet. Märkte dock att antennkontakten inte passade. Har tittat omkring lite men inte hittat något, någon som kan länka till en adapter som passar?
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Ani</i>
<br />Har precis testat att koppla in en Sony CD i bilen istället för orginalet. Märkte dock att antennkontakten inte passade. Har tittat omkring lite men inte hittat något, någon som kan länka till en adapter som passar?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Den modellen finns på biltema, bara koppla imellan. typ 40:-
Ani
Posts: 34
Joined: 12 Sep 2005, 20:33
Location: Sweden

Post by Ani »

Tackar. Är det en sån här du menar?
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=78617
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Jajamensan :) Finns med vinkel också. /Christer
Ani
Posts: 34
Joined: 12 Sep 2005, 20:33
Location: Sweden

Post by Ani »

Tackar, fick tag på en idag, funkade kanon.
Post Reply