Få mp3 genom usb i Megane II

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
ruggedman
Posts: 16
Joined: 13 Apr 2013, 21:28
Location: Malmö

Få mp3 genom usb i Megane II

Post by ruggedman »

Det är så att jag vill ha mp3 (från usb) i bilen.

Alt 1: Jag har en biltema stereo med usb uttag för mp3 som funkar utmärkt egentligen. Jag kan sätta in denna i bilen så får jag vad jag vill (originalstereo på just nu).
Problemet är att jag inte kommer kunna använda rattstyrningen o jag vet inte vilken adapter det är man ska köpa. Jag kolla på den klistrade tråden men där är det bara kända märken.
Någon som vet vilken adapter jag behöver?

Alt 2: Är att köra med original stereon som är en TUNER LIST och skaffa en sådan här:

http://www.ebay.com/itm/USB-SD-SDHC-MP3 ... 80&vxp=mtr

Men jag undrar ifall något vet om den passar tuner list stereon som jag har?

Har fått för mig att man inte kan byta från tuner list till update list?
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Få mp3 genom usb i Megane II

Post by Tony »

Köp något med märke, annars lär det aldrig funka.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
ruggedman
Posts: 16
Joined: 13 Apr 2013, 21:28
Location: Malmö

Re: Få mp3 genom usb i Megane II

Post by ruggedman »

Tony wrote:Köp något med märke, annars lär det aldrig funka.
Men då är det egentligen billigare o smidigare o köpa den adaptern jag länka till från ebay. Genom den funkar allt som vanligt dvs rattstyrning osv.. man har ju originalstereon kvar.

Köper jag en ny märkesstereo så måste jag ju ändå köpa adapter så rattarna funkar o jag tycker inte det lönar sig.

Fast problemet är också att min originalstereos knappar är riktigt sega på själva panelen.. fast o andra sidan så använder jag endast paddlarna. Ah får helt enkelt se vad jag gör.

Jag undrar ifall min tuner list radio har 8 pins cd-växlar uttag. Kanske någon som vet på rak arm. Får annars dra ut radion o kolla.
Daniel G
Post Reply